Pagina 1 van 1

80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 16:15
door koen_evo
ik ben koen 18 jaar bijna 19 en wou mijn motor rijbewijs halen.
Maar toen ik bij de rijschool stond vertelde de man dat het zonde van me geld was om dat nu te doen aangezien ik dan op een 125 cc mag rijden.dat was volgens hem eigenlijk het zelfde als een opgevoerde brommer. hij rade me aan om te beginnen met me 21 - 22 jaar.

nu was mijn vraag of in de tussentijd een 80 cc onder me brommer iets is. ik heb nu een derbi evo 49CC en rijd +/- 100 km/h ik hoef niet perse sneller te gaan. als die al lekker optrekt is het al erg fijn aangezien ik me nu redelijk erger aan me Giannelli conti die langzaam optrekt. en als die dan ook rond de 90-100 loopt is het goed.

Ik vind het niet erg om de risico's te lopen om gepakt te worden maar tegen welke overtredingen loop ik aan als ik er dadelijk een 80 cc onder heb hangen met een ''Malossi MHR TEAM Supermoto 80cc uitlaat''

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 16:21
door Jellepeute
als je meer als 49.9cc hebt dan heb je een motorrijbewijs nodig, dus in feite rij je onverzekerd omdat je dus geen motorrijbewijs hebt. verder weet ik niet wat de gevolgen kunnen zijn

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 16:48
door DerbiFriesland1997
Als je brommer *opgevoerd* is zijn ze ook al niet verzekerd, ze kijken niet gelijk naar de hoeveelheid cc's maar naar de snelheid, als je 100 loopt met 50cc en 80cc wilt rijden om meer trekkracht ik vind het wel een aanrader, 80cc heeft lekker veel koppel.

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 18:14
door pizzabezorger
Cilinderinhoud boeit geen neuk, dit checken ze nooit. Tenzij jij met koeienletters 80cc op je cilinder hebt staan of als je iemand zwaargewond rijd.

Op de roller maakt het dus geen enkel verschil of je 100 scoort met 50 of met 80cc.
Wel zullen ze vragen of het een 70/80 is maar dan moet je gewoon blijven ontkennen en dan kunnen ze helemaal niks.

Als je iemand aanrijd maakt dit ook vrij weinig uit want met een brommer die 70 loopt met 50cc ben je net zo goed de lul.

Mvg
kaas

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 18:21
door koen_evo
dus als die nou opgevoerd is met 80cc of zonder als ze je willen pakken ben je altijd de lul. en verder heeft het ook nut ? de extra koppel klink goed. doet het ook wat aan de snelheid en het verbruik ?

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 18:31
door basserd
snelheid ligt aan je tandwiel verhouding. je verbruik zal naar beneden gaan omdat je straks chill half gas 100 kunt rijden ipv zoals nu toeren te beuken om de 100 te halen

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 18:47
door koen_evo
het klink eigenlijk allemaal als voordelen :D. nog enige tips voor wat ik pressies moet pakken kwa cilinder, uitlaat , tw verhouding.

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: di 02 dec 2014, 12:44
door rené
Mallossi Mhr 80 team, Malossi rhq krukas of metrakit pro race krukas met skf C4 lagers, Voca racing70/80, Bidalot80, Yasuni r3 uitlaat, 28mm carburateur, vforce of 2win membraan met passend spruitstuk en filter, en een Hpi, MVT digital direct, pvl, of bidalot ontsteking. De vertanding gewoon 14-53.

Re: 80 cc of niet

Geplaatst: di 02 dec 2014, 16:38
door koen_evo
bedankt :D