Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
DrdEvo
Derbi fan
Berichten: 99
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 14:42
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo Geel
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DrdEvo »

Verdomd lastig dus, dus maar even naar de bougie kleur kijken? En dan maar aan afstellen morgen. Eerst de bougie en dan de luchtschroef enz. Toch? Koffiebruine bougie.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

DrdEvo schreef:Verdomd lastig dus, dus maar even naar de bougie kleur kijken? En dan maar aan afstellen morgen. Eerst de bougie en dan de luchtschroef enz. Toch? Koffiebruine bougie.
welke sproeier heb je nu ongeveer zitten?
#22
Gebruikersavatar
DrdEvo
Derbi fan
Berichten: 99
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 14:42
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo Geel
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DrdEvo »

RaceVoenk schreef:
DrdEvo schreef:Verdomd lastig dus, dus maar even naar de bougie kleur kijken? En dan maar aan afstellen morgen. Eerst de bougie en dan de luchtschroef enz. Toch? Koffiebruine bougie.
welke sproeier heb je nu ongeveer zitten?
90 en 92 hier liggen ik probeer dat morgen en check de bougiekleur. Anders koop ik morgen grotere.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

is wat te groot volgens mij, ik reed met 80 en reed lekker en stond net ietsj te rijk voor de zekerheid
#22
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ik heb 82 en volgens mij iets te arm, boeit me niet. Dan is het in de zomer vast en zeker wel goed als het 20 graden is :emo:.
Als jij nu al 88 hebt, hoef je denk ik niet groter.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
DrdEvo
Derbi fan
Berichten: 99
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 14:42
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo Geel
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DrdEvo »

Alainv-s schreef:Ik heb 82 en volgens mij iets te arm, boeit me niet. Dan is het in de zomer vast en zeker wel goed als het 20 graden is :emo:.
Als jij nu al 88 hebt, hoef je denk ik niet groter.
Maar ik zie dat er zat zijn die er 98 in hebbe zitten, of 96??
Met dezelfde setup...
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ja, is altijd verschillend he. Ik heb anders wel een airsal 50 cilinder.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
DrdEvo
Derbi fan
Berichten: 99
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 14:42
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo Geel
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DrdEvo »

Alainv-s schreef:Ja, is altijd verschillend he. Ik heb anders wel een airsal 50 cilinder.
heb volgas gereden koppeling in en naar neutraal geschakeld, bougie was koffie bruin. Dus ik denk dat ik hem zo laat.
Heb het een en ander gedraaid aan de stationairschroef en hij loopt eerlijk gezegd wel goed.
Al vind ik die conti wel klein beetje tegenvallen, een V6 zijn powerband pakt die toch wel iets eerder. Dus zit er nu aan te twijfelen om voortandwiel 12 erop te doen. Die kan ik zo halen bij de brommerboer, maar moet ik dan ook mijn ketting en achtertandwiel veranderen?? Heb inmiddels 2900 km gereden met de tandwielen.
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

zul je hem moeten spannen he ;) .
Ik heb nu tandwiel 14 erop en ben nog niet op top geweest,wat ik wl heb gereden is dikke 100 in de 5 :lol:.
Ik heb liever de conti, die is veel feller. De V6 vind ik ies 'rechter'.
Met tandwiel 14 rijd je een stuk rustigger omdat hij niet zomaar in de powerband valt, wat ik soms wel eens had. En continu in een hoge versnelling rijden is ook niet alles.
Met 12 trekt die dus inderdaad sneller op. Maar is toch precies hetzelfde alsof je terug schakelt... Ik rijd meestal zo inde 3-4-5 beetje rustig rijden. Met tandwiel 14 kwam het trouwens beter uit met de begrenzer bij mij, geen spastisch gedoe in de 1 :lol:.
Er is toch niks ergs aan om trouwens 55-60 in je 6 te rijden, doe ik zo vaak lekker rustig rijden enzo. En als ik sneller wil schakel ik gewoon 1 heel soms 2 versnellingen terug.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
DrdEvo
Derbi fan
Berichten: 99
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 14:42
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo Geel
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DrdEvo »

Vind het lastig, ik wil eigenlijk altijd net niet in de powerband rijden. Maar dan ga je er toch gelijk in en ja dan ben ik weer bang voor slijtage enz. Maar het zal wel goed zijn neem ik aan als ik hem goed warm rijd..

Maar stel dat ik alleen mijn voortandwiel verander, kan dat wel want die is natuurlijk nieuw en niet zo ingesleten als die ik er nu op heb zitten. Dat kan toch je ketting aantasten? als je 1 ding verandert moet je toch gelijk je achterste tandwiel en je ketting ook mee pakken of maakt dat met mijn km stand nog niet zo uit?
Bedankt trouwens voor al die antwoorden op mijn vragen ;) :thumbup: .
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Ooh bedoel je zo, ja ik had een best wel neuwe kettig, ongeveer 500km oud nu.
En heb toneen oud tandwiel oud de doos gehaald, zg r nog nie versleten uit. Jouw ketting is idd al best wat ouder.
Kijk even naar hoe versleten je huidige tanwielen zijn en je ketting, kost maar 20 of 30 euro bij josdijkman dacht ik. tandwielen +ketting.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
rickmanders
Tuner
Berichten: 490
Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 19:42
Vervoersmiddel: VW Golf V

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door rickmanders »

ik heb al een tijdje een gianelli conti erop zitten maar nu zit ik met een probleem,
mijn brommer trekt in elke versnelling heel goed, zelfs in de 5e versnelling trekt hij erg hard.
maar als ik nu naar de 6 schakel dan doet hij nog maar weinig en hij trekt ook niet meer door.
moet ik dat met fijn afstelling doen of moet ik dan de sproeier veranderen? :oops:
Wesley95
Pro tuner
Berichten: 590
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht
Locatie: Oosteind (100% woutvrij)

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Wesley95 »

hallo
ik heb me derbi volledig ontgrenst en gister tandwiel voor van 13 naar 12 gedaan
sproeier 104 zat erin en hij kreeg nog net wat te weinig want als je gas gaf in zn neutraal dan zakte ie te langzaam in toeren terug
hoewel 104 al groot is voor ontgrensde derbi heb ik de gasnaald aangepast maar nu krijg ik hem helemaal niet lekker meer afgesteld, telkens als ik in zn 6 halfgas rijd
ong 65 dan valt ie na een tijdje heletijd bijna stil en als ik dan weer volgas geef dan rijd ie weer door moet er dan nog een grotere sproeier in of is er iets anders ?
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

dat is wat normaal , in zen 6 deed ie bij mij ook niet veel meer enkel traag stijgen naar de 100 km/u
#22
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

hoe dat dan Daan, bij mij kwam die in de 6 echt niet boven de 60 op de teller uit met de conti. Hij had gewoon niet genoeg kracht om er door te komen! Ik moest wel terug schakelen naar de 5, maar de 4 is dan nog leuker vlieg je er in een keer in haha.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

hij bedoeld als je schakelt naar zen 5 en dan gas geft en dan doorschakelt naar zen 6 dat ie in zen 6 niet meer zo hard doortrekt als in andere vitessen :eerie: denk ik tog dat hij dat bedoelde
#22
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

oow zo ja, je moet ook in de volle toeren overschakelen. De powerband anders komt er niks van terecht met een sportief uitlaatje.
Als je te vroeg schakelt kom je er niet meer 'in' en te laat val je er buiten verlies je snelheid door overtoeren.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
rickmanders
Tuner
Berichten: 490
Lid geworden op: wo 23 feb 2011, 19:42
Vervoersmiddel: VW Golf V

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door rickmanders »

Alainv-s schreef:oow zo ja, je moet ook in de volle toeren overschakelen. De powerband anders komt er niks van terecht met een sportief uitlaatje.
Als je te vroeg schakelt kom je er niet meer 'in' en te laat val je er buiten verlies je snelheid door overtoeren.
weet ik maar als je dit filmpje ziet trekt hij gewoon door en dat doet de mijne in laatste versnelling niet :(

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=US5mj1w1o3c[/youtube]
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Daan22 »

testbank heb je geen tegenwind etc ;)
#22
Gebruikersavatar
Alainv-s
Pro tuner
Berichten: 543
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Alainv-s »

Dat is dan wss op een testbank zonder rollend weerstand. Dat scheelt een hoop.
En welke vertanding heb jij, hij heeft 13-53. Mij lukt het niet meer om hem door te trekken in de 6 met 14-53 maar met 12-53 ging dat nog wel eens, kreeg je heel lang die stotter en toen greep die ineens de powerband.
Als je de afstelling armer maakt krijg je meer vermogen, maar dit is slecht voor de levensduur van je brommer.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog. :emo:
Plaats reactie