lukedrd85 schreef:@koentjuhh1234 en dat is fijn voor de koppelings platen wil je zeggen ?
Ik doe niet anders.
Bij mijn Derbi ging het al 5000 kilometer goed, en toen was hij totallos. Maar dat had niks te maken met koppeling laten slippen of met mij.
ik heb nog een vraag : als ik in z´n een wegrij komt hij niet heel snel in de powerband maar als ik hem in z´n 1 in de powerband heb trek hij ook gewoon wel lekker door ! wat kan ik er aan doen zodat hij iets sneller in de powerband komt ?
De koppeling gaan gebruiken
edit: was al geantwoord zien ik net
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen
Ik laat de koppeling altijd slippen bij het optrekken, standaard ontgrenst is anders veelste sloom.
Dan vervang ik de platen maar wat vaker, kost toch geen drol bij een brommer.
mijn brommer rijd met sproeier 90 redelijk goed maar bij stationair draait ie wa hogere toeren en als je gas geeft in zn vrij en dan loslaat dan zakt ie heel langzaam terug in toeren, ook loopt hij niet goed stationair (warm en koud)
dus ik 92 erin gedaan, maar nu stottert ie als een gek!
wat zou ik eraan moeten doen?
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
mijn brommer rijd met sproeier 90 redelijk goed maar bij stationair draait ie wa hogere toeren en als je gas geeft in zn vrij en dan loslaat dan zakt ie heel langzaam terug in toeren, ook loopt hij niet goed stationair (warm en koud)
Heb je al met je stationairschroef gespeeld?
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen
Als ie eerst wel hoog loopt waarom zou je dan moeten spelen met je stationairschroef? Ik heb het zelf ook en ik heb een beetje een slechte cillinder ik weet niet of je daar al is naar heb gekeken? Ik heb trouwens dat als me brommer warm wordt dat ie ineens niet meer op toeren komt. Kan dat aan krassen in de cillinder liggen?
mg1996 schreef:Als ie eerst wel hoog loopt waarom zou je dan moeten spelen met je stationairschroef? Ik heb het zelf ook en ik heb een beetje een slechte cillinder ik weet niet of je daar al is naar heb gekeken? Ik heb trouwens dat als me brommer warm wordt dat ie ineens niet meer op toeren komt. Kan dat aan krassen in de cillinder liggen?
Hij zegt dat die te hoog loopt. Dus juist iets anders dan jij..
stationair schroef, die regelt onderandere ook dat als je stationair gas geeft ie weer mooi in toeren valt
en niet hoog in toeren blijft hangen
D-Evo schreef:Beginners vraag: L , er sputtert onverbrande brandstof uit mijn demper, betekend dat dan automatisch dat hij te rijk staat, ja toch
Is bij mij ook, heb 1 maatje te grote sproeier maar mijn bougie is wel lekker gekleurd. Komt ook allemaal zwarte onverbrande smering uit gedropen
Vind eigenlijk niet z'n prettig gezicht dat mijn achterkap na een korte rit gelijk alweer helemaal besmeurd is met onverbrande brandstof. Dus staat hij automatisch dat te rijk ?
Het kan namelijk ook zijn dat je brommer net iets te veel olie krijgt..
Je kan je gaskabel anders bij je oliepomp wel iets losser draaien! Een heel klein beetje.
En als je zelf mengt natuurlijk wat minder olie er bij doen.. Niet te veel in een keer eraf halen door bijvoorbeeld van 1 op 40 in eens 1 op 45 te gaan mengen maar 1 op 42 ofzo.. Ik meng zelf nu op 1 op 38 en dat is volgens precies goed!
ik had bij 1 op 40 geen fijn gevoel want hij werd snel heel warm terwijl me waterpomp gewoon lekker rond pompt.. en me zuiger had helemaal geen kleurtje bovenop.. toen 1 op 35 gedaan toen kwam dus die drap uit me uitlaat.. Nu niet meer.. Dus ik denk dat je idd een beetje naar de kleur van je zuiger moet kijken..
Dus luc als je mengt iets minder olie in mengen, anders je gaskabel iets minder strak bij je oliepomp