Airsal 50 of dr70?
Airsal 50 of dr70?
Wat is sneller en wat trekt sneller op er zit std onderlangse uitlaat op.
En tdw verhouding is 13/53
Zit nu 14mm op kan wel ff toch? Komt wel 21mm op.
Gr
En tdw verhouding is 13/53
Zit nu 14mm op kan wel ff toch? Komt wel 21mm op.
Gr
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Airsal 50 of dr70?
airsal draait sneller maar met dr70 ga je sneller kunnen gaan omdat het een trage koppelcilinder is die sowieso meer vermogen kan leveren
Re: Airsal 50 of dr70?
Zal het verschil dik zijn of niet?
Re: Airsal 50 of dr70?
Tjee dit forum valt me echt tegen, zo weinig mensen met verstand van setups etc.
Veel bugs etc geen normale tijden bij topics beetje raar er zijn gvd 10 mods en ze doen allemaal niks ofzo?
Doe maar close want dit word niks..
Veel bugs etc geen normale tijden bij topics beetje raar er zijn gvd 10 mods en ze doen allemaal niks ofzo?
Doe maar close want dit word niks..
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
er zit natuurlijk verschil in, een airsal 50 is een hoogtoerige cilinder. dr is een middeltoerige, maar een 70 geeft veel meer koppel over je toerengebied dan een 50 cc... en een DR geeft meer power over het gehele toerengebied en een airsal pas bovenin.
oh en for the record, mods kunnen niks aan bugs of site hosting doen. alleen de beheerder. momenteel is er een storing bij de host, wat volkomen buiten onze handen ligt
en er zijn 4 mods voor de opletters onder ons
oh en for the record, mods kunnen niks aan bugs of site hosting doen. alleen de beheerder. momenteel is er een storing bij de host, wat volkomen buiten onze handen ligt

en er zijn 4 mods voor de opletters onder ons

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Re: Airsal 50 of dr70?
Oke maar ik zal dus meer koppel krijgen over het hele gebied.
En ik heb nu std onderlangs uitlaat gaat dr70 sovieso beter op lopen denk ik?
Maar ik zal dus gewoon harder optrekken met de dr70 en is het verschil groot of niet?
En ik heb nu std onderlangs uitlaat gaat dr70 sovieso beter op lopen denk ik?
Maar ik zal dus gewoon harder optrekken met de dr70 en is het verschil groot of niet?
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
ja met een DR zul je meer koppel krijgen over het gehele gebied.
std uitlaat is ook idd een fijne uitlaat om middeltoerig mee te trekken, je kunt er gewoon geen max toeren uithalen, vooral niet met 70cc. maar het rijd in zn geheel wel fijn.
echt ervaring met de airsal 50 heb ik niet, zal wel tammer zijn dan een 70 sowieso. En hij trekt gewoon anders op, omdat ie zijn grootste kracht bovenin pas krijgt. Hij zal meer toeren kunnen draaien dan de DR 70, maar dan is de vraag, heeft ie ook het koppel op bovenin die toeren door te blijven trekken naar zijn snelheid.
Ik denk dat je sneller en fijner kan rijden met een dr70 (die je dan wat zwaarder kun vertanden door zn koppel) dan met een airsal 50 en lichtere en wat meer 'zenuwachtige' vertanding. En dat dat verschil in rijcomfort wel vrij groot is.
edit: en voor een hoogtoerige 50 moet je sowieso een hoogtoerige pijp bij pakken, anders komt de cilinder niet tot zijn recht.
carb 19 mm of 21mm is een keus aan je zelf. 19 rijd weer net iets zuiniger, terwijl de 21 net dat tikkeltje extra kan geven.
std uitlaat is ook idd een fijne uitlaat om middeltoerig mee te trekken, je kunt er gewoon geen max toeren uithalen, vooral niet met 70cc. maar het rijd in zn geheel wel fijn.
echt ervaring met de airsal 50 heb ik niet, zal wel tammer zijn dan een 70 sowieso. En hij trekt gewoon anders op, omdat ie zijn grootste kracht bovenin pas krijgt. Hij zal meer toeren kunnen draaien dan de DR 70, maar dan is de vraag, heeft ie ook het koppel op bovenin die toeren door te blijven trekken naar zijn snelheid.
Ik denk dat je sneller en fijner kan rijden met een dr70 (die je dan wat zwaarder kun vertanden door zn koppel) dan met een airsal 50 en lichtere en wat meer 'zenuwachtige' vertanding. En dat dat verschil in rijcomfort wel vrij groot is.
edit: en voor een hoogtoerige 50 moet je sowieso een hoogtoerige pijp bij pakken, anders komt de cilinder niet tot zijn recht.
carb 19 mm of 21mm is een keus aan je zelf. 19 rijd weer net iets zuiniger, terwijl de 21 net dat tikkeltje extra kan geven.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Re: Airsal 50 of dr70?
Oke daar word ik wel wat wijzer van.
Maar het gaat me trouwens ook niet echt om de topsnelheid en om de toeren maar gewoon over het koppel algemeen.
Maar nu snap ik het bedankt.
gr
Maar het gaat me trouwens ook niet echt om de topsnelheid en om de toeren maar gewoon over het koppel algemeen.
Maar nu snap ik het bedankt.
gr
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
als het gaat om het koppel moet je zeker voor de DR70 gaan icm een origi pijp (of desnoods een v6) 
slotje ?

