Oliepomp

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Julian88
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 21:15
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 2011, de fiets
Locatie: Losser

Oliepomp

Ongelezen bericht door Julian88 »

Hallo ik ben julian, 16 jaar oud en rijd een rieju mrt 50 uit 2011. en daaronder licht een tecnigas enox maar nu vraag ik me dus af op de oliepomp dat wel volhoud. omdat die nu 80 op de gps loopt en ik hem wel altijd lekker hard door jaag in de toeren.[ natuurlijk niet als die koud is]. de olie pomp pompt er wel altijd veels te veel olie in naar mijn idee omdat er altijd olie lekt uit de uitlaat :roll: Dus ja nu is mijn vraag is het handig of ik hem er nog onder laat zitten of weg haal en als ik hem weghaal waar moet ik dan rekening mee houden?
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Oliepomp

Ongelezen bericht door Mika »

2 keer plaatsen heeft geen nut, even geduld hebben wel.
Oliepomp zou dit wel aan moeten kunnen, maar voor de veiligheid raad ik eigenlijk altijd aan om de pomp er af te halen en zelf te gaan mengen.
Helaas zelf al een keer mee gemaakt dat de oliepomp het begaf met als gevolg een flinke warmloper.
Julian88
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 21:15
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 2011, de fiets
Locatie: Losser

Re: Oliepomp

Ongelezen bericht door Julian88 »

ja sorry ik was idd ongeduldig. maar nu heb ik niet heel veel verstand van brommers. maar als je een warmloper hebt wat gebeurd er dan met het blok en kun je daarna nog rijden en moet er dan ook nieuwe onderdelen in komen. ik dacht dan dat als je een warmloper had alles niet soepel meer beweegde en het metaal te warm werd met als gevolg dat het ging uitzetten en dan niet zo heel soepel meer zou bewegen of klopt dit niet?
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Oliepomp

Ongelezen bericht door Mika »

Bij een warmloper word je zuiger te heet en zet hij te veel uit waardoor hij vast komt te zitten in je cilinder.
Gevolg is een hoop vegen/krassen in je zuiger en (soms) cilinder, met een beetje geluk loopt de brommer meestal nog wel nadat hij even is afgekoeld. Bij een milde warmloper hoeft meestal alleen je zuiger vervangen te worden mocht je ongeluk hebben ook je cilinder.
Echter zorgt een kapotte oliepomp meestal voor een vastloper. Dan komt je zuiger echt muurvast te zitten in je cilinder. Na een vastloper kan je niet meer rijden en kan je de cilinder en zuiger vervangen en als je echt ongeluk hebt ook je krukas.
Lucasfuhrmann
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 14:36
Vervoersmiddel: Derbi drd pro aprilia sx

Re: Oliepomp

Ongelezen bericht door Lucasfuhrmann »

Het olie lekken uit de uitlaat komt omdat je goedkope olie gebruikt die niet goed ontbrand op langer termijn kan dit betekenen dat je uitlaat vol met olie dit dus ik zou sws je uitlaat even in de hens zetten of schoonmaken daardoor worden je prestaties ook beter
Ik ben lucas ik tune brommers en scooter ik sleutel als hobby.
Ik heb een aerox, Yamaha tzr , Cpi sm gehad ik heb nu een Derbi drd en de Cpi en aerox heb ik nog.
Julian88
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 21:15
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 2011, de fiets
Locatie: Losser

Re: Oliepomp

Ongelezen bericht door Julian88 »

Bedankt voor de informatie, vooral dat met die olie want ik gebruik inderdaad axion olie omdat ik die er al bij kreeg (A) , maar ik denk dat ik dan toch maar is ga overstappen op castrol :D
Plaats reactie