Pagina 1 van 1
Mengverhouding na ontgrenzen brommer
Geplaatst: do 31 jan 2019, 20:57
door laurens.krook
Ik rij nu een Aprilia RS4 50 2018 met een Malossi GP MHR Replica uitlaat eronder. De oorspronkelijke CDI is ook vervangen naar een ontgrensde CDI. Door deze aanpassingen is de topsnelheid verandert van 45 naar 70 km/h.
De brommer heeft een tankje met olie en een brandstoftank waarbij de olie in de brommer wordt gemengd. Nu vroeg ik me af of de mengverhouding moet worden aangepast als de brommer op hogere snelheid rijdt ivm mogelijke vastloper? Regelt de brommer dit zelf of moet je dit zelf doen?
Alvast bedankt!
Re: Mengverhouding na ontgrenzen brommer
Geplaatst: do 31 jan 2019, 21:30
door derbi-ftw
1: Je hebt alleen een benzine tank + olie reservoir, die naar de oliepomp gaat
2: Je hebt alleen een benzine tank waar je olie bij doet (Geen olie reservoir/oliepomp).
Je kunt prima de originele oliepomp met olie reservoir gebruiken. Dus geen olie in de benzinetank doen.
Advies is wel om goede olie te gebruiken. Castrol Power RS 2T of AGIP o.i.d
Re: Mengverhouding na ontgrenzen brommer
Geplaatst: do 31 jan 2019, 21:53
door laurens.krook
Bedankt voor je reactie! Omdat de brommer oorspronkelijk voor hier in NL gemaakt is voor 45 km/h is de oliepomp en verhouding hetzelfde als dezelfde brommer in italie met een snelheid van 80 km/h?
Re: Mengverhouding na ontgrenzen brommer
Geplaatst: vr 01 feb 2019, 09:00
door derbi-ftw
De brommer is niet gemaakt voor Nederland (45km/u).
Hij is gemaakt en getest voor Italiƫ (En de rest van Europa onder de Euro4 norm). Oftewel, gemaakt voor 70 a 80km/u.
Dat betekend dat de oliepomp zelf ook gemaakt is voor deze snelheid.
Tegenwoordig word de 2018 Derbi, Gilera en Aprilia modellen vanaf de fabriek afgevuld met Castrol 2T olie.
Je kunt er altijd voor kiezen om de oliepomp niet te gebruiken en 1:50 mengverhouding in de brandstof tank te doen.