slotje ?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Re: Airsal 50 of dr70?
Ojah laatste vraagje kan ik ook een 21mm erop zetten of moet het 19mm zijn?
Std uitlaat onderlangs, Dr70, Twv 13,53
Std uitlaat onderlangs, Dr70, Twv 13,53
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
ja een 70 puft sowieso meer gas uit dan een 50, as je je carb groter maakt kan er meer lucht in dus moet er ook weer meer benzine bij, en dan verbrand er weer meer mengsel in je cilinder wat dan ook weer door je uitlaat moet(dat is het princiepe). en ik denk dat een 19mm dan iets beter weg kan ivm het gebruik van een originele uitlaat.
en twv is denk ik wel lekker zo:) zo niet kun je voor altijd nog een tandje bij of af halen... die tandwieltjes kosten maar een paar euro
en twv is denk ik wel lekker zo:) zo niet kun je voor altijd nog een tandje bij of af halen... die tandwieltjes kosten maar een paar euro

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Re: Airsal 50 of dr70?
Ok ja ik wil maximaal vermogen maar ik dacht ook 21 is net iets overkill en vind het zonde dat ik prestatie verlies krijg door een te grote carb.
Word dus lekker een 19mm 13/53 ( Miss lager ) en std onderlangs uitlaat.
Word dus lekker een 19mm 13/53 ( Miss lager ) en std onderlangs uitlaat.
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
ja en voor een ander geluidje kun je er altijd nog ander dempertje opzetten.
origi demper dempt niet met wil maar met kamers (tenminste bij de mijne) en dat kan ook een beetje begrenzen. (in mijn ervaring)
open dempertje met wol heeft een rechte doorstroming.
origi demper dempt niet met wil maar met kamers (tenminste bij de mijne) en dat kan ook een beetje begrenzen. (in mijn ervaring)
open dempertje met wol heeft een rechte doorstroming.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Re: Airsal 50 of dr70?
Op de std onderlangse uitlaat zit al yasuni demper dus dat komt goedJoenne88 schreef:ja en voor een ander geluidje kun je er altijd nog ander dempertje opzetten.
origi demper dempt niet met wil maar met kamers (tenminste bij de mijne) en dat kan ook een beetje begrenzen. (in mijn ervaring)
open dempertje met wol heeft een rechte doorstroming.

- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
oh dan, dan heb ik niks gezegd 

Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Airsal 50 of dr70?
neem gewoon de dr70 is ook nog beter voor je krukas
Re: Airsal 50 of dr70?
Krukas boeit me niet ik heb er al een dopller inzitte
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Airsal 50 of dr70?
dat wist ik niet , maar kzou tog de dr nemen , gaat je top ook goed zijn maar rijd leuker (moet je geen toeren beuken kan je ook rustig in stad cruisen)maffia741 schreef:Krukas boeit me niet ik heb er al een dopller inzitte
Re: Airsal 50 of dr70?
Ik heb nu airsal 50 dus ik vraag me af of het dr70 wel waard is iemand??
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Airsal 50 of dr70?
ja dat is gewoon echt aan jou zelf te beslissen, want het is gewoon een heel andere manier van rijden.
dr70 heeft sowieso veel koppel, maar die koppel gebruikt ie continu over het hele toerengebied (bvb met origi pijp) en de airsal 50 is hoogtoerig, en zal een stuk 'zenuwachter' rijden.
dr70 heeft sowieso veel koppel, maar die koppel gebruikt ie continu over het hele toerengebied (bvb met origi pijp) en de airsal 50 is hoogtoerig, en zal een stuk 'zenuwachter' rijden.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You