Pagina 1 van 1

MHR 80/85 Replica

Geplaatst: za 11 apr 2015, 17:52
door stefanwinter
Hallo mede tweewieler liefhebbers, :happy:

Ik sta op het punt om een MHR 80 Replica te kopen.
Ik vond een project log over een MHR met 85cc d.m.v. een ophoogplaat en lange slag krukas. Dit leek mij wel leuk om ook te doen

Deze setup wordt voornamelijk voor de crossbaan (De Kuil, overkant aan de sluizen) en voor dagelijks gebruik, om naar me werk te gaan.
Nu vraag ik mij dus af haal ik er voordeel uit door een ophoogplaat en lange slag krukas te gebruiken? Want je timing veranderd en andere hebben het erover dat je zo meer koppel ontwikkeld, wat natuurlijk ideaal is op de baan :box: .
Nu met 50cc wil het wel op de baan, maar fijn rijden is het niet omdat je echt constant moet schakelen en je koppeling moet gebruiken om de heuvels met een lekker vaartje over te komen. Daarom het liefst 85cc.

Setup wordt: * = al in bezit/$ = moet nog besteld worden
$ - MHR 80 Replica
$ - SKF C3 Lagers
$ - Barikit 43mm asje (dopplertje mocht het 85cc verhaal niet doorgaan)
$ - 1,5mm ophoogplaatje (mocht het 85cc verhaal doorgaan)
$ - Leuk uitlaatje, kom maar met suggesties :happy: (Heb nu een MK Thrower, zal vast niet lekker werken met 80/85?)
$ - 5-plaats koppeling, DMP of Polini ofzo
* - Malossi veertjes
* - HPI + lichtspoel
* - Stage6 24mm PWK
* - Malossi VL6 (liever een V-Force mits een mooie prijs)
* - Twin-Air powerfilter

Team slijt jammer genoeg te hard, en de normale denk ik ook? vandaar een replica
Hoop het af te krijgen voor 10-5-15, kan ik mee rijden in leiderdorp haha :happy:
Nog actieve Derbi rijders in de buurt van IJmuiden toevallig?

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: zo 12 apr 2015, 02:25
door stefanwinter
Net bij Daan zijn project gevonden dat een BRK krukas zijn drijfstang het carter gaat raken, dit moet weg gefreesd worden. Dit is met een dremel te doen :?: en over de volle breedte wegfrezen of alleen in het midden, drijfstang zit immers alleen in het midden.

Al mooi setje carters gevonden in de schuur, dus binnekort maak ik project logje denk ik.

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: wo 15 apr 2015, 15:18
door garfield
Mocht je een OT blok hebben, dan heb ik nog wel een bijna nieuwe MHR 80 Replica voor je :happy:

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: do 16 apr 2015, 01:03
door stefanwinter
Eindelijk een reactie :lol:
Ik heb een OT blok,
Was van plan morgen de bestelling met alles te plaatsen, wilde het gewoon gaan doen, jammer dat niemand me van meer info kon voorzien.
Stuur me maar een PM,
toevallig ook een krukas met 43 slag? :happy:

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: do 16 apr 2015, 17:24
door Jolt
Lange slag k = meer koppel
korte slag = meer snelheid

je wacht op reactie's zie ik, stel dan ook even een duidelijke vraag wat je nou eigenlijk wil weten !
enige voordeel is dat je dus wat meer koppel krijgt. denk dat het voor jou doel eind niet heel veel zin heeft. tenzij je echt wedstrijden / sprints wil rijden. als het gewoon voor de hobby is en je dus niet 0.12354 seconden sneller een rondje moet kunnen doen, zou ik het niet doen. kan je dat geld van die krukas beter in een dikke uitlaat steken.

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: do 16 apr 2015, 22:11
door stefanwinter
Nou die eerste 2 zinnen van je als bevestiging van mijn gedachte, dat is wat ik dus zocht.
Ik ben een heel blok opnieuw aan het opbouwen, en het is ook mijn hobby dus dat extraatje vind ik niet zo erg. Ik doe trouwens ook weer een hoop onderdelen de deur uit, zijn vooral sprint onderdelen zoals een bidalot 80cc cil, tecnigas e-nox. Ik zie sprinten niet zo zitten namelijk.
Moet sowieso een krukas hebben dus, en dan is een 43mm 2de handsje die nog oke is prima. Ik wil zo veel mogelijk koppel met zo weinig mogelijk werk, ik kan ook voor bidalot 94cc gaan maar ik heb geen zin en ruimte om alles gaan uit te kotteren en frezen, dat kleine stukje voor de drijfstang is wel te doen bij 43mm. Daarbij komt dat zoveel honderden euros mij net even teveel is.
En een team slijt gewoon te hard voor mij

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 12:53
door MikeR
Je moet sws je blok aan gaan passen met langere slag, en daarbij wordt je blok ook hoogtoeriger terwijl een mhr replica een laagtoerige koppel cilinder is, waarom ga je niet voor een team ?

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 14:36
door Jolt
MikeR schreef:Je moet sws je blok aan gaan passen met langere slag, en daarbij wordt je blok ook hoogtoeriger terwijl een mhr replica een laagtoerige koppel cilinder is, waarom ga je niet voor een team ?
Lange slag = Laagtourig en koppel.
korte slag = hoogtoerig en snelheid. dus wat je nu zegt klopt niet haha

en hij heeft al gezegt dat een team te snel slijt dat die daarom dus geen team wil

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: vr 17 apr 2015, 20:02
door Derbizeeland
team is goede kwaliteit en als je goed mee omgaat geloof ik nooit dat het zo hard slijt....

Re: MHR 80/85 Replica

Geplaatst: za 18 apr 2015, 13:17
door stefanwinter
Zoals ik al zei het is voor op de crossbaan en om naar me werk te gaan, soms heb ik 7 dagen per week werk en dan is het toch wel dagelijks gebruik.
Was het alleen voor op de baan dan had ik wel een team gepakt. Mocht een replica niet bevallen dan pak ik een zuiger met 1 zuigerveer. Een team is een zuigervreter helaas.
Voor 43mm hoef je je blok niet helemaal aan te passen, dat is voor 45mm. Zoals ik bij andere zag kan de drijfstang het carter net raken, dat is gelukkig nog niet zoveel werk.