Pagina 1 van 1

Met de zelfde uitlaat, maar toch een andere powerband.

Geplaatst: di 08 feb 2011, 23:35
door Dennis182
Beste mensen!

Een vriend van mij heeft de zelfde uitlaat (Metrakit Thower) als mij.
Maar bij hem heeft hij kracht bijna over zijn gehele toeren gebied, dat heb ik niet..

Bij mij is het schat ik ongeveer van zijn 9000 tot 11000/12000 toeren de powerband, vrij kort.. (onder de powerband is het zowat waardeloos, weinig kracht, vergeleken bij hem)
Maar bij hem is over zijn gehele toeren gebied vrij veel kracht, en bij ongeveer 7000/8000 tot 11000/12000 toeren ga je hem wel voelen..

Maar bij mij is het, dat je hem echt voelt. Bij hem niet echt..

Zover ik weet heeft hij:
50cc DMP
14mm carburateur
MetraKit Thower
Tandwiel verhouding schatting: Origineel?
(oud type blok)

Ik:
50cc origineel
17,5 carburateur
MetraKit Thower
Tandwiel verhouding: 12:50 (gekozen voor kracht)
(nieuw type blok)

Nu zal de vertanding wel wat uitmaken natuurlijk, maar als nog..
Dan zal mijne alsnog meer kracht hebben, omdat ik hem lichter heb vertand..


Kan iemand mij helpen? Uitleggen wat ik moet doen om mijn powerband langer te maken??

Alvast bedankt
Mvg, Dennis

Re: Met de zelfde uitlaat, maar toch een andere powerband.

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 00:08
door Boeki
Als ze allebei perfect afgesteld zijn, zou het in de cilinder moeten zitten.

Re: Met de zelfde uitlaat, maar toch een andere powerband.

Geplaatst: za 12 feb 2011, 00:27
door derbi-yzf
Een DMP cilinder heeft hele andere timingen als origineel,
dus daar moet je zoiezo eerst bij gaan zoeken

Re: Met de zelfde uitlaat, maar toch een andere powerband.

Geplaatst: zo 13 mar 2011, 23:09
door stevenbuikema
Ligt aan cilinder had ik eerst zelf ook met mijn metrakit sp op mijn derbi ;)