Pagina 1 van 1

80cc setup?

Geplaatst: di 16 apr 2019, 11:54
door Frans ver
Hallo,

Ik had een vraag, ik wil graag een 80cc setup rijden voor dagelijks
Werk, school & in het weekend natuurlijk vliegen met mijn maten
Wat is hier voor een goede setup, ik heb het nieuw type blok van Derbi
Waar nu een 50cc 17,5 carb en een 70/80 cc technie gas uitlaat op zit
Het hoeft van mij niet 130 te lopen maar het gaat mij meer dat hij snel optrekt

Ik heb al wat onderzoek gedaan naar een 80cc setup en de meeste zijden
Dat een malossie een goede optie is, alleen die berichten waren van 2011 is dit nog steeds
Relevant ?

Alvast bedankt voor de reacitie
M.v.g Frans

Re: 80cc setup?

Geplaatst: di 16 apr 2019, 13:47
door derbi-ftw
De 80cc Malossi is goede kwaliteit, evenals de 80cc 2WIN met veel vermogen.
De Stage6 77cc BigRacing heeft iets meer vermogen.

De 80cc Airsal is ook een prima keuze en heeft een goede kwaliteit/prijs verhouding. Het is ook slim om een wat grotere carburateur en uitlaat erbij te nemen. Tecnigas heeft namelijk geen 80cc uitlaat (alleen 50cc uitlaat).

Re: 80cc setup?

Geplaatst: wo 17 apr 2019, 10:33
door Hurricane
Hey, de Malossi cilinders zijn zeker goede kwaliteit, echter heb ikzelf voor een Top Performances 80cc gekozen.
Deze is gietijzer en dus slijtvaster, wel moet je deze goed inrijden voor de levensduur van je cilinder optimaal te houden.
Ik ben zeer tevreden van deze cilinder, wel ga je zoals derbi-ftw al zei, een grotere carburateur en een andere uitlaat moeten nemen om het maximale uit je cilinder te halen.

Bij een 80cc kan je minimaal voor een 21mm gaan, maar ik raad je toch minstens een 24mm aan.
Zelf rijdt ik met een 28mm.

Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen! :wave:

Re: 80cc setup?

Geplaatst: vr 26 apr 2019, 12:59
door Yente
De malossi reeks van derbi zijn van top kwaliteit. Hier heb je 3 versies van in de 80cc categorie.
-MHR Team 80cc (Deze zou ik niet aanraden als je hem elke dag gebruikt)
-MHR 80cc (Deze heb ik zelf ook, echt een aanrader! Heb er zelf 10k km mee gereden elke dag naar school en terug en werkt nog perfect)
-MHR Replica 80cc (Deze heeft 2 zuigerveren, is zeer slijtvast en eig de beste keuze voor straatgebruikt. Toch raad ik de gewone mhr 80 aan als je in het weekend ook lekker wilt vliegen)

Als je het zou overwegen om een 80cc te nemen, raad ik je ook zeker aan om een grotere carburateur en passende uitlaat te nemen, ik raad je minimaal een 21mm aan zoals dell'orto met een passende luchtfilter bv twinair, of ook malossi. Vergeet ook zeker geen bijpassend spruitstuk. Als uitlaat is er veel verschil, onderlangs of bovenlangs. Je kan kijken naar de merken zoals yasuni, scr corse, etc..

Re: 80cc setup?

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 01:23
door Myma
Hallo allemaal, een beetje oud topic maar ik zit hier met een probleem.

Mijn brommer heeft een 80cc airsal (2 dagen oud). 28mm carb en 53/15 tandwielverhouding.

Alleen loopt hij maar 85 en maakt hij overtoeren. Net alsof hij nog 1 versnelling nodig heeft.. dit terweil hij al een zware tandwielverhouding heeft.

Weet iemand hier raad mee? Hij hoort 100-120 te halen

Re: 80cc setup?

Geplaatst: ma 06 mar 2023, 08:41
door 42
Slippende koppelingsplaten misschien.

Re: 80cc setup?

Geplaatst: za 11 mar 2023, 09:42
door Myma
Ik voel mijn platen niet slippen, maar de 1-5e versnellingen zijn ook echt heel kort, net alsof ik een lichte tandwielverhouding heb

Re: 80cc setup?

Geplaatst: zo 12 mar 2023, 10:41
door Skakelbr
Klinkt als een slippende koppeling zoals eerder gezegd, hoeve toeren maak je op je top? Verder is de kans heel klein dat hij aan je versnellingsbak ligt. Er zijn wel aftermarket versnellingsbak te koop maar deze zijn flink duur en hebben een lange eerste versnelling 2-5 verschild per bak, en een normale 6. Weet je zeker dat je twv 15/53 is?

Re: 80cc setup?

Geplaatst: za 27 mei 2023, 10:00
door Myma
Ja maar heb m’n brommer al verkocht, hele blok was naar de klote. Ik denk dat het aan de afstelling lag