Pagina 1 van 3
MHR 80cc
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 17:00
door Guido.
Hallo allemaal,
ik vraag me af welke cilinder ik het best kan kopen van de 80cc Mhr serie.
Het gaat vooral om trekkracht en is bedoeld als een straat setup waar dagelijks mee gereden kan worden.
Setup word ong. zo:
Cilinder: Mhr, mhr team, mhr replica (80cc)
Krukas: Doppler endurance
Uitlaat: scr corse racing line of scr corse 50/70 HM
koppeling: Metrakit ofzo? (voorstellen??)
Carb.: 21mm Dellie
malossi spruitje erop ofzo.
T gaat mij vooral om de trekkracht!
Gr. Guido
Re: MHR 80cc
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 17:41
door tommie
Ik had de mhr80 genomen, met een scr corse 50/70hm loopt dat heel mooi.
De cilinder is trouwens slijtvast en prima voor dagelijks gebruik

Re: MHR 80cc
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:45
door Guido.
Wat is het grote verschil tussen de 'normale' en de team dan?
Ik dacht iets gelezen te hebben over een losse binnenkop bij de team en een enkel zuigerveer ofzo?!
Re: MHR 80cc
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 20:06
door maffia741
Team is een stuk sneller dan de normale mhr 80 de mhr 80 en de team hebben allebij een enkele zuigerveer.
Ik denk dat je mhr replica bedoelt die heeft 2 zuigerveren
Re: MHR 80cc
Geplaatst: za 05 mar 2011, 09:49
door Guido.
Zit er ook nog veel verschil on trekkracht tussen die 2 of gaat het dan toch vooral om tops.?
Bedankt.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: za 05 mar 2011, 11:20
door Jasper
Ik rij zelf met
Mhr 80
Scr corse hm 50/70
21mm dell
En polini 5 plaats
Heerlijke setup voor op straat. En lekker betrouwbaar.
Lange afstanden geen enkel probleem.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: za 05 mar 2011, 14:08
door maffia741
Guido7o schreef:Zit er ook nog veel verschil on trekkracht tussen die 2 of gaat het dan toch vooral om tops.?
Bedankt.
Ja er zit wel flink verschil in mhr 80 is gewoon meer voor straatgebruik de team versie is toch een stuk sneller / trekt sneller op.
Als je de team versie haalt zou ik er niet mee naar school/werk etc rijden maar gewoon 3,4x per week pakken om flink te blazen
Re: MHR 80cc
Geplaatst: za 05 mar 2011, 14:10
door Guido.
jasperrr91 schreef:Ik rij zelf met
Mhr 80
Scr corse hm 50/70
21mm dell
En polini 5 plaats
Heerlijke setup voor op straat. En lekker betrouwbaar.
Lange afstanden geen enkel probleem.
Wat voor topsnelheid rijd je met deze setup dan?
En zit er flink veel trekkracht in deze setup?
Ik heb ook vaak genoeg gelezen en gehoord dat er een flink lawaai uit zo'n. Scr corse pijp komt, is dit heel extreem? En is het mogelijk om af en toe ook een beetje tammer te rijden?
Bedankt voor de reactie(s)
Gr
Re: MHR 80cc
Geplaatst: zo 06 mar 2011, 22:42
door Jasper
Guido7o schreef:jasperrr91 schreef:Ik rij zelf met
Mhr 80
Scr corse hm 50/70
21mm dell
En polini 5 plaats
Heerlijke setup voor op straat. En lekker betrouwbaar.
Lange afstanden geen enkel probleem.
Wat voor topsnelheid rijd je met deze setup dan?
120 op auto teller gehaald met 14-53. Maar dat was wel het uiterste. Meestal rond de 110 op mijn teller als ik rechtop zit
En zit er flink veel trekkracht in deze setup?
In zijn 2 nog wheelie zonder koppeling erbij te gebruiken. Met koppeling erbij gade achterover als je niet oplet. Dus zeker wel leuke trekkracht en lekker koppel onderin. Kan gewoon lekker 40 in zijn 6 rijden en dan gas erop en lekker ineenstuk naar de 110 dus als je rustig wilt rijden ideaal.
Ik heb ook vaak genoeg gelezen en gehoord dat er een flink lawaai uit zo'n. Scr corse pijp komt, is dit heel extreem? En is het mogelijk om af en toe ook een beetje tammer te rijden?
Er komt inderdaad wel wat geluid uit als je het vergelijkt met andere uitlaten. Hier een filmpje van mij met een vriend met precies de zelfde setup. Hij heeft alleen een yasuni cross hm uitlaat. En dat tammer rijden, lees bovenstaande.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=SksqA464ubs[/youtube]
En einde van dit filmpje kan je horen dat je het geluid best goed hoort ook al ben ik al een eind weg
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=IbrZzca8PHw[/youtube]
Bedankt voor de reactie(s)
Gr
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: ma 07 mar 2011, 18:08
door Boeki
Blijven mooie filmpjes, ook al heb ik ze allebei al 10 keer gezien.
Sorry voor offtopic hoor.

Re: MHR 80cc
Geplaatst: do 10 mar 2011, 09:26
door efdeve
ik zit ook te twijfelen aan een MHR team 80 maar als die dan maar 110 gaat dan hou ik me oude cilinder wel trekt hem in de 5 al naar de 120 (polini 75cc)
Re: MHR 80cc
Geplaatst: do 10 mar 2011, 12:32
door Guido.
efdeve schreef:ik zit ook te twijfelen aan een MHR team 80 maar als die dan maar 110 gaat dan hou ik me oude cilinder wel trekt hem in de 5 al naar de 120 (polini 75cc)
80cc wil niet zeggen dat je opeens 140+ gaat ofzo.
Bij die cilinders gaat het meer om de trekkracht, vandaar.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: do 10 mar 2011, 12:38
door efdeve
Guido7o schreef:efdeve schreef:ik zit ook te twijfelen aan een MHR team 80 maar als die dan maar 110 gaat dan hou ik me oude cilinder wel trekt hem in de 5 al naar de 120 (polini 75cc)
80cc wil niet zeggen dat je opeens 140+ gaat ofzo.
Bij die cilinders gaat het meer om de trekkracht, vandaar.
ja snap ik wel maar ik wil wel verbetering als wat ik nu heb
Re: MHR 80cc
Geplaatst: do 10 mar 2011, 15:38
door Jasper
Dat krijg je sowieso

Re: MHR 80cc
Geplaatst: vr 11 mar 2011, 09:00
door efdeve
dan moet dat maar doorgaan he:P mhr team 80

vindt al die filmpjes ook wel leuk eruit zien
Re: MHR 80cc
Geplaatst: vr 11 mar 2011, 15:56
door Blanken
efdeve schreef:ik zit ook te twijfelen aan een MHR team 80 maar als die dan maar 110 gaat dan hou ik me oude cilinder wel trekt hem in de 5 al naar de 120 (polini 75cc)
Jasper heeft een MHR80, geen MHR Team 80. Er zit een heel erg groot verschil tussen die 2 cilinders.
MHR 80 heeft ovale uitlaat poort met fluitpoorten en 5 spoelpoorten.
MHR Team heeft een vlinder poort, 7 spoelpoorten en een losse binnenkop.
Je hebt ook nog een oud type MHR team met ovaal en fluiters volgens mij, en minder spoelers, maar die is alsnog veel sneller.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 11:40
door Guido.
Nog een vraagje over de uitlaat.
Ik zag op gearparts24.de (sorry voor spam) eerst wel de scr corse 50/70 staan maar nu niet meer.
Ik zat al te twijfelen tussen die en de racing line.
Zal dit lekker lopen? En wat is het verschil tussen deze 2? Heb ik met de racing line een hogere top en minder trekkracht?
En doet de racingline 50 het goed op de 80mhr of moet je dan echt een racingline 70 nemen?
Gr.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 17:07
door mrbanana1
Racingline 70 is denk ik te hoogtoerig, hij is namelijk vergelijkbaar met de Metrakit pro race!
Ik weet niet hoe het gaat lopen met een Racingline 50!
Ik zou mooi voor de scr hm 50/70 gaan, rijd leuk als ik zo de filmpjes zie, ik hoor alleen maar goede reactie's en het is een allrounder!
Ik neem aan dat je de SCR Corse HM 50/70 niet kunt vinde??
Hier heb je hem:P:
http://www.gearparts24.de/auspuffanlage ... a2220.html
Houdoe(Y)
Re: MHR 80cc
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 19:13
door Guido.
Nou, het volgende uitgestippeld:
Malossi Mhr 80cc cilinderkit
Dell'ortho 19m PHBG DS
Malossi membraankit
Malossi powerfilter
Polini evolution koppelingsplaten
Scr corse 50/70 HM
Welke tandwielverhouding zou ik hierbij doen, voor de meeste trekkracht, tops hoeft niet max. te zijn.
En zijn er nog dingen die ik beter kan veranderen aan dat lijstje?!
Gr.
Re: MHR 80cc
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 19:19
door Jasper
racing lijn is te hoogtoerig.
50 knijpt hem af.
Dus dan is de hm alsnog de beste keus.