hallo,
ik heb sinds kort een probleem met mijn derbi senda uit 2006 dus het nieuwe type blok, hij maakt onderin een raar geluid, dit wil zeggen hij begint te brommen net ofdat de krukaslagers kapot zijn maar als hij gewoon stationair en uit zijn versnelling loopt doet hij dit niet en als ik hoog in zijn toeren zit ( rond de 10,000 toeren) stopt hij met het brommen, ook als ik meer gas geef gaat het brommen ongeveer gelijk aan het toeren, wat kan dit zijn? en heeft iemand dit ook gehad en wat gaat het ongeveer kosten?
ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven als iets niet duidelijk is moet je het even melden.
met vriendelijke groet DerbiX
raar geluid onderin het blok
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme sm 2006
raar geluid onderin het blok
Honda, the dream of power
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing Anniversary 2010
- Contacteer:
Re: raar geluid onderin het blok
Wat voor uitlaat heb je eronder?
Big end of krukas lagers
-
- Banden plakker
ik heb een metrakit thrower, maar big end of krukas lagers lijkt me sterk want ik heb mijn blok open liggen maar ik zie bijna geen speling erin
Speling zie je niet, dat meet je..DerbiX schreef:ik heb een metrakit thrower, maar big end of krukas lagers lijkt me sterk want ik heb mijn blok open liggen maar ik zie bijna geen speling erin
Als je blok open licht, krukas lagers meteen vervangen..
- malossiboy
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda drd limited edition 2009
- Contacteer:
idd krukas lagertjes vervangen en je bigend kan je wel beetj voelen door heel secuur met 2 vingers je drijfstang op en neer proberen te krijgen niet letterlijk op en neer want dan zou er heeeeeeeeel veel speling op zitten maar ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel 

This changes evertyting. Again.
Verticale speling op je drijfstang voelen, Maar lijkt me sterk want dan gaat die een kloppend geluid maken en dat hoor je echt wel veel duidelijker als jij beschrijft.
Als het geluid hoger word als je meer toeren maakt zijn het denk ik je krukaslagers
Als het geluid hoger word als je meer toeren maakt zijn het denk ik je krukaslagers
-
- Banden plakker
ja ik heb heel mijn blok uit elkaar gehaald en krukaslagers waren op het oog niks mis mee maar heb ze toch vervangen en waarschijnlijk was het probleem de lagers van de secundaire as van de versnellingsbak want die draaide niet goed,
wat mij betreft mag deze nu close
wat mij betreft mag deze nu close