Ik heb de afgelopen tijd wat problemen gehad met m'n Senda. Setup: 70cc Airsal, 21mm Dellortho black edition, Tecnigas Enox
De meeste zijn opgelost alleen zoek ik me gek naar de oorzaak van het volgende probleem:
De brommer mist gewoon power, ik had hem eerder in no time in de zes op top en hij had echt een bult koppel.
Ruim een maand geleden begon hij slecht te lopen, ik heb vanaf toen meerdere keren alles los gehad en omgewisseld met reserve onderdelen waar ik er veel van heb liggen. Ik heb als eerste mijn uitlaatflens beter afgedicht omdat die o ring versleten was. Die afdichting is nu perfect maar daarna bleek hij nog steeds niet lekker te lopen, stotterde veel en werd steeds erger. Ik had meerdere cdi/bobine en stator (spoelen) combinaties geprobeerd en dat had geen effect.
Ik dacht dus eerst dat het probleem niet bij de ontsteking zat maar ik heb uiteindelijk toch maar een nieuwe bobine gekocht en daarmee liep hij wel weer een stuk beter, stotterde niet meer maar nog niet 100%. Eergisteren kwam ik erachter dat hij met een ander vliegwiel opeens ook veel beter liep. Ik was blij verrast en dacht het eindelijk te hebben gevonden (Heb er wel eens iets van gehoord, gedemagnetiseerd vliegwiel, maar nooit van gehoord bij senda's etc.) maar toen ik hem testte op een lang recht stuk bleek hij bij de 4e versnelling toch weer moeite te hebben.
Hij loopt eigenlijk gewoon mooi, goede gasreactie, geen rare trillingen ofzo en de bougie kleurt mooi koffie met melk. En toch is er iets niet goed.
Ik heb alles al meerdere keren los gehad en gecontroleerd maar ik kan echt niks vinden wat niet klopt.
De afstelling van de carb is goed, ontsteking is goed getimed en gecheckt met een micrometer.
Cilinder heeft compressie (niet als nieuw maar vergelijkbare compressie was op vorige setups met verschillende 50 en 70cc's nooit een probleem)
Membraan heeft geen kieren als je hem tegen het licht houdt.
Carb en luchtfilter zijn schoon en luchtdicht.
Vonk is mooi helder blauw. (Bougie is ook vervangen)
Wie weet waar de oorzaak van dit probleem kan liggen? Alle ideeën zijn welkom, misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd. Bedankt voor het lezen van m'n verhaal en de eventuele moeite om te reageren

Beunhenk