Pagina 1 van 1
Turbokit
Geplaatst: zo 03 nov 2013, 19:25
door Boyd
Hallo iedereen,
Heeft er iemand misschien ervaringen met een turbokit uitlaat voor een 50 cc senda? ( maakt niet uit welke turbokit ) Ik kon het bij de ervaringen niet vinden dus vraag het hier maar even

Re: Turbokit
Geplaatst: ma 04 nov 2013, 14:07
door beunhenk
De meest gangbare Turbokit voor een senda is geloof ik de Chromada. hiervan heb je een bovenlangse en een onderlangse met dubbele demper. (niet moeders mooiste) Ik denk dat de meesten behoorlijk negatief over dit merk zijn, omdat het hier niet echt bekend is en het zijn vrij goedkope uitlaten.
MAARRRR:
De bovengenoemde uitlaten zijn identiek aan de hebo uitlaten voor de senda. (Hebo Performer dacht ik) En dit zijn best wel snelle uitlaten. In Duitsland hebben turbokit uitlaten een veel betere naam als hier in NL. Daar rijden er heel veel gasten mee rond.
Ik denk dus dat de prestaties nog best prima zijn. De kwaliteit is waarschijnlijk wel minder als hebo. Maar je kunt bij die Turbokits kiezen uit blanke lak of verchroomd. Die gelakte uitlaatjes zijn volgens mij maar 110 euro ofzo bij easyparts of opvoeren.nl
Het zou er dan op neer komen dat je voor weinig geld best goede prestaties hebt, ik denk ongeveer vergelijkbaar met een technigas enox of metrakit thrower.
Het geluid kan ik je niets over vertellen, maar er staan genoeg van die soundcheck filmpjes uit Duitsland op youtube.
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 14:13
door Boyd
Hmm.... Dankjewel. Weet je ook wat precies de prestaties kunnen gaan doen? Bijv snelheid, trekkracht enzovoort? Gewoon in het algemeen wat er maximaal uit is te halen. Dus inclusief een goede afstelling.
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 14:56
door garfield
Turbokit Cromada bovenlangs rijdt op zich best goed, alleen past het niet helemaal lekker.
Bij mij komt de tailpipe tegen het luchtfilterrubber aan(ook leuk als je daar pas achterkomt als je een brandlucht ruikt..)
Is wel vrij hoogtoerig(niet veel verschil met een Conti op een standaard cilinder)
Rijdt ongeveer 85 (met een 14mm, ik heb een Oud type blok

)
Mocht je interesse hebben, mag voor weinig weg(ex de demper, die heb ik niet meer)
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 15:05
door Boyd
Nu wil ik aan jou wel eerlijk vragen. Reed je lekker met deze uitlaat onder de powerband of moest je echt toerenbeuken? En hoe zou ik dat kunnen verhelpen met dat luchtfilerrubber?
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 15:32
door garfield
Ik heb hem er niet zo lang onder gehad, maar reed wel goed.
Trekt goed op, powerband begint ongeveer bij 7000 toeren.
Maakt ook niet zo heel veel lawaai, staal is redelijk dik(of het moet door het chroomlaagje komen)
(in elk geval niet zo blikkerig als een Conti
Je kan de uitlaat vast wel iets verder naar buiten monteren, dan komt de luchtfilterslang er niet meer tegenaan.
Voor de winter heb ik hem weer ff origineel gemaakt(zo hard wil je toch niet met dat k.u.t. weer)
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 15:39
door Boyd
Nee idd. Maar hij rijd wel lekker dus? Geen pokke herrie? En nu heb je hem helemaal standaard?
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 15:44
door garfield
Ja, voor de winter doe ik dat altijd..
(nee, geen pokkeherrie, hoewel dat ook nogal van de demper afhangt..)
Het leuke spul komt er van het voorjaar wel weer op.
(heb nog een Airsal 80 cc en een 21 MM liggen

)
Re: Turbokit
Geplaatst: di 05 nov 2013, 16:13
door Boyd
Dat loopt wel zeker? Ik moet ook een leuk cilindertje hebben binnenkort maar weet nog niet precies wat voor 1...