Pagina 1 van 1
Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 18:26
door kennyvdsteijn
Ik zal me eerst even voorstellen,
Mijn naam is Kenny van der steijn en ik woon in middelrode. Sinds oktober ben ik een trotse eigenaar van een drd evo:) (nieuw gekocht)
Na 500 km heb ik de prop uit mijn uitlaat gehaald. Na een tijdje begon het te vervelen en haalde ik de luchtfilter en carb begrensers eruit. Omdat dit niet veel scheeld heb ik het zogenaamde ''piemeltje'' van mijn uitlaat laten halen en laten dichtlassen. Dit scheeld veel in trek kracht en hij loopt er zo,n 10 km harder door. Maar tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn uitlaat na ongeveer 15 minuten rijden zo heet word dat hij oranje/rood gloeiend word. Weet iemand hoe het kan dat mijn uitlaat zo heet word?
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 18:35
door Adriaan
En hij is wel helemaal goed afgesteld?
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 18:37
door kennyvdsteijn
Uhh ja hij stottert niet ofzo? maar ik denk dat ik hem maar effe weg breng zodat er iemand kan kijken die er meer verstand van heeft.. Ik heb trouwens al een paar sproeiers geprobeert.. maar wat gek is is dat hij met sproeier 88 het beste loopt.. en dat was naar mijn idee nogal klein..
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 19:30
door Adriaan
Ik denk dat je het beste even langs de brommerboer kan gaan want dit is niet echt normaal voor een brommer=p
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 20:08
door maffia741
kennyvdsteijn schreef:Uhh ja hij stottert niet ofzo? maar ik denk dat ik hem maar effe weg breng zodat er iemand kan kijken die er meer verstand van heeft.. Ik heb trouwens al een paar sproeiers geprobeert.. maar wat gek is is dat hij met sproeier 88 het beste loopt.. en dat was naar mijn idee nogal klein..
Ik heb sproeier 72 met 70cc... bougie is donkerbruin dus zo raar is het niet elke brommer is anders
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 21:33
door Daan
Ik reed ook met sproeier 88 met jouw setup.
Het zou kunnen zijn dat je ontstekingstijdstip niet helemaal optijd staat waardoor hij pas ontbrand als de uitlaatpoort openstaat, dus krijg je een vlam in je uitlaat, dat zou kunnen verklaren dat hij zo heet word.
Ik zou hem naar de brommerboer brengen, die zou dit makkelijk op moeten kunnen lossen.
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 20 mar 2011, 21:36
door Adriaan
Maar denk dat een vlam uit een uitlaat altijd kouder zal zijn dan een goed verbrand mengsel met zeg is 9000 toeren

Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: di 22 mar 2011, 17:26
door JavenDrD
is normaal;) tenminste met koud weer, met warm weer had ik dat niet. Maar zie het bij veel derbi's dus het is denk ik niet erg.
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: di 22 mar 2011, 17:55
door Jasper
IK zou er toch ik goed voor kijken of die wel goed is afgesteld.
Heb het probleem zelf nooit gehad en heb best lang met ori uitlaat gereden.
Probeer is sproeier 90 en 92, bij mij zat er 92 in. Het is wel per brommer verschillend de sproeier maat, maar proberen kan geen kwaad. Koelt alles wel goed enzo?
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: wo 23 mar 2011, 23:20
door D-Gijs
JavenDrD schreef:is normaal;) tenminste met koud weer, met warm weer had ik dat niet. Maar zie het bij veel derbi's dus het is denk ik niet erg.
Normaal ?

Als je crossmotoren ed. op de testbank zet, dan krijg je en roodgloeiende uitlaat. Maar een 50cc derbi'tje wat rondploft met 9000 toeren? Lijkt me sterk.
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: zo 27 mar 2011, 22:06
door hans-tdi
ja, is normaal.
in je originele uitlaatbocht zit een catalysator.
doordat de hete lucht hier doorheenstroomt blijft de warmte er als het ware in ''hangen'' zie het als een prop staalwol.
hoop dat dit te begrijpen is..
je ziet het bij derbi's ook alleen bij de originele uitlaten.
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: ma 28 mar 2011, 20:51
door drd racing
ik weet dat bij motoren / quads 4 takt vaak de uitlaat gloeit bij valse lucht maar ik weet niet of dat bij 2 takt ook is
Re: Uitlaat te heet, Wat nu?
Geplaatst: ma 28 mar 2011, 21:02
door JoopKarelSpank
ik kan zelf bevestigen dat het heel erg heet wordt bij een ori uitlaat want bij mij(en bij velen) was door de warmte de katalysator losgebrand.. (verder kan ik bij mn e-nox uitlaat dit ook aantonen getuige een de brandwonden op mijn been en die van mn vriendin

)