Het 'afstel' topic
- jeffreydb
- Schakelrijder
- Berichten: 199
- Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
- Locatie: zomergem
Re: Het 'afstel' topic
condensators van 0,1 µF kan je vinden in winkels waar ze boormachines etc repareren meestal zit in een slijpschijf ook een condensator van 0,1 µF haal deze eruit de machine heeft hem toch niet echt nodig om te draaien het verbeterd enkel het rendement
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
today is a gift
tomorrow is a mistery
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb een paar kapotte schuur apparaten liggen. Die kan ik wel open draaien.
ik ken niemand die boormachines repareert hier in de buurt. Maar die dingen zullen toch wel te koop moeten zijn.
Een kleinere maat naar micro is er toch ook? Je hebt toch ook nog nanoFarad.
Nog een vraagje. Ik heb een giannelli conti, een airsal 50cc vlinderpoort, een 17,5mm dellorto carb en standaard ontsteking.
Ook is mij tandwielverhouding 12-53.
Nu reed ik gister op een heel lang recht stuk en daar haalde ik 90km/h op de autoteller. Maar ik heb een soort van probleem. Er zit een soort van loos gat tussen de 6 en9k toeren, is dit normaal of valt dit weg te werken met afstellen? In de 2 heb ik er geen last van en in de 3 minder maar als ik hem vanuit de 4-5-6 wil doortrekken dan gaat dit amper. De 6 lukt echt niet. en in de 3-4-5 duurt het echt eventjes totdat hij over dat 'dode' punt is.
Volgens mij komt het omdat beide onderdelen (cilinder+uitlaat) hoogtoerig zijn. Zou dit een te kleine sproeier kunnen zijn? Had al vergroot van 70 naar 76, maar de bougie is nog steeds koffiebruin.
Welke hittegraad raden jullie trouwens aan, heb nu 8 maar iemand op school zei vandaag 10. Maar hijdoet alleen maar in scooters. Dus tja.
ik ken niemand die boormachines repareert hier in de buurt. Maar die dingen zullen toch wel te koop moeten zijn.
Een kleinere maat naar micro is er toch ook? Je hebt toch ook nog nanoFarad.
Nog een vraagje. Ik heb een giannelli conti, een airsal 50cc vlinderpoort, een 17,5mm dellorto carb en standaard ontsteking.
Ook is mij tandwielverhouding 12-53.
Nu reed ik gister op een heel lang recht stuk en daar haalde ik 90km/h op de autoteller. Maar ik heb een soort van probleem. Er zit een soort van loos gat tussen de 6 en9k toeren, is dit normaal of valt dit weg te werken met afstellen? In de 2 heb ik er geen last van en in de 3 minder maar als ik hem vanuit de 4-5-6 wil doortrekken dan gaat dit amper. De 6 lukt echt niet. en in de 3-4-5 duurt het echt eventjes totdat hij over dat 'dode' punt is.
Volgens mij komt het omdat beide onderdelen (cilinder+uitlaat) hoogtoerig zijn. Zou dit een te kleine sproeier kunnen zijn? Had al vergroot van 70 naar 76, maar de bougie is nog steeds koffiebruin.
Welke hittegraad raden jullie trouwens aan, heb nu 8 maar iemand op school zei vandaag 10. Maar hijdoet alleen maar in scooters. Dus tja.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.
-
- Pro tuner
- Berichten: 608
- Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:20
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
- Locatie: barneveld
Re: Het 'afstel' topic
hee ik heb een probleempje. eerst wou mijn brommer moeilijk starten en de choke hendel(op het stuur) begon zwaar te gaan. ik heb toen de carb helemaal schoon gemaakt, en ook een nieuwe choke kabel geplaatst. mijn brommer liep al wat arm had ik het idee dus heb ik toen ook maar één maar grotere sproeier gekocht(84). toen ik alles weer aangesloten had en het lucht op 1.5 begon mijn brommer heel hoog in de toeren te lopen. en als ik heb dan op choke trek loopt hij alsof hij niet op choke staat(hij loopt dus gewoon goed, alleen boven in met volgas valt hij uit) wat zou dit kunnen zijn? de brommer is trouwens volledig origineel!
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Schakelrijder
- Berichten: 175
- Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: cpi oliver
- Locatie: Nieuwleusen, Overijssel
Re: Het 'afstel' topic
even je aansluitingen en kabeldoorvoerkapjes controleren/vastzetten. lijkt een gevalletje valse lucht
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het 'afstel' topic
Is dat gat in mijn brommer nou normaal tussen de 6 en 9 k toeren? En dat hij alleen echt hard wil als je vanaf een lage versnelling doorschakelt met veel toeren. Maar dat gat voor de powerband is dan gewoon normaal? Ik lees hier op het forum ergens dat het aan je spoelpoorten kan liggen van je cilinder want ik heb een (bewerkte) airsal vlinderpoort.
Als je eenmaal in de toeren bent kan de brommer echt alles aan. Ook gewoon vol berg op .
Als je eenmaal in de toeren bent kan de brommer echt alles aan. Ook gewoon vol berg op .
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
fijnafstelling van luchtschroef en gasnaaldpositie al weer uitgevoerd
membraanplaatjes nog goed in orde ?
membraanplaatjes nog goed in orde ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 16:41
- Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005
Re: Het 'afstel' topic
hey! ik krijg men carbu maar niet afgesteld helemaal ori Drd met gianelli conti en malossi luchtfilter.
ik reed met een sproeier 103 toen origineele uitlaat eropstond trok echt mooi enzo ,
maar nu ik mijn conti heb gestoken heb ik al 106-109-113 geprobeert en met 113 begon het te lukken maar nu als ik 5 km volgas rij en ik shakel terug en wil optrekken sputterd die .en voor powerband doet hij ook niets maar denk dat dat wel normaal is aangezien de uitlaat.
iemand tips ?
ik reed met een sproeier 103 toen origineele uitlaat eropstond trