Pagina 1 van 1

110cc parmakit

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 14:06
door MaxDRDRacing
hallo allemaal,

ik zit er aan te denken om weer een derbi te gaan kopen en er 110cc parmakit onder te stoppen :wub:
alleen ik wil hem dan ook erg graag op motor kenteken krijgen. mijn vraag is dus gaat dit lukken met het rdw enzo?
ik hoor graag van jullie.
alvast bedankt :mrgreen:

groetjes
Max

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 14:19
door MaxDRDRacing
als iemand nog een frame heeft met motorkenteken hoor ik het ook graag scheelt weer een boel gezeik met het rdw :D

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 15:20
door Oreo
Dat kan niet ivm met het typegoedkeuringsnummer van je brommerframe! :sad:

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 16:50
door basserd
kun je niet beter een rollend 125cc frame kopen en dan door middel van schetsplaten een derbi blok er onder pas te krijgen?

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 19:26
door Mclaren
Ze verkopen senda's ook als 125cc's alleen is dat bij drd's een ander soort frame, wel meen ik in engeland 125cc's Pro's te gezien hebben. Het leek er op alsof dat gewoon het normale frame van de 50cc versie was. Misschien iets om wat onderzoek naar te doen.

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: di 24 mar 2015, 12:58
door garfield
Het frame van een 125 is een cm of 2 breder.
Althans,de achterbrug staat 2 cm verder uit elkaar bij het scharnierpunt..
(En de buis waar de achterveer op steunt is ook anders ,zit verder naar achteren)

Is dus niet helemaal hetzelfde.
Maar...
Waarom koop je geen 125 frame en bouw je daar je 110cc blok in?
Hoef je alleen de voorste ophangpunten voor het blok maar aan te passen...

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: wo 25 mar 2015, 10:13
door MaxDRDRacing
Hmm is een idee maar wat voor frame zou je kunnen pakken?
en de 125cc van derbi is een 4 takt en 2 takt haal je meer pk ' s uit ^^

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: wo 25 mar 2015, 12:41
door garfield
Ik bedoel dus een Senda 125 4 takt frame.
Deze hebben een los subframe onder het blok (zit met bouten vast)

Je "standaard" blok past er makkelijk in, je moet alleen de 2 voorste bloksteunen aanpassen.
(De voorste is iets te lang en de 2e zit te ver naar voren)

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: do 26 mar 2015, 08:28
door MaxDRDRacing
Hmm super :twisted:
Gaan we dat doen^^ iemand een frame met kenteken in de aanbieding? ?
Hoor t graag

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: do 26 mar 2015, 09:42
door rené
garfield schreef:Het frame van een 125 is een cm of 2 breder.<br abp="760">Althans,de achterbrug staat 2 cm verder uit elkaar bij het scharnierpunt..<br abp="761">(En de buis waar de achterveer op steunt is ook anders ,zit verder naar achteren)<br abp="762"><br abp="763">Is dus niet helemaal hetzelfde.<br abp="764">Maar...<br abp="765">Waarom koop je geen 125 frame en bouw je daar je 110cc blok in?<br abp="766">Hoef je alleen de voorste ophangpunten voor het blok maar aan te passen...
waarom zou je een 125 frame kopen en vervolgens teruggaan in cc's? koop dan gewoon een leuke 125cc tweetakt crossmotor en gooi er wegbanden onder.

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: do 26 mar 2015, 16:40
door Rikk-
Omdat hij het leuk vind een projectje te beginnen denk.

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: do 26 mar 2015, 17:53
door MaxDRDRacing
juist rikk haha :mrgreen:

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 16:13
door MaxDRDRacing
helemaal niemand die een frame heeft met kenteken ?? :sad:

Re: 110cc parmakit

Geplaatst: ma 06 apr 2015, 16:29
door Xtreme06
Een Derbi motor frame (125cc 4takt) ga je hier niet vinden hoor,dit is meer een brommerforum ;)

Als je trouwens toch zo graag een 110cc op kenteken wil koop je beter gewoon een A1 motor,ik snap niet waarom je een Derbi blok van 3000euro zou bouwen om dan onder een A1 motor te bouwen...