ik wou laatst bij mijn Derbi Senda Sm DRD Racing '07 de koppelingsplaatjes vervangen er zit nu een 5 plaatst koppeling in ipv 4. werkt allemaal super, maar toen ik weg was heeft een maat van mij de senda weer in elkaar gezet (wij hebben koppelingsplaatjes veren etc inmiddels al vaker gedaan) bleek uiteindelijk de pin te zijn die je versnellingspak in gaat versleten was dus over het palletje van het koppelingshuis heengleed als het ware.
in ieder geval. hij de brommer in elkaar gezet, de bak gevuld met olie. en de koelvloeistof erin gedaan.
hij is er een stukje op gaan rijden en toen begon het hittegraads lampje of hoe je dat ook noemt te branden... hij zo snel mogenlijk terug gegaan en de brommer stilgezet, sindsdien rookt hij en verbruikt hij kvs(zoete lucht)!ALLEEN ALS HIJ WARM WORD DUS ALS DE THERMOSTAAT OPEN GAAT! cilindertje open gemaakt kwamen er snel achter dat de cilinder kop was kromgetrokken...(iets te warm geworden) de zuiger/cilinder konden we niks aan zien. geen krassen niks! wij dus een nieuwe cilinder kop besteld... erop gezet pakkingen weer vervangen.... en stukje gereden... niks.. toen werd hij weer warm en ging de thermostaat weer open natuurlijk... nou weer he dikke witte kutlucht eruit... het moet wel iets met de cilinder zijn toch want dit gebeurd alleen als de thermostaat open gaat. dus het kan niet de kvs pomp keering zijn....
nou vraag ik me af...
mijn setup nu:
Derbi senda sm drd racing '07
50CC ORI. (slijtvaste cilindertjes)
jollymoto uitlaat
19mm dellorto
Twin air Powerfilter
tw: 11-53
als ik er nou een nieuwe cilinder op zou gooien(of jullie professionele tuners weten iets anders)
airsal was ook wel goed maar geen goede afwerking
barikit slechte afwerking
malossi mhr 50cc is natuurlijk lekker duur
DR ben ik zelf niet zo fan van.... veel van zien sneuvelen
top performance?
of iets anders?
dus zeg t maar tuners
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)