Pagina 1 van 2
Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: vr 05 jul 2013, 18:59
door Luukky
Hallo,
Ik heb een Derbi Senda SM Xtreme 50cc, welke uitlaat geeft het meeste vermogen? Hij mag namelijk wel wat sneller trekken.
Er zit nu een Gianelli eindstuk op. Tandwiel verhouding 12-53.
Greetzz
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: za 06 jul 2013, 10:29
door basserd
ja maar hoe hard wil je ens
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: za 06 jul 2013, 10:31
door supergoldkk
Ik zal de scr corse bovenlangs nemen

Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: za 06 jul 2013, 12:33
door WkpMichiel
Voca Rookie 50/70
SCR Corse HM 50/70
SCR Corse SM
Gianelli Conti/Enduro
Noem maar op
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: za 06 jul 2013, 13:12
door Luukky
Ik heb hem niet zo heel hard lopen, nu gaat ie 60, doordat ik klein krukas tandwiel heb
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: za 06 jul 2013, 13:42
door derbi-ftw
Een klein krukastandwiel lmao?
Ik mag hopen dat je een klein ''voortandwiel'' bedoelt.
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: za 06 jul 2013, 13:44
door Luukky
Ja
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 09:49
door DerbiJ
als je je blok ontgrenst loopt ie al harder dan 70 dus waarom geld uitgeven aan n nieuwe pijp?
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 09:53
door supergoldkk
DerbiJ schreef:als je je blok ontgrenst loopt ie al harder dan 70 dus waarom geld uitgeven aan n nieuwe pijp?
Omdat 70 niet hard genoeg is

Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 10:19
door DerbiJ
supergoldkk schreef:DerbiJ schreef:als je je blok ontgrenst loopt ie al harder dan 70 dus waarom geld uitgeven aan n nieuwe pijp?
Omdat 70 niet hard genoeg is

hij zegt net datie m niet te hard wil laten lopen..
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 10:47
door Joram
DerbiJ schreef:supergoldkk schreef:DerbiJ schreef:als je je blok ontgrenst loopt ie al harder dan 70 dus waarom geld uitgeven aan n nieuwe pijp?
Omdat 70 niet hard genoeg is

hij zegt net datie m niet te hard wil laten lopen..
Dat zegt hij niet, lees nog eens zn zin

Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: wo 10 jul 2013, 11:20
door DerbiJ
oja hehe..
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 14:05
door Luukky
Bedankt voor jullie reacties,
Hoe kan ik weten of mijn blok al helemaal ontgrenst is?
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 14:13
door DaanS
Uitlaat eraf trekken en kijken of de prop er nog in zit.
Dan meteen een paar keer heen en weer schudden met die uitlaat, of er nog een 'blok' in zit, dat zou je katalysator zijn.
Ook ff kijken of er nog een doodlopende pijp aan het begin van je uitlaat zit. (Dichtknijpen met bankschroef oid. bij het begin van die pijp als je hem wilt ontgrenzen)
Luchtfilterslang van je carburateur eraf halen en kijken of er een koperkleurig plaatje in je carburateur zit
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 20:30
door Luukky
Prop is er al uit, en als er een koper plaatje in de caburateur zou zitten, wat gebeurd er dan als ik die er uit haal?
Het probleem is namelijk ook, dat hij naar mijn idee te sloom optrekt, bijvoorbeeld bij het stoplicht, dan geef ik gewoon aardig wat gas, en laat koppeling rustig opkomen, maar hij trekt dan alsnog heel langzaam op heel laag in de toeren. Iemand een idee?
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 20:56
door derbi-ftw
Koperen plaatje weg halen, trek je al iets sneller op.
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 21:38
door Luukky
verbruikt hij dan ook meer benzine?
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 21:41
door derbi-ftw
Ja
Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 21:43
door supergoldkk
Ja hij zal dan wel iets meer verbruiken, maar dat valt wel opzich wel mee

Re: Uitlaat met wat vermogen
Geplaatst: do 11 jul 2013, 22:29
door DaanS
Wel afstellen!