Opvoerset

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Koentje
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition

Opvoerset

Ongelezen bericht door Koentje »

Hé,

Zelf heb ik een Derbi Senda Limited Edition 2008 met een standaard cilinder, carburateur maar dit gaat allemaal te langzaam
ik wil sneller gaan daarom wil ik graag een 70cc cilinder kopen maar de standaard carburateur van 17,5mm gaat hier niet op neem ik aan dus hoeveel mm carburateur moet ik kopen voor een 70 cc cilinder.

Ps: heeft iemand nog tips voor opvoeren ?


Gr. Koen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

17,5mm kan wel een 19mm loopt wel beter (of eventueel een 21mm)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Koentje
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door Koentje »

Heb je een idee als ik een 70 cc cilinder en een 19 mm carburateur koop en dat op een standaard blok zet hoe hard hij dan loopt ?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ligt aan je complete set-up

Kan zo geen getallen gaan gooien.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Jellepeute
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door Jellepeute »

Rij je nog met std uitlaat ? Misschien is het een idee om eerst voor een snelle uitlaat te gaan.
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door MikeR »

Welke 70 had je eigenlijk in gedachten? :roll:
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Koentje
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 19:42
Vervoersmiddel: Derbi Senda Limited Edition

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door Koentje »

Ik rij niet met een standaard uitlaat.
Heb je misschien een voorstel wat een goede cilinder is ??
nielsfcg1
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 jun 2014, 14:44
Vervoersmiddel: (Nog)Geen

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door nielsfcg1 »

misschien handig om te vermelden wat je eisen zijn,
-hoge snelheid
-onopvallend
-stunten

en je budget aangeven kan ook handig zijn.
vergeet ook niet dat je ook je sproeier en tandwielen moet aanpassen.
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

Ik ga proberen je een simpele maar duidelijke uitleg te geven.

Er zijn heel veel soorten verschillende 70cc's. Als je bijvoorbeeld alleen veel koppel (Trekkracht) wil zou ik gaan voor een laagtoerige 70cc zoals een DR70. Wil je koppel en ook nog een beetje snelheid zou ik gaan voor een airsal 70 of een heel hoogtoerige en krachtige 70cc, maar deze laatsten zijn vaak ook redelijk prijzig en voor dat geld kan je ook een goedkopere 80cc nemen zoals een airsal 80.

Ik adviseer vrijwel altijd om voor een 80cc te gaan. Deze zijn een stuk sneller dan een 70 en hebben ook meer koppel. Natuurlijk zit er qua 80cc's ook heel veel verschil in. Mijn advies is om een Airsal 80cc of een Malossi MHR 80cc te nemen. De airsal is een paar tientjes duurder dan de airsal 70 maar heeft een veel hogere fun-factor. De malossi MHR is een iets duurdere cilinder maar is ook een zeer bekende en kwalitatief goede cilinder, over de MHR kan ik geen uitspraken doen qua prestaties vanuit eigen perspectief maar van veel vrienden heb ik zeer positieve verhalen gehoord. Zelf ga ik nu rijden met een airsal 80, dit blokje is nog niet klaar maar vanuit eerdere ervaringen kan ik vertellen dat dit een hele goede cilinder is met veel koppel die ook zeer snel is, en dit voor een klein bedrag van rond de 180 euro.

Qua carburateur wil vrijwel alles wel. In de regel levert een grotere carburateur ook meer power maar als je goed afstelt heb je aan een 17,5 millimeter meer dan zat. Als je toch wat meer power wil kan je ook nog gaan voor een 21 of 24 mm maar dat is zeker geen vereiste. Vaak heb je met grotere carburateurs (24/28/32 etc ) problemen met vlotterbakjes die tegen het blok komen, originele luchtfilters die niet meer passen, powerfilters die tegen de veer aan komen etc etc.

Voor joun vereisten zal ik adviseren

Airsal 80 (Als je dit echt niet kan betalen is een 70 ook leuk)
17,5mm carburateur.
Snelle uitlaat ( en dan het liefst een kwaliteits uitlaat zoals Scr corse HM 50/70, Voca rookie 50/70. malossi MHR supermoto, etc etc. )

Ik zou je meer gaan richten op de uitlaatkeuze als op een carburateur. Als je nu bijvoorbeeld een Leovince v6 / Gianelli Conti ofzo hebt kan je beter wat geld steken in een 70/80cc uitlaat dan in een Carb.

http://derbiteam.nl/onderdelen/ <-- Hier kan je veel specificaties en ervaringen van de betreffende Cilinders en Carburateurs vinden.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben, het is nogal een onoverzichtelijk verhaal :lol:
Afbeelding
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Opvoerset

Ongelezen bericht door rené »

jo als je gewoon wilt beginnen met opvoeren zou ik voor een airsal 70 of 80 gaan met een 21mm carburateur.

PS. ik heb het voor je voor een mooi prijsje pb me maar bij interesse.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Plaats reactie