Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F - Locatie: Amersfoort
Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005
Beste leden,
Vorige week heb ik vriend op mijn Derbi laten rijden en dat is helaas niet zo goed afgelopen, hij heeft een schuiver gemaakt.
De schade valt opzich wel mee, het stuur is scheef en er is een stuk uit mijn achterkap. Toen pakte ik de Derbi op en zette ik hem in z'n vrij, daarna starte ik hem en toen begon die toeren te maken en reed hij uitzichzelf weg. Daarna heb ik hem snel uit laten vallen en nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb van iemand gehoord dat er ergens een vuiltje kan zitten waardoor dit gebeurde. Wat is er aan de hand en wat kan ik eraan doen, ik ben een beginner met Derbi's dus weet nog niet zoveel.
Bedankt voor het meedenken.
Patrick
Vorige week heb ik vriend op mijn Derbi laten rijden en dat is helaas niet zo goed afgelopen, hij heeft een schuiver gemaakt.
De schade valt opzich wel mee, het stuur is scheef en er is een stuk uit mijn achterkap. Toen pakte ik de Derbi op en zette ik hem in z'n vrij, daarna starte ik hem en toen begon die toeren te maken en reed hij uitzichzelf weg. Daarna heb ik hem snel uit laten vallen en nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb van iemand gehoord dat er ergens een vuiltje kan zitten waardoor dit gebeurde. Wat is er aan de hand en wat kan ik eraan doen, ik ben een beginner met Derbi's dus weet nog niet zoveel.
Bedankt voor het meedenken.
Patrick
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Re: Probleem Derbi Senda SM Xtreme 2005
Ik gok op valse lucht. Kijk even of de rubbers tussen je luchtfilter en carb en tussen carb en membraan goed zitten.
-
- Tuner
Zoals ik al zei, ik ben nieuw met Derbi's/brommers dus heb geen idee!debeste95 schreef:Ik gok op valse lucht. Kijk even of de rubbers tussen je luchtfilter en carb en tussen carb en membraan goed zitten.

-
- Pro tuner
Okee je hebt je luchtfilter, dat is een grote zwarte doos onder je zadel dat niet je benzinetank is. Daaruit komt een dikke zwarte buis die naar je carb gaat, die zit in het midden in je brommer. Grappig uitziend apparaatje met allemaal slangetjes en buisjes. Aan de ene kant gaat deze buis erin, aan de andere kant komt een klein zwarte rubbertje eruit die recht je blok in loopt. Ik denk dat dat rubbertje los is geraakt of dat die kapot is. Schroef de slangenklemmen, de twee ijzeren ringen waarmee dit rubber vastzit eens los en kijk of er ergens scheuren in zitten. Zo niet plaats je hem terug, goed aanduwen op je carburateur en je blok totdat je zeker weet dat die goed zit, draai je de slangenklemmen weer goed strak vast en probeer je het nog eens.
-
- Tuner
Dankjewel, ga het vanavond even proberen. Bedankt voor de uitleg!debeste95 schreef:Okee je hebt je luchtfilter, dat is een grote zwarte doos onder je zadel dat niet je benzinetank is. Daaruit komt een dikke zwarte buis die naar je carb gaat, die zit in het midden in je brommer. Grappig uitziend apparaatje met allemaal slangetjes en buisjes. Aan de ene kant gaat deze buis erin, aan de andere kant komt een klein zwarte rubbertje eruit die recht je blok in loopt. Ik denk dat dat rubbertje los is geraakt of dat die kapot is. Schroef de slangenklemmen, de twee ijzeren ringen waarmee dit rubber vastzit eens los en kijk of er ergens scheuren in zitten. Zo niet plaats je hem terug, goed aanduwen op je carburateur en je blok totdat je zeker weet dat die goed zit, draai je de slangenklemmen weer goed strak vast en probeer je het nog eens.

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 2008 sm 70cc // puch z two 70cc
Ik zou eerder ff je gaskabel na kijken of die net ergens blijft hangen
setup
Airsal 70cc
yasuni r2
21mm delorto
Metrakit koppelings platen
powerfilter
Airsal 70cc
yasuni r2
21mm delorto
Metrakit koppelings platen
powerfilter
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
1: gaskabel nakijken
2: inlaat rubbers na kijken (valse lucht)
Denk ook nr 2
2: inlaat rubbers na kijken (valse lucht)
Denk ook nr 2
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Tuner
En hoe kijk ik de gaskabel na?
- derbi-ftw
- Pro tuner
Of er geen ijzerdraadjes ergens blijven haken, van de kabel.
En of er geen knik in zit.
En of er geen knik in zit.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
Aan de rechterkant op je blok zit je oliepomp. Dat is een klein plastic kapje aan de rechterkant van je blok, als e rechts naast je brommer staat en tegen je blok aankijkt. Die zit met 3 boutjes vast. maak die los. Daarop zit een klein, beetje koperkleurig plaatje waar de gaskabel in vasthaakt. Daarop staat een heel klein streepje, en vlak naast dat schuifje, op je blok, staat ook een streepje. Kijk even of die twee naast elkaar staan als je je gas los hebt. Zo niet, hangt ie al ergens tussen de splitsing van je gaskabel en je gashendel vast. Je kan ook de carburateur nog loshalen en kijken of de gaskabel de gasschuif goed op en neer kan bewegen. Maar houd het maar mooi even bij controlleren op valse lucht. Anders zou ik er niet teveel aan gaan kloten als je er zo weinig verstand van hebt. Hulp op afstand gaat maar tot zover en dan wordt het heel moeilijk uitleggen.
-
- Tuner
Ik heb de gaskabel nagekeken en die bleek niet in zijn 'huisje' te zitten. Dat ijzeren omhusel om de kabel zat niet in het 'huisje' dus die heb ik er weer in gedaan. Vervolgens heb ik hem geprobeerd te starten maar er gebeurde niks.

