ik rijdt een R extreme model 2007. ik heb vorige zomer er een technigas E-nox op gezet en ondertussen 17300km op de teller staan waarvan ongeveer 5-6000 origineel gereden.
nou ben ik dus opzoek naar een leuke 70/80cc cilinder voor het alledaagse rijden. Ik rijdt ongeveer 25/30km per dag.
Ik heb natuurlijk ook wel zitten kijken en dan kom je erachter dat er vanwege het nieuwe blok al een aantal keuzes afvallen(waaronder de DR70) en nou vroeg ik me af welke cilinder jullie bij me vinden passen? Ik wil namelijk graag mn technigas blijven gebruiken vanwege het RVS en omdat hij nog goed is. Misschien wil ik ooit kijken of ik er een RVS drd uitlaat onder kan krijgen.
ik wil voornamelijk meer koppel om soepeler te rijden en voor eventueel offroad rijden.(zoals sommige van jullie misschien weten is ori cil + E-nox nogal een geknok) en ik wil het liefst ook niet alles hoeven vervangen(hoeft dus niet top of the bill te zijn)
ik had eerst dus zitten kijken naar de DR70 maar die viel dus af. Verder hoorde ik op brommerforum mij vertellen dat de Malossi MHR 80/replica) allebij geschikt zijn en redelijk laagtoerig. Maar dan werd me toch aangeraden om een andere krukas te plaatsen(twijfelpunt of het nodig is). Maar liever natuurlijk niet teveel gekloot aan mn brommer als het niet nodig is

Verder vind je op internet nog genoeg andere opties in webshops waar je verder weer bijna geen info over kunt vinden. zoals cilinders als de furytech 80cc, de motorkit 80cc maar bijvoorbeeld ook de gilardoni 75cc en de stage 6 80cc.
kunnen jullie mij van een passend advies voorzien?