Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

met prop, ligt het natuurlijk aan de prop. De prop die in de leovince zit kun je misschien wel eens 35 gaan ofzo, je weet het nooit. Maar zonder prop een 75-80 echte gok ik zo? Trekt wel redelijk snel op omdat de powerband nog laag is vergeleken met andere uitlaten.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

met een v6 haal je zo een 85 km / u ong. trekt onderin meer dan andere uitlaten maar doet het minder in hoge toeren
#22
Gebruikersavatar
Niekvl
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 29 jul 2011, 20:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Niekvl »

Oké goed zo, ik kan de prop er toch ook voor een gedeelte uithalen? 85 echte / pu is echt het maximale, liefst tussen de 75 en 80 :)
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

ja je kan ook voor een snelle uitlaat gaan en een klein stukje van de pro erin laten
#22
Gebruikersavatar
Niekvl
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 29 jul 2011, 20:04
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Niekvl »

Nah, ik vind de standaard uitlaat ontgrensd eigenlijk gewoon goed, maar niet zo mooi. De V6 lijkt me daarom gewoon ideaal, als hij gewoon hetzelfde of een klein beetje beter als de standaard loopt ben ik tevreden ;) Moet ik trouwens ook een nieuwe sproeier, of kan ik de huidige erin laten (volgens mij gewoon de standaard maat nu).
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

welke sproeier zit er nu ong in? je zal waarschijnlijk terug moeten gaan afstellen
#22
Gebruikersavatar
oiireactionzz
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 20:53
Vervoersmiddel: Senda SM Xtreme 70 Airsal
Locatie: Ede

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door oiireactionzz »

hey, mijn derbi heeft een aardige setup: 70cc airsal, 19mm etc maar heb veel te lichte tandwiel verhouding namelijke 13:53
hier ga ik +/- 70 mee maar maak dik overtoeren ook zit ik binnen een paar seconden in de 6
mijn vraag dus:
welke tandwielverhouding moet ik nemen om ongeveer 90 te gaan?
Gr Raymon
say "i" spell "map" then say "ness"
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

dat kan toch niet. Ik vind het raar. 70 met een 70cc en 13:53. Ik heb 12-53 ga 90 en heb geen overtoeren(50 cc!!).
Maar je moet idd zwarder pakken, ik zou zeggen 15 en kijk wat dit brengt. Want als die te licht is(wat 13 wel voor 70cc kan zijn) dan doet die niks en komt die uberhaupt nooit in de toeren.
Dus voor 15 erop leggen en teste :) . Is die ook goed afgesteld voor de rest. Wat doet je toerenteller trouwens.
En zijn de overtoeren gestotter, of gesputter? Den namelijk dat die eerder verzuipt dan overtoeren maakt.
En dan, welke uitlaat heb je, ik hoop niet de originele :eerie: !
Laatst gewijzigd door Alainv-s op wo 30 nov 2011, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

oiireactionzz schreef:hey, mijn derbi heeft een aardige setup: 70cc airsal, 19mm etc maar heb veel te lichte tandwiel verhouding namelijke 13:53
hier ga ik +/- 70 mee maar maak dik overtoeren ook zit ik binnen een paar seconden in de 6
mijn vraag dus:
welke tandwielverhouding moet ik nemen om ongeveer 90 te gaan?
Gr Raymon
15 : 53 ;)
#22
derbi85
Schakelrijder
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 sep 2011, 19:21
Vervoersmiddel: derbi drd
Locatie: nieuwegein

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi85 »

ej
het blok van mijn derbi is nog helemaal standard alleen de uitlaat is ontgrenst loopt ongeveer 70
nu wil ik een nieuwe uitlaat kopen want dit geluid valt vies tegen en wil hem ongeveer rond de 85 laten lopen
welke uitlaat kan ik het beste nemen????
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

mijn originele natuurlijk :happy: , helemal gepimpt.
Leovince v6 of metrakit thrower, zijn iets sneller als standaard. Trekken wat beter door.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
oiireactionzz
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 20:53
Vervoersmiddel: Senda SM Xtreme 70 Airsal
Locatie: Ede

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door oiireactionzz »

