Pagina 1 van 1

welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: do 10 apr 2014, 20:53
door stefanwinter
Ik ben nieuw hier en mijn voorstel stukje kan je bij het café onderdeel van het forum vinden.
Mijn brommer gaat nu 85/90 km/u. Met 50cc origineel.
Voor mij snel zat maar ik wil graag snel wegtrekken en beetje pk's eruit kunnen halen.
Ook om te crossen.

Ik ben op zoek naar een 80 of meer cilinder. Dus mijn vraag welke cilinder zou of kan ik nemen. Ik heb geen groot budget dus met zoiets als parmakit hoef je voor mij niet aan te komen ;)

eisen:
-snel accelereren
-veel pk's
-lange gebruiksduur
-geen grote kosten
-sleutelen is geen probleem

wat heb ik nu nog liggen:
-stage 6 28mm
-vl6 membraan
-bidalot 80cc (is dat wat?)
-hpi met licht spoel

moet je voor 80cc/88cc je krukas vervangen?
Of uitkotteren zoja is dat duur?
kan je na het uitkotteren ook nog kleinere krukassen gebruiken?

ik zag die bidalot 94cc maar volgens mij is dat best veel werk en kost het ook wat. maar die 32,5pk zag er wel vet uit :wub:

ik hoor het wel,

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: za 12 apr 2014, 10:35
door DerbiSendaWouter
MHR Team 80 voldoet aan je eisen, heeft in ieder geval heel veel koppel.

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: za 12 apr 2014, 11:22
door jelleb10
Of de airsal 80 lekker hoogtourig maar onderin niet zoveel

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: za 12 apr 2014, 18:22
door wouter..
Airsal 80 loopt onderin prima hoor. Komt al snel in powerband en heeft bovenin genoeg vermogen

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: za 12 apr 2014, 18:34
door derbi-ftw
wouter.. schreef:Airsal 80 loopt onderin prima hoor. Komt al snel in powerband en heeft bovenin genoeg vermogen
Powerband ligt aan je uitlaat dan.

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: za 12 apr 2014, 18:44
door Joram
Meer dan 80cc gaat in de papieren lopen, en je zit met lange slag krukas dus je kan niet zomaar even weer een normale cilinder erop monteren...

Zou mhr 80 team doen, leuke cilinder en kun je normale krukas gebruiken.

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 14:21
door wouter..
Jaa team is zeker een leuke cilinder maar in aanschaf duurder en slijt sneller dan airsal

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 21:23
door bulldogpower
pak gewoon jou bidalot,, ben je goedkopste uit die heb je liggen en is ook best goed ,,

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 21:30
door Jasper
wouter.. schreef:Jaa team is zeker een leuke cilinder maar in aanschaf duurder en slijt sneller dan airsal
Niet mee eens.
Er is geen betrouwbaardere cilinder dan malossi en bidalot.
Knetterharde cilinderwand, die bijna onverwoestbaar is.

Verder is een team ook niet te vergelijken met de airsal 80 kwa prestaties, de team is sneller.
Tevens denk ik dat als je de malossi goed afstelt minsten net zo lang mee kan als de airsal 80 kwa zuiger slijtage.

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 22:03
door jelleb10
Maar airsal is wel een stukje goedkoper

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: di 15 apr 2014, 00:14
door J03P
De team valt ook goed tweedehands te krijgen hoor. Ben voor een schappelijk bedrag aan mijn team gekomen. Gewoon een kwestie van goed zoeken.

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 10:05
door bulldogpower
je kan ook een tweedehands crossertje kopen , 80cc die staan er soms op voor rond de 700euro, dan kan je lekker crossen zonder dat het kapot gaat , in ieder geval minder snel als een derbi die je hebt opgebouwd , want daar ben je toch zuinig op .. maar je zei toch dat je een 80 bidalot had liggen ,, waarom pak je die niet ,, ik rij ook met bidalot en bevalt goed hoor .. als dat goed staat afgesteld trek je dikke wheeelies..

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 15:15
door rené
Jasper schreef:
wouter.. schreef:Jaa team is zeker een leuke cilinder maar in aanschaf duurder en slijt sneller dan airsal
Niet mee eens.
Er is geen betrouwbaardere cilinder dan malossi en bidalot.
Knetterharde cilinderwand, die bijna onverwoestbaar is.

Verder is een team ook niet te vergelijken met de airsal 80 kwa prestaties, de team is sneller.
Tevens denk ik dat als je de malossi goed afstelt minsten net zo lang mee kan als de airsal 80 kwa zuiger slijtage.
Je kunt voor dat geld wat een mhr80team cilinder kost 2,2 airsal80'ers oprijden.
qua prestaties is er inderdaad wel een verschil.. maar de wanden van Airsal cilinders zijn ook kneiterhard.. mijn bigend-lager is laatst verrot gelopen, bovenkant van de zuiger en kop waren één groot berglandschap, cilinderwand was nog perfect..
maar als jij van de 50cc afkomt zou ik lekker airsal80 eerst is gaan rijden..

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 15:59
door bulldogpower
Rene ,, hij heeft al een 80bidalot liggen met de nodige spullen om het rijdend te krijgen. dan kan hij toch beter dat gaan gebruikennnn :thumbup:

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 17:36
door rené
bulldogpower schreef:Rene ,, hij heeft al een 80bidalot liggen met de nodige spullen om het rijdend te krijgen. dan kan hij toch beter dat gaan gebruikennnn :thumbup:
jah das inderdaad waar, ook voor het eerst dat ik jou gelijk geef :emo:

maar dat is 44,9 mm slag..

Re: welke 80cc of meer cil?

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 17:53
door bulldogpower
Haha. Moet niet gekker. Worden :D