Dus ik zat er over na te denken en....
Als je op mengsmering loopt dan hoe veel olie de motor krijgt is bepaald alleen door hoe veel gas dat je geeft. Dus als je het dichtdraait (de gas handel) krijgt je motor geen smering... Toch?
Maar als je de oliepompje gebruikt, de smering word toch bepaald door de gas handel EN de toerental? Dus als je de gas dicht gooi hoog in de toeren (of wanner dan ook) krijgt hij als nog smering.
Als dit allemaal klopt, zou het toch niet beter zijn om de extra 5ml olie per liter (tussen de 1:50 dat de oliepompje doet en de 1:40 dat ik wil) te mengen met mij benzine?
En nog een kleine vraagje. Wat mij ook echt handig leek was de olie flesje van stage6, kan je zo onder de zadel stoppen. Laten we eerlijk zijn, het is een van de weinig dingen dat daar in past

Maar, hoe doen jullie dat? Zo wat olie in squirten na het taken lijkt mij niet echt voldoende om een gelijkmatig mengsel te krijgen. De bike een beetje heen en weer schudden lijk mij ook niet echt voldoende. Of is dit flesje voor noodgevallen waar je moet ergens anders tanken en je normaal thuis een kant een klaar mengsel al voorbereid hebt.
Ben wel heel benieuwd hoe jullie hier over denken.