Pagina 1 van 1
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 00:06
door HardWithStyle
Dr 70 is een leuke koppel cilinder. Kost ook niet al te veel.
Je zou kunnen kijken voor een 19 of 21 mm. Maar 17,5 volstaat ook prima.
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 01:03
door gtmartijn
Voor 150 Euro heb je,een airsal 70 loopt perfect
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 12:14
door Thomasbroeze
Dat wil wel, Top peformance 70 Cilinder met orginele uitlaat en een 21 mm ? Dat is wel een leuke setup wat ik genoemd heb
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 18:13
door Thomasbroeze
Hmm wel rond de 90 gok ik, Misschien een tikkie hoger.
Maar het wil zeker trekken !
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 18:51
door kristof
met een tp 70 en ori uitlaat ga je ongv 80 rijden
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 21:48
door derbi-ftw
Geen DMP70 nemen, neem dan een 70cc TP of 70cc Airsal.
Re: 70cc
Geplaatst: wo 22 jan 2014, 22:04
door basserd
haha die mensen waar je goede verhalen over hoord hebben er zeker dan niet meer als 2000km mee gereden. vaak staan er na 500km al sporen in de cilinder.
Re: 70cc
Geplaatst: do 23 jan 2014, 11:49
door aidsaap
Een vriend van mij reed met een dmp70 met std uitlaat (nu met leovince v6), en ik met een airsal 70 op een standaard uitlaat. De dmp is een prima cilinder, hij heeft er nu een stuk of 6000 km op staan en hij is nog prima. Ik zou echter wel echt een airsal 70 aanraden, deze cilinder trekt met de standaard uitlaat nog steeds een stuk harder op dan de dmp70 en ik heb er wel eens 105 mee gehaald op mijn teller (13-52 vertanding). ik heb wel een racer en ik lag in mn kuip dus je top zal op een crosser wat langzamer uitvallen. Hij haalde op zijn derbi senda ongeveer 80 als top (13-53), wat dus wel een flink verschil is. Hij heeft wel een stuk meer koppel, maar dat merkte je alleen erin dat hij in een hogere versnelling een flinke heuvel op kan rijden, dus daar zou ik me niet zo op focussen. Een airsal 70 is dus echt een aanrader!
Re: 70cc
Geplaatst: do 23 jan 2014, 19:33
door kristof
heb 10k met een airsal 70 gereden en daar was gewoon niets aan, leuk koppel en leuke snelheid goede combi van de 2
Re: 70cc
Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:13
door Thomasbroeze
Top performance 70 zou ik voor gaan
Dmp is gewoon grote troep,
En airsal is alweer hoogtoeriger
Re: 70cc
Geplaatst: do 23 jan 2014, 21:13
door Thomasbroeze
Je hoeft niet op mengsmering te gaan rijden, maar het is wel beter
Re: 70cc
Geplaatst: do 23 jan 2014, 22:35
door basserd
Sjors365 schreef:
Ik blijf dan gewoon rijden zoals ik nu rij, zonder dat ik mengsmering tank.
heujj binnenkort nog een vastgelopen brommer erbij op het forum....
span die kabel van je oliepomp strakker of ga bijmengen. anders gaat het gegarandeerd fout

Re: 70cc
Geplaatst: za 25 jan 2014, 12:02
door aidsaap
Er zijn voor zover ik weet geen betere pompjes. Ik zou wel echt zelf mengen, al helemaal als je een nieuwe cilinder koopt die nog ingereden moet worden. Die pompjes willen sowieso ook wel eens stuk lopen, en dan gaat alles naar de klote, vandaar dat ik ook al zelf mengde met 50cc. Ik ga eens in de week/twee weken met een 10l jerrycan op mn rug naar een benzinepomp, gooi m vol en gooi er 250ml olie bij, werkt prima. Je hebt ook altijd benzine thuis staan, wat ik zelf ook erg handig vind.
Over de kwaliteit van de airsal 70, mensen lopen altijd te kankeren over airsal maar ik vind m prachtig. Heb m 2ehands gekocht voor 50 euro, was warmgelopen (twee bruine strepen in de cilinder maar geen voelbare krassen) en er zat een versleten zuiger bij. Heb het zooitje gewoon zo gemonteerd en het reed alsnog perfect. Na 4000 km met de airsal mn blok gereviseerd en er daarbij ook een nieuwe zuiger ingezet en hij ging toen echt als een speer. Heb er nou rond de 7000 km mee gereden, en dat vind ik aardig wat voor een cilinder die al vanalles heeft meegemaakt voordat ik m überhaubt kreeg.
Re: 70cc
Geplaatst: ma 27 jan 2014, 23:13
door kristof
als je met een roi uitlaat op die airsal rijd ga je niet veel harder dan 80, en je gaat bakken koppel hebben