Pagina 1 van 1
Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: wo 03 dec 2014, 23:52
door DerbiFriesland
Hallo,
Ik ben bezig met een derbi blok (OT) klaar te maken voor een seizoen grasbaan racen in de brommer schakel special klasse.
Dat wil zeggen, het aantal cc's is onbepaald dus alles mag qua inhoud en slag en dergelijke.
Vorig jaar gereden met een 80cc airsal met std krukas lagers keerringen alles.
Altijd net om 3e -4e plek, dus je voelt hem al aankomen.. Het moet net iets sneller!
Nou zag ik de 88cc airsal Xtreme en daar even wat op verder gezocht en blijkt toch uit de forums dat de 80cc airsal meer koppel ( kracht onderin) heeft dan de 88xtreme.
Voor de grasbaan race heb ik toch wel koppel nodig dus ik zou graag de mening van een ander willen horen als het om de 88xtreme gaat.
Aanrader of niet?!
Graag zou ik ook horen of jullie andere optie's hebben voor goede cilinders en zoals ik al zei de inhoud maakt niks uit.
GEEN BIDALOT 94 RF, al achter aan geweest maar dat is geen optie. Niet qua bedrag maar die willen nog wel gauw vastlopen. ( standaard de squish niet goed vanaf fabriek?)
Ik hoor graag jullie meningen verder!
Alvast bedankt!
De groeten uit Friesland!

Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 04 dec 2014, 09:27
door MikeR
88 is erg hoogtoerig en je kan dan ook gelijk je hele blok gaan aanpassen voor de langere slag en de cilinder. In jouw geval zou ik bij de 80cc blijven en naar een team gaan kijken of iets in die richting.
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 04 dec 2014, 09:47
door Oreo
MikeR schreef:88 is erg hoogtoerig en je kan dan ook gelijk je hele blok gaan aanpassen voor de langere slag en de cilinder. In jouw geval zou ik bij de 80cc blijven en naar een team gaan kijken of iets in die richting.
Bedoel je de malossi mhr team 80? Die is namelijk ook hoogtoerig. Mallosi heeft wel de mhr replica 80 (is geen replica), die is laagtoeriger.
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 04 dec 2014, 09:55
door rené
Oreo schreef:MikeR schreef:88 is erg hoogtoerig en je kan dan ook gelijk je hele blok gaan aanpassen voor de langere slag en de cilinder. In jouw geval zou ik bij de 80cc blijven en naar een team gaan kijken of iets in die richting.
Bedoel je de malossi mhr team 80? Die is namelijk ook hoogtoerig. Mallosi heeft wel de mhr replica 80 (is geen replica), die is laagtoeriger.
de gewone mhr80 ga je zeker niet sneller dan met de airsal 80.. ik zou voor de mhr 80 team gaan, daar zit ook een hele bonk koppel in en gaat als een beest..
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 04 dec 2014, 10:42
door Hansvs96
Ik heb ook de oude type team en zal deze ook zeker aanraden, zeer veel koppel en loopt als vergif

Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 04 dec 2014, 11:05
door DerbiFriesland
Ik heb een filmpje op YouTube staan van mijn normale derbi 80 op dit moment.
Ook vrij hoogtoerig haha
Geen beeld maar wel even een indruk hoe die loopt.
Toets dit in bij youtube en ik hoor jullie mening graag.
Derbi Airsal SCR Corse RL HGS Sound AMT Tuning
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: vr 05 dec 2014, 15:44
door Ezasta
Miss een team met 43mm slag?
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: za 06 dec 2014, 10:18
door MikeR
Nog hoogtoeriger

Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 11 dec 2014, 06:11
door yvw
Klinkt lekker heur.
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 11 dec 2014, 10:28
door Oreo
Jullie komen allemaal aanzetten met hoogtoerige cilinders, dat is niet wat je wil op de grasbaan natuurlijk.
Zou eerder gaan voor een mhr 80 replica of een gegoten cilinder zoals een DR70.
Is veel beter dan het bovenstaande, in mijn nederige mening dan

Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 11 dec 2014, 10:51
door MikeR
Replica heb je wel koppel, top is gewoon laag en je wilt echt wel kunnen jagen op zo'n grasbaan. Ik blijf bij de mhr team.
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: do 11 dec 2014, 16:19
door yvw
Oreo schreef:Jullie komen allemaal aanzetten met hoogtoerige cilinders, dat is niet wat je wil op de grasbaan natuurlijk.
Zou eerder gaan voor een mhr 80 replica of een gegoten cilinder zoals een DR70.
Is veel beter dan het bovenstaande, in mijn nederige mening dan

Agreed.
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: ma 15 dec 2014, 18:05
door basserd
ik zou gaan voor een BRK cilinder. 88cc ofzo. het is wel toeren draaien maar ze zijn concurrent met bidalot.
met zoiets heb je toch wel wat gaafs
Re: Derbi tuning OT blok.
Geplaatst: di 23 dec 2014, 23:56
door DerbiFriesland
Zat in dubio inderdaad met de brk88 en bidalot94.
Ben voor de bidalot gegaan omdat dat toch wel echt het neusje van de zalm is.
Iemand enig idee over de goeie squish afstelling?
Gehoord dat ze vanaf fabriek te krap staan?!
Graag meningen over de keuze en squish, alvast bedankt!