Alainv-s schreef:dat kan toch niet. Ik vind het raar. 70 met een 70cc en 13:53. Ik heb 12-53 ga 90 en heb geen overtoeren. MAar je moet idd zwarder pakken, ik zou zeggen 15 en kijk wat dit brengt. Want als die te licht is(wat 13 wel voor 70cc kan zijn) dan doet die niks en komt die uberhaupt nooit in de toeren.
Dus voor 15 erop leggen en teste :) . Is die ook goed afgesteld voor de rest. Wat doet je toerenteller trouwens.
En zijn de overtoeren gestotter, of gesputter? Den namelijk dat die eerder verzuipt dan overtoeren maakt.
En dan, welke uitlaat heb je, ik hoop niet de originele :eerie: !
nee hij is wel goed afgesteld maar vind het idd raar maten van mij hebben de zelfde vertanding en gaan harder
ja hij is top afgesteld pruttelt niet, hele snelle gasreactie meteen janken (A)
hoeveel km zou het schelen als ik van 13 naar 15 ga?
en kan ik mischien ook mijn achtertandwiel vervangen ipv voor?
kan er wel schakels af halen maar ik heb geen zin om weer een nieuwe ketting te kopen :P
say "i" spell "map" then say "ness"
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Als je geluk hebt 20. Beste is als je al veel km's hebt gereden 500+
ketting +tandwielen vervangen (30 euro bij josdijkman ofzo?)
hangt die nu dan al slap, of heb je hem al helemaal achteraan staan? Vergis je neit tandwiel 15 is 2 schakels extra! Is zat verschil hoor.
Voglens mij theoretische tabel als jij nu 71 gaat, maak je maar 8k toeren.(kan echt niet...) als je er dan 15 op legt ga je:81.

Welke cilinder heb je? WAnt misschien heeft die wel gewoon koppel maar is eht geen toeren beuker?
Welke uitlaat had je? Misschien moet je hem wel doortrekken in de powerband, probeer eens heel lang in de 2 te rijden.
Want de 11k moet je zeker op de toerenteller halen, met een alu cilinder. Maar het akn ook zijn dat je zat koppel hebt en nog een zwaardere vertanding dan 15-53 trekt. Dus 15-50 ofzo.
(voor groter, achter kleiner =harder... voor kleiner, achter groter=sneller trekken.)
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
oiireactionzz
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 20:53
Vervoersmiddel: Senda SM Xtreme 70 Airsal
Locatie: Ede

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door oiireactionzz »

Alainv-s schreef:Als je geluk hebt 20. Beste is als je al veel km's hebt gereden 500+
ketting +tandwielen vervangen (30 euro bij josdijkman ofzo?)
hangt die nu dan al slap, of heb je hem al helemaal achteraan staan? Vergis je neit tandwiel 15 is 2 schakels extra! Is zat verschil hoor.
Voglens mij theoretische tabel als jij nu 71 gaat, maak je maar 8k toeren.(kan echt niet...) als je er dan 15 op legt ga je:81.

Welke cilinder heb je? WAnt misschien heeft die wel gewoon koppel maar is eht geen toeren beuker?
Welke uitlaat had je? Misschien moet je hem wel doortrekken in de powerband, probeer eens heel lang in de 2 te rijden.
Want de 11k moet je zeker op de toerenteller halen, met een alu cilinder. Maar het akn ook zijn dat je zat koppel hebt en nog een zwaardere vertanding dan 15-53 trekt. Dus 15-50 ofzo.
(voor groter, achter kleiner =harder... voor kleiner, achter groter=sneller trekken.)
had ik hierboven al vermeld:
Airsal 70
19mm
Std uitlaat
hoezo kan je als je 71 gaat geen 8k toeren draaien?
als ik 75 rijd zit die op de 12k toeren ofzo maar daar beuk ik 1 keer heen dan blijf ik ongeveer 70 rijden omdat de brommer dat natuurlijk niet zo leuk vind
say "i" spell "map" then say "ness"
Gebruikersavatar
Sander
Moderator
Berichten: 4244
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Sander »

ow ja met een standaar uitlaat hahah. die knelt de cilinder helemaal af. Ga eens een leuk uitlaatje halen en dan rijdt al stukke beter als je hem nog even afstelt!
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Gebruikersavatar
oiireactionzz
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 20:53
Vervoersmiddel: Senda SM Xtreme 70 Airsal
Locatie: Ede

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door oiireactionzz »

Sander schreef:ow ja met een standaar uitlaat hahah. die knelt de cilinder helemaal af. Ga eens een leuk uitlaatje halen en dan rijdt al stukke beter als je hem nog even afstelt!
dude je kan een begrensde uitlaat tog ook op een 50cc doen

hier een filmpje van me brommer:
http://www.youtube.com/watch?v=ROK7-qJHvFU" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals ik al zei hij is gwn goed afgesteld alleen wil ik geen sportpijp ivm politie

ik vroeg me alleen af welke tandwielen ik nodig had om +/- 90 te gaan[/quote]
say "i" spell "map" then say "ness"
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

sportpijp :emo: . De giannelli conti ofzo is gewoon voor road use. Want standaard zit er een prop in.
Harder dan dit ga je dus niet en ik vraag me sterk af of je 15 dan gaat trekken. Waar begint de cilinder in de powerband te komen? Ik heb zo'n gokje ~8k rpm. En dat kan je uitlaat niet aan.
En wat je zegt, je moet hem door blijven schakelen in de hoge toeren +10kplus. Dit is nou eenmaal het 2-takt principe. Een smalle maar sterke powerband. Je hebt niet voor niks versnellingen :emo: . Ga nu maar eens rijden en vanaf de 1ste versenlling de 10k plus toeren aanhouden. Want als je ze in de 2de versnelling kunt krijgen moet je ze ook in de 6de kunnen krijgen anders hoef je al niet te proberen om zwaarder te vertanden(want als hij in de 6 niet hoge toeren maakt is die te zwaar vertand of te weinig trekkracht door ruk uitlaat.)
Maar koop gewoon een conti en laat hier een prop in maken tot de gewenste snelheid is bereikt, veel makelijker+veeeeel mooier.
Roestigge stnadaard uitlaat :emo: .

ps. het zou kunnen dat een ander tandwiel je powerbandt verschuift en alle problemen opgelost zijn. probeer het eens.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Slijp je originele uitlaat open en haal je katalysator eruit en las hem weer dicht, dat scheelt ook al veel.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ach die is er vanzelf uitgebrand na weet ik hoeveel km, toch?
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
oiireactionzz
Derbi fan
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 20:53
Vervoersmiddel: Senda SM Xtreme 70 Airsal
Locatie: Ede

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door oiireactionzz »

Alainv-s schreef:sportpijp :emo: . De giannelli conti ofzo is gewoon voor road use. Want standaard zit er een prop in.
Harder dan dit ga je dus niet en ik vraag me sterk af of je 15 dan gaat trekken. Waar begint de cilinder in de powerband te komen? Ik heb zo'n gokje ~8k rpm. En dat kan je uitlaat niet aan.
En wat je zegt, je moet hem door blijven schakelen in de hoge toeren +10kplus. Dit is nou eenmaal het 2-takt principe. Een smalle maar sterke powerband. Je hebt niet voor niks versnellingen :emo: . Ga nu maar eens rijden en vanaf de 1ste versenlling de 10k plus toeren aanhouden. Want als je ze in de 2de versnelling kunt krijgen moet je ze ook in de 6de kunnen krijgen anders hoef je al niet te proberen om zwaarder te vertanden(want als hij in de 6 niet hoge toeren maakt is die te zwaar vertand of te weinig trekkracht door ruk uitlaat.)
Maar koop gewoon een conti en laat hier een prop in maken tot de gewenste snelheid is bereikt, veel makelijker+veeeeel mooier.
Roestigge stnadaard uitlaat :emo: .

ps. het zou kunnen dat een ander tandwiel je powerbandt verschuift en alle problemen opgelost zijn. probeer het eens.
luisterd er niemand?
Prop is er al uit
ik trek hem makkelijk naar de 6 en in de 6 kan ik niet eens volgas rijden omdat hij zoveel toeren draait
say "i" spell "map" then say "ness"
Plaats reactie