Er staat bij jos zelfs: inclusief olie aansluiting.
Één van die 2 is vacuüm en die andere is een olie aansluiting, hij heeft geen overloop volgens mij. Gooit die er wel ergens anders uit .
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.
Alainv-s schreef:Er staat bij jos zelfs: inclusief olie aansluiting.
Één van die 2 is vacuüm en die andere is een olie aansluiting, hij heeft geen overloop volgens mij. Gooit die er wel ergens anders uit .
zo beter te zien? dus is die nippel voor de olie (aan de andere kant heb ik er nog zo 1tje) , en vacuüm?
op deze site staat namelijk dat er olie en vacuum aansluiting op zit en aangezien dat dit de enige nippels zijn die overblijven. http://www.scooterdiscounter.nl/carbura ... 21-ds.html dachten eerst dat het de overloop was, maar me maat zei dat carb met 2 overlopen niet word gemaakt.
maar ik wil het zeker weten voor ik het aansluit en hem doe draaien.
probeer gewoon wat haha. Als je de benzine slang aansluit ende vaccuum op de verkeerde loopt die niet volgens mij. Olie zit meestal aan de spruitstuk kant.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.
Alainv-s schreef:probeer gewoon wat haha. Als je de benzine slang aansluit ende vaccuum op de verkeerde loopt die niet volgens mij. Olie zit meestal aan de spruitstuk kant.
spruitstuk kant? dus is dat nu links of rechts op je carbu?
de kleine doorsende kant. Logisch he. een kant past maar op je spruitstuk. De grote ovale kant is de luchtfilter zijde. Is ook een stuk groter
Boekie zegt:
Alainv-s schreef:de kleine doorsende kant. Logisch he. een kant past maar op je spruitstuk. De grote ovale kant is de luchtfilter zijde. Is ook een stuk groter
ja maar de olie waar moet die op? je hebt daar een afbeelding en heb met rood omcirkelt welke 2 nippels ik nog over heb. ik vraag of dat voor de olie dient en de andere kant voor de vacuum
Boekie zegt:
Alainv-s schreef:Je post een beetje heel erg veel.
omdat ik morgen ga verder werken en ik het graag zou weten omdat ze op die ene site zeiden dat er olie en vacuum aansluiting op zit maar Daan zei dat die 2 grijze nippels overloop zijn dus ik weet het niet meer hoor
neeh, grijze nippels zijn geen overloop. Niet altijd. 2 Overlopen zal idioot zijn, zeker op zo'n kleine carburateur.
Eentje is olie en eentje is vaccuum, zoek nu maar verder uit welke .
Boekie zegt:
Alainv-s schreef:neeh, grijze nippels zijn geen overloop. Niet altijd. 2 Overlopen zal idioot zijn, zeker op zo'n kleine carburateur.
Eentje is olie en eentje is vaccuum, zoek nu maar verder uit welke .
ben zo blij dat het iemand zegt , was al aan het stressen dat er geen opzaten, maar waar is dan de overloop? dan zijn er geen nippels meer over als die 2 olie en vacuum zijn. of hij heeft geen overloop wat me beun lijkt
Oke gooi in je tank een paar liter benzine en meng eventjes 1:40. dan sluit je je benzine aan op de carb. vervolgens gok je gewoon op de vaccuum ik zou voor de rechtsekant van de carb gaan. start je brommer en kijken of hij benzine laat lopen? lijkt me dan niet zo moeilijk welke de olie is.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Sander schreef:Oke gooi in je tank een paar liter benzine en meng eventjes 1:40. dan sluit je je benzine aan op de carb. vervolgens gok je gewoon op de vaccuum ik zou voor de rechtsekant van de carb gaan. start je brommer en kijken of hij benzine laat lopen? lijkt me dan niet zo moeilijk welke de olie is.
ok nu maar hopen dat ze nu echt voor de olie en vacuum zijn en tog geen overlopen zoals Daan zei
daarom zou ik beginnen met de vaccuum aan te sluiten en uit te proberen en niet de olie. alsje de zuiger monteert met olie en je smeert effe overal olie en je gooit gewoon een dopje EXTRA olie in de eerste tank hoef je je echt niet meteen zorgen te maken. Je kunt toch niet meteen voluit. Je merkt 't heel snel .
maar nog steeds belachelijk, met een oliepomp mhr 80 gaan rijden .
Boekie zegt: