Pagina 1 van 1
					
				Welke setup?
				Geplaatst: di 02 jun 2015, 14:26
				door Insero
				hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ik ga deze zomer nog een std derbi senda kopen.
Nou heb ik een aantal vraagjes wat de setup betreft.
- Ik wil graag lekker vlot met het verkeer mee, ook bij lagere toerentallen, maar ik wil hem ook af en toe even helemaal opentrekken 
- ik wil niet de krukas vervangen (wel koop ik een redelijk recent model dus denk dat de krukas wel nog aardig goed is.)
- Ik sta open voor een andere cilinder (70/80cc zolang krukas maar std blijft) maar het hoeft niet perse
- wil graag hard optrekken. 
- topsnelheid het liefst niet hoger dan 90/95 echte km/u
Welke setup zouden jullie me aanraden om aan bovengestelde eisen te voldoen?
Mvg,
Marnix
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: di 02 jun 2015, 20:10
				door basserd
				een polini cilinder of een DR
dat met een leovince V6 oid.
geeft lekker koppel en een leuke topsnelheid
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: do 04 jun 2015, 00:28
				door Insero
				Wat voor polini of dr cilinder? hoeveel cc? en kan dat met std krukas?
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: do 04 jun 2015, 16:06
				door Xtreme-R
				http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... /GPR-<2006
Van een OT blok als voorbeeld!
Het kan met standaard krukas maar we raden je een andere aan!
 
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: za 06 jun 2015, 11:30
				door justen
				dit is is precies wat ik ook wil en heb ook wat vraagjes gesteld op dit forum en mij wordt aangeraden;
50cc airsal/top performance cilinder
mk thrower/scr corse/leovince v6 uitlaat
tandwielverhouding 13/53
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: ma 08 jun 2015, 10:40
				door Xtreme-R
				ik zou voor de V6 gaan! in combinatie met de airsal cilinder  

 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: di 09 jun 2015, 18:03
				door Rens.Broek
				ik heb 70cc airsel met leo v6 en standaard carb, zit binnen de 6 seconde op zijn top van 80!!!
loopt btw heel erg netjes mits goed is afgesteld
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: di 09 jun 2015, 22:10
				door Robertje
				Waarom is die standaard krukas zo belangrijk. Als je met 90 per uur rond gaat toeren is je krukas met zijn lagertjes gewoon een keer aan de beurt. Als je niet graag sleuteld is het vervelend. Sleutel je wel graag is het een leuk klusje.
Advies als je niet graag sleutelt: blijf lekker standaard rijden. Als je 90 per uur gaat knallen moet je boel geld hebben om de boel lopend te houden. Onderhoud gaat dan hard omhoog
succes
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: do 11 jun 2015, 15:31
				door Rens.Broek
				snelheid is hier niet van toepassing, het zijn de toeren waar de krukas en de rest onder lijdt, 
hoe krachtiger de setup, hoe meer kracht er op jou blok ( lagers ) komt te staan en hoe sneller ze dus slijten.
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: do 11 jun 2015, 16:15
				door garfield
				De standaard krukas is sterk genoeg hoor.
Ook de standaard lagers kunnen makkelijk 15000 toeren aan(is geen chinees spul wat er inzit..)
Als je nu met dikke 80cc gaat rijden, dan zou ik wel wat sterkers monteren, maar nu niet.
Er zijn genoeg Derbi`s die meer dan 30000 km met snelle uitlaten gehaald hebben zonder revisie.
En dan draai je toch ook 12 a 13000 toeren.
			 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: vr 12 jun 2015, 11:33
				door Robertje
				Rens.Broek schreef:snelheid is hier niet van toepassing, het zijn de toeren waar de krukas en de rest onder lijdt, 
hoe krachtiger de setup, hoe meer kracht er op jou blok ( lagers ) komt te staan en hoe sneller ze dus slijten.
Natuurlijk is snelheid wel van invloed. ALs je 90 rijdt gaat dat niet met 8000 toeren. Dus toeren en snelheid zijn min of meer evenredig of je moet er een 250 cc blok onder gaan hangen. Lijkt me hier niet van toepassing
 
			
					
				Re: Welke setup?
				Geplaatst: vr 19 jun 2015, 19:38
				door Rens.Broek
				nou deels waar maar met 70cc of 80cc met andere uitlaat haal jij met gemak 90 met 8000 toeren.