Nog even over die luchtfilter, is het deze buis die je bedoeld?:

Wat zijn de volgende stappen?

Nog even over die luchtfilter, is het deze buis die je bedoeld?:

Wat zijn de volgende stappen?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM - Gallery: derbi
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10740
suzuki
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16838 - Locatie: Barendrecht
nee de buis die aan de voorkant van je carberateur zit je spruitstuk, maar lijkt me sterk dat je valse lucht trekt sinds hij in zen vrij stond en weg reed. dus het licht ergens anders aan
-
- Tuner
Is het handig om de bougie te checken? Hoe doe ik dit het beste?
- derbi-ftw
- Pro tuner
Bougiedop eraf trekken, bougie eruit draaien met ring/steek/bougie sleutel 21, en kijken wat voor kleur die heeft (of een foto posten)Patrick033 schreef:Is het handig om de bougie te checken? Hoe doe ik dit het beste?
-
- Pro tuner
Ik neem aan dat hij bedoelt dat die hem in z'n vrij zette, startte entoen hij hem in versnelling zette hij pas wegreed. Als hij in z'n vrij wegreed is er inderdaad wel flink wat meer mis dan enkel valse lucht, dan mag je je brommer naar de bromboer brengen en flink wat duiten opzij leggen want dat kan een duur geintje wordenSpecna schreef:nee de buis die aan de voorkant van je carberateur zit je spruitstuk, maar lijkt me sterk dat je valse lucht trekt sinds hij in zen vrij stond en weg reed. dus het licht ergens anders aan

-
- Tuner
Nu ik de gaskabel weer goed heb zitten, maar niet aankickt is het een idee om hem aan te lopen en dan te kijken of die werkt om de gaskabel 100% uit te sluiten?debeste95 schreef:Ik neem aan dat hij bedoelt dat die hem in z'n vrij zette, startte entoen hij hem in versnelling zette hij pas wegreed. Als hij in z'n vrij wegreed is er inderdaad wel flink wat meer mis dan enkel valse lucht, dan mag je je brommer naar de bromboer brengen en flink wat duiten opzij leggen want dat kan een duur geintje wordenSpecna schreef:nee de buis die aan de voorkant van je carberateur zit je spruitstuk, maar lijkt me sterk dat je valse lucht trekt sinds hij in zen vrij stond en weg reed. dus het licht ergens anders aan
-
- Pro tuner
Aankicken en aanlopen heeft allebei niks te maken met gaskabel. Als je kabel verkeerd zit werkt het in beide gevallen niet. Schroef dat klepje aan de bovenkant van je carburateur er eens af. Dat plastic ding waar je gaskabel je carb ingaat, zit met 1 schroefje vast. Daarin zit je gasschuif met gasnaald en een veer, draai even aan je gaskabel en als die normaal op en neer gaat is er niks mis mee. MAar zelfs met een nietwerkende kabel hoort je brommer normaal aan te lopen of te kicken dus daar ligt het niet aan.
-
- Tuner
Maar als je hem aankickt moet je toch gas geven anders gaat die niet aan, als je hem aanloopt laat je hem aanslaan met de koppeling toch?debeste95 schreef:Aankicken en aanlopen heeft allebei niks te maken met gaskabel. Als je kabel verkeerd zit werkt het in beide gevallen niet. Schroef dat klepje aan de bovenkant van je carburateur er eens af. Dat plastic ding waar je gaskabel je carb ingaat, zit met 1 schroefje vast. Daarin zit je gasschuif met gasnaald en een veer, draai even aan je gaskabel en als die normaal op en neer gaat is er niks mis mee. MAar zelfs met een nietwerkende kabel hoort je brommer normaal aan te lopen of te kicken dus daar ligt het niet aan.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi
Ik hoef geen gas te geven, maar dat zal wel aan de afstelling liggen.
-
- Tuner
Het kan ook aan mij liggen hoor maar ik heb geleerd als je kickstart dat je dan ook een beetje gas geeft.Heavy Fuel schreef:Ik hoef geen gas te geven, maar dat zal wel aan de afstelling liggen.