Beste,
Onlangs heb ik een Doppler Endurance krukas in mijn motorblok gezet met de bijgeleverde naaldlager, hij loopt soepel, geen klachten.
Mijn setup:
Dellorto 17.5mm
Originele cilinder
Vertex zuiger (650km oud)
Doppler WR7 uitlaat (hoog toerig)
Ik heb er inmiddels ongeveer 500km op staan. Nu heb ik onlangs nog even mijn krukas keerringen vervangen en sinds dien hoor ik een rateltje aan de ontstekingskant van het blok. Ik hoor het wanneer ik vanuit lage toeren mijn gas terug neem.
Hij loopt netjes en ik heb geen prestatie verschil gemerkt sinds de ratel. Mag ik dan om die reden de krukas lagers en het big-end lager uitsluiten? Even voor de duidelijkheid het gaat NIET om een harde tik het geluid is alsof er een boutje mee trilt en daarbij tegen metaal tikt.
Ik heb al de uitlaat er al eens afgehaald en opnieuw alles vast gedraaid om 100% zeker te zijn dat het geen losse bouten zijn die mee trillen. Idem dito met ontsteking. Geen van beide heeft effect gehad.
Mijn vraag is dus: weet iemand wat je hoort als de naaldlager versleten is en heeft iemand nog suggesties wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt en MVG, Joost
Lichte ratel in het blok, naaldlager stuk?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2008
Re: Lichte ratel in het blok, naaldlager stuk?
+ Als ik mijn vliegwiel van links naar rechts beweeg dan hoor ik een tikje, het lijkt me dat er ergens speling tussen de krukas of pistonpen en de aandrijfstang zit.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Beste,
Heb je de oplossing al gevonden ik heb namelijk hetzelfde probleem?
Heb je de oplossing al gevonden ik heb namelijk hetzelfde probleem?
Zo langzamerhand waarschijnlijk wel. Dit topic is 8 jaar oud..