Derbi rijdt traag

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
velias
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda sm extreme 2003

Derbi rijdt traag

Ongelezen bericht door velias »

Ik heb onlangs een tweedhands derbi gekocht, waarop ik zelf een nieuwe cilinder, nieuwe tandwielen en nieuwe luchtfilter heb gezet. De brommer heeft ook een normale tandwielverhouding (weet ik niet van buiten).

Nu heb ik het probleem dat mijn brommer zeer traag rijdt. Hij gaat max 40 per uur, trekt heel traag op, heeft weinig kracht, en doet max 4000 toeren.. Zou dit aan mijn sproeier liggen, of gewoon een slechte carbu, of iets te maken hebben met mijn cdi..?
Of er is misschien te weinig compressie.
Ik deed hem al binnen bij de garage, en hij zei dat het te veel zou kosten om hem te repareren, en dat er heel wat problemen mee zijn.. :(

Alle hulp is welkom :)
roy944
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets

Re: Derbi rijdt traag

Ongelezen bericht door roy944 »

Als hij niet boven de 4000 rpm komt, dan zit hij dus ver beneden de powerband.
Loopt hij wel goed stationair? Dan is er een grote kans, dat de sproeier te groot is. Ga eens een stuk vol gas rijden en controleer dan de kleur van je electrode van de bougie. Dit geeft een redelijk goede indicatie over de brandstof/lucht verhouding. Een zwarte roetige electrode is over het algemeen een te rijk mengsel. Een witte electrode duidt op een te arm mengsel. Een natte en olie-achtige electrode duidt op een slechte ontsteking of compressie.
Plaats reactie