ik woon hier in amersfoort en heb weinig last van politie,
dus zou graag me senda boven de 100 willen laten lopen hij is nu nog standaard.
wat zou ik erop moeten doen, en dan vooral hoeveel cc en welke uitlaat want zat zelf te kijken naar malossi 80cc MHR.
gr. remy
wat voor setup??
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 01 sep 2015, 18:08
- Vervoersmiddel: derbi senda
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: wat voor setup??
rijd je veel kilometers ?
dan zou ik voor een MHR replica 80 of een airsal 70 gaan. mhr replica is laagtouriger dan de mhr of de mhr team. dat scheelt je lagers en zuigers. terwijl je wel lekker veel koppel hebt. airsal 70 is niet super snel maar wel veel koppel.
en anders een mhr 80, airsal 80 of een top performance 80 met bijvoorbeeld een MHR Supermoto uitlaat. dan heb je een wat hogere snelheid en wat meer pk's. maar dan slijt de boel wel veel sneller. dat is niet echt aan te raden voor dagelijks gebruik.
dan zou ik voor een MHR replica 80 of een airsal 70 gaan. mhr replica is laagtouriger dan de mhr of de mhr team. dat scheelt je lagers en zuigers. terwijl je wel lekker veel koppel hebt. airsal 70 is niet super snel maar wel veel koppel.
en anders een mhr 80, airsal 80 of een top performance 80 met bijvoorbeeld een MHR Supermoto uitlaat. dan heb je een wat hogere snelheid en wat meer pk's. maar dan slijt de boel wel veel sneller. dat is niet echt aan te raden voor dagelijks gebruik.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Schakelrijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 11:37
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2012
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18475
- Locatie: Roden
Re: wat voor setup??
Ik heb ook een airsal 70 en rijdt echt heel fijn, lekker optrekken en top iets hoger dan std cilinder.
Met voca warrior of rookie komt hij echt wel boven de 100!
Met voca warrior of rookie komt hij echt wel boven de 100!

-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 01 sep 2015, 18:08
- Vervoersmiddel: derbi senda
Re: wat voor setup??
ik rij er dagelijks op bijna 40 km per dag en dat is alleen van huis naar werk en terug,,, per dag rijdt ik 50/60 km per dag.
moet ik nog meer veranderen dan me cc's en uitlaat om lekker soepel en snel te laten lopen?
moet ik nog meer veranderen dan me cc's en uitlaat om lekker soepel en snel te laten lopen?
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: wat voor setup??
21 mm carbje nemen op 80cc. 19 op airsal 70. groter kan maar dat zou ik niet doen als je zoveel rijd. reken dan wel mee dat je bijna elke dag kan tanken haha.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 01 sep 2015, 18:08
- Vervoersmiddel: derbi senda
Re: wat voor setup??
haha dat moest ik sowieso al
maar hoeveel moet ik verwachten minimaal uit te geven aan het project? want ik wil het frame en de kappen ook nog spuiten?!?!

maar hoeveel moet ik verwachten minimaal uit te geven aan het project? want ik wil het frame en de kappen ook nog spuiten?!?!
- Derbizeeland
- Derbi fan
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 21:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing
Derbi Xtreme 80cc 7T Malossi - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=17373
CMT Racing Factory - Locatie: Oud-Vossenmeer
Re: wat voor setup??
std 50 laten tunen en scr corse chroom nemen als het kan nog 21mm tandwiel verhouding 13/52 kom je al gouw op 95 echte km en slijtvast en trekkracht zat rijd er zelfs ook dagenlijks mee nou heb ik bij mij wel bijna alles getunde.
CMT Racing Factory