Pagina 1 van 2
Re: 11/53 twv
Geplaatst: zo 29 sep 2013, 12:50
door debeste95
Waarom meteen 3 stappen lager in vtw? Dat gaat sowieso niet goed, begin eerst maar gewoon met 13 en desnoods daarna 12.
Re: 11/53 twv
Geplaatst: zo 29 sep 2013, 13:23
door JeroenvR
12 kan wel, 11 wordt overtoeren denk ik
Re: 11/53 twv
Geplaatst: zo 29 sep 2013, 23:06
door Xtreme06
Dat hangt wel van meer dingen af dan je twv,uitlaat,ciinder,.. (setup dus

)
Maar vooral van je skills

Re: 11/53 twv
Geplaatst: zo 29 sep 2013, 23:31
door Xtreme06
Geen ervaring mee
Ikzelf rij ook met 12/53 std cilinder maar met begrensde lv6 (60km/u en tot 8k toeren,,omdat in Belgie zowat de doodstraf staat op opgevoerd rijden

)
Heb wel al enkel keren geprobeerd maar lukte niet meteen...erg hoog en ver zal het sowieso niet worden,bij jou ook niet...
Std uitlaat heeft wel wat meer koppel onderin,lukken zal het maar dan wel volledig achteraan gaan zitten
en een flinke ruk geven aan het stuur.Voor het beter werk heb je wat meer cc's nodig

(zo'n 100 ofzo minimum

)
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 30 sep 2013, 09:08
door JeroenvR
Wheelies met std uitlaat kan, maar dan moet je je gewicht zo ver mogelijk naar achter verplaatsen
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 30 sep 2013, 16:54
door stef
Ik maak wheelies aardig goed met 11-53 en begrensde pijp tot 53 km/h dus het is zeker te doen. Het heeft me wel best veel tijd gekost om het onder de knie te krijgen en je moet de koppeling ervoor gebruiken wat eigenlijk niet zo gezond is.
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 30 sep 2013, 17:21
door ChrisDrdRacing
Filmpje Stef

Re: 11/53 twv
Geplaatst: di 01 okt 2013, 17:10
door stef
Sjors365 schreef:ChrisDrdRacing schreef:Filmpje Stef

Foto niet goed genoeg? Heb geen zin om te filmen... ik weet dat het lukt, en ik ben er overtuigt van dat nog veel mensen weten dat dit lukt...
Re: 11/53 twv
Geplaatst: wo 02 okt 2013, 08:47
door hallobora
als je de catalysator deruithaalt zit in het midden van de bocht loopt die nog harder
Re: 11/53 twv
Geplaatst: wo 02 okt 2013, 16:48
door JeroenvR
Nee, als je je uitlaat volledig wil ontgrenzen moet je de prop eruit halen, de uitlaat open snijden om de catalysator eruit te halen, dan je uitlaat weer dicht lassen. + Er zitten schotten in je demper, die kan je er ook uit halen.
Re: 11/53 twv
Geplaatst: wo 02 okt 2013, 17:06
door JeroenvR
Dacht dat je 12/53 ging doen.
En als je kleiner tandwiel erop doet gaat die minder hard he

Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 10:31
door HOPPAH
Als je de begrenzer eruit haalt heb je juist meer kracht en zal je dus juist meer overtoeren krijgen.
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 11:03
door JeroenvR
Zoals ik van tevoren al heb gezegd, ga voor 12/53.
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 12:28
door Heavy Fuel
Of onder de 65 blijven

Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 17:15
door JeroenvR
Je leert al snel

Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 17:50
door JeroenvR
Het zal maar 2 km/h schelen ofzo
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 17:55
door DaanS
En opnieuw afstellen.
Hij zal waarschijnlijk wat lekkerder optrekken
Re: 11/53 twv
Geplaatst: ma 07 okt 2013, 18:59
door Heavy Fuel
Daarvoor moet je de luchtschroef en gasnaald ook goed afstellen

Re: 11/53 twv
Geplaatst: do 17 okt 2013, 11:39
door Casperdaan
Ik heb nu een 14/53 twv erop liggen als ik de 14 vervang voor 12 of 13 trekt hij dan alleen harder maar heeft hij dan ook een hogere top?
Re: 11/53 twv
Geplaatst: do 17 okt 2013, 12:26
door debeste95
Casperdaan schreef:Ik heb nu een 14/53 twv erop liggen als ik de 14 vervang voor 12 of 13 trekt hij dan alleen harder maar heeft hij dan ook een hogere top?
Ja, en als je er een 9-tands op zet trek je harder dan een 900cc en ligt je top ergens rond de 230
Denk even na, als je sneller trekt, ligt je top lager. Waarom zou je er in hemelsnaam een groter vtw opzetten als je daardoor zowel slomer trekt en lagere top hebt?