Pagina 1 van 2
//close
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 00:31
door Jimmyspeed
//close
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 07:45
door Joram
Voor die 250 wil je alles? Blok, cilinder, uitlaat, carb?
Dat gaat je nooit lukken iig.
Leuke 80'er die niet te duur is is een TP80, MHR80 ben je al hele budget mee kwijt.
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 10:04
door Jimmyspeed
ik kan al een blok krijgen waarvan alleen de cilinder ontbreekt voor maar €50, moet ik btw me krukas vervangen bij een laagtoerige 80cc?
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 10:15
door Oreo
Het is wel nodig om je krukasje te vervangen ja, hoeft niet een al te gekke voor in de plaats te komen. Als er nu eentje inzit die weinig heeft gelopen kom je er voorlopig ook nog mee weg maar moet wel vervangen worden uiteindelijk
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 11:22
door D25
met dat budget zou ik eerder gaan kijken naar een tweedehands airsall 80cc,doppler race krukas,tweedehand gianelli en dan ergens een 21mm cab op proberen te zoeken dan kom je rond dat budget alleen is het niet meer zo laagtoerig
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: ma 04 mei 2015, 11:27
door derbi-ftw
250,- is zelfs te weinig voor een 80cc motorblok.
Een nieuwe 80cc cilinder zit soms al op 250 euro. (bidalot/malossi/tpr)
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: di 05 mei 2015, 00:18
door Jimmyspeed
Alle onderdelen koop ik inderdaad 2e hands maar dan wel zo dat ik ze vervolgens zelf goed verzorg en opkanp voordat ik ze monteer. En welke 80cc cilinders zijn allemaal een beetje laag toerig?
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: di 05 mei 2015, 08:28
door derbi-ftw
80cc tp/80cc Malossi MHR replica.
Die eerste is nog (bijna) niet tweedehands te krijgen.
Re: beperkt budget/koppel setup
Geplaatst: di 05 mei 2015, 19:32
door Joram
Meeste kennen die cilinder niet eens, vooral NT niet
Maar een MHR80 is ook niet goedkoop tweedehands, met 250 red je het nooit.
Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 13:30
door Jimmyspeed
DIKKE EDIT!!!
Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 14:18
door Mclaren
Klinkt een beetje als een vage setup, heb er zelf ook nog nooit van gehoord.
Als je geen speling op je krukas hebt (wat me nogal waarschijnlijkt met 6000km) zou je wel je huidige krukas kunnen houden.
Top is ook een beetje lastig om in te schatten, persoonlijk denk ik ook iets van ~100km.
Powerband, alles is laagtoerig dus je hebt gewoon meteen een bult koppel.

Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 16:03
door Jimmyspeed
dat lijkt me dus zo heerlijk aan deze setup, dan heb je meteen bij het wegrijden 1 bom aan koppel en slijtage zal ook minimaal zijn zo'n laag toerige setup! bij hoeveel km zou ik dan eigenlijk wel beter me krukas moeten vervangen? welke carbu is hierbij het beste? de top mag eigenlijk van mijn vader al niet meer dan 80 zijn

maar hij hoeft natuurlijk niks te weten!
Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: za 13 jun 2015, 21:55
door MatthijsEvo
Jimmyspeed schreef:dat lijkt me dus zo heerlijk aan deze setup, dan heb je meteen bij het wegrijden 1 bom aan koppel en slijtage zal ook minimaal zijn zo'n laag toerige setup! bij hoeveel km zou ik dan eigenlijk wel beter me krukas moeten vervangen? welke carbu is hierbij het beste? de top mag eigenlijk van mijn vader al niet meer dan 80 zijn

maar hij hoeft natuurlijk niks te weten!
Je mag wel 80cc maar top niet hoger dan 80 ?

Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: ma 15 jun 2015, 16:47
door Jimmyspeed
polini 80 iemand ervaring daarmee?
verder een leuke 70/80cc die iemand aanbeveelt? (wel eentje die op ori krukas kan van 6000 km oud) ik wil koppel/snelheid en weinig money spenderen
en laat maar zitten over die 80km/u

Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: ma 15 jun 2015, 17:24
door derbi-ftw
Welke 80cc Polini?
Re: MHR Replica 80 setup
Geplaatst: di 16 jun 2015, 08:54
door Jimmyspeed
http://www.euroscooters.nl/cilinder-80c ... -6148.html
deze, laagtoerig gietijzer slijtvast bla bla bla. hoe rijd ie? loopt ie lekker? heeft een leuk vermogen? topsnelheid? met welke setup het beste? tell me what you think!
Re: Airsal 70 setup
Geplaatst: ma 06 jul 2015, 18:08
door Jimmyspeed
Ik weet t: ik ben wispelturig...
Wat zou de boven genoemde setup rijden?
Re: Airsal 70 setup
Geplaatst: di 07 jul 2015, 14:47
door ebervanroij
Heb gehoord dat 70 airsal met ori uitlaat niks is, veel koppel maar op topsnelheid is het gewoon poep

Heb ook gehoord dat Conti wel fijn is op airsal 70, mk thrower idk, heb hem op 50cc en t is iig een fijn uitlaatje. Het beste is natuurlijk gewoon een 70cc uitlaat want dan haal je het optimale eruit
Re: Airsal 70 setup
Geplaatst: di 07 jul 2015, 20:40
door D25
ik heb gehoord dat een 80cc airsall met mk thrower heel fijn moet rijden.
standaard uitlaat op een 70cc is niet aan te bevelen

Re: Airsal 70 setup
Geplaatst: di 07 jul 2015, 22:49
door ebervanroij
airsal 80 serieus fijn met een mk thrower? Weet je ook waarom?