70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
MelvinT
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2006

70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door MelvinT »

Beste lezer,

Ik zat eraan te denken een 70cc/80cc te halen. Echter wil ik wel trekkracht maar mag top niet hoger wezen als +-80km/h. Wat is verder een goeie 70cc/80cc setup? Ik wil hem graag gebruiken voor dagelijks gebruik dus daarom een wat lagere top ;)

Huidige setup:Derbi senda Extreme 2008
50cc std cilinder
17,5mm dellorto
Yasuni racing Voorbocht uitlaat
Sproeier 90
tandwiel verhouding 11/52

Heeft nu een top van 95 km/h zonder prop.

Alvast bedankt
Andréltd08
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 20:19
Vervoersmiddel: derbi limited editon 2008
Locatie: ederveen

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door Andréltd08 »

80 mhr
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door Knissaw »

Andréltd08 schreef:80 mhr
top niet hoger wezen als +-80km/h.
k wil hem graag gebruiken voor dagelijks gebruik
beetje tegenstrijdend vind je niet? :think:

Het enige wat je kunt doen is een leovince op je huidige cillinder proppen, tandwielverhouding 12 - 52 aanhouden en lekker gas op die krukas. 70cc of 80cc en max 80kmh is niet te doen en ik kan je nu al vertellen dat dit je niet gaat lukken (uitzondering als je je blok er mee verkracht)

Leo heeft leuke trekkracht onderin de toeren en toch een lekkere powerband met een niet al te hoge top, Precies wat je wilt, alleen heb je niet de trekkracht van een 70/80cc. Verschil zul je zeker gaan merken als je m vergelijkt met je huidige Yasuni.

Vergeet niet opnieuw af te stellen!! :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gebruikersavatar
MelvinT
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2006

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door MelvinT »

Ja klopt , is vrij tegenstrijdig. Maar onderin heb ik vrij weinig trekkracht en in powerband erg veel. Dus dacht als ik een 80cc erop doe dat ik meer trekkracht heb. Eventueel een kleine prop erin want die begrenst in toeren dus zal je onderin nog trekkracht overhouden toch?

Ik kan geschikt komen aan een Airsal 80 , is dit beetje een goede cilinder?
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door Knissaw »

Wat wil je nou.... Trekkracht of top maximaal 80 of, wees efkes duidelijk anders kan niemand je helpen

En ja, Airsal 80 is een goede cillinder, Koop alleen wel een andere uitlaat die geschikt is bij je 80cc. oja, En bij een 80cc heb je onderin nog steeds niet veel trekkracht meer dan bij 50 maar dit valt alleen te behalen door een uitlaat die onderin kracht heeft... (leovince) En er zijn (voor zover ik weet) geen 80cc geoptimaliseerde uitlaten die onderin power hebben.

Ook na je afstel verhaal te horen ben je nieuw met brommers en ben je een beetje wezen prutsen raad ik je heel sterk af aan 80cc te beginnen en eerst ervaring op doen met 50cc.

Je gaat op deze manier je brommer verneuken en dan ben je helemaal niet blij... Call me a douchebag, Maar ik probeer je alleen te helpen :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gebruikersavatar
MelvinT
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2006

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door MelvinT »

Ik stel het zeker zeer op prijs dat er reacties komen! Ik heb al best wat rij / sleutel ervaring , echter is afstellen nog wel een dingetje voor mij ja. Ik laat het altijd doen maar dacht pruts zelf eventjes wat en dat is helaas niet super uitgepakt haha.

Met 80cc ga ik voor trekkracht , top hoeft niet hoog te zijn. Is onderlangse 80cc uitlaat het beste voor 80cc setup?
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door garfield »

Malossi MHR 80 replica met de standaard uitlaat.
Loopt niet zo hard,maar trekt gewoon lekker op.

Eventueel.een kleinere carburateur nemen(met een 14mm zit je rond de 80 echte km per uur)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MelvinT
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 20:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2006

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door MelvinT »

Bedankt voor de reacties! Ik las ook goeie reacties van MHR 80 Replica dus dat gaat hem worden. Carburateur is wel een goeie , zal ik naar kijken. Ook enig idee wat sproeier grootte moet worden? Of is dat gewoon domweg proberen en kijken wat het beste loopt?
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: 70cc/80cc Cilinder / setup keuze?

Ongelezen bericht door Knissaw »

Gebruik de zoekfunctie!! :emo:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Plaats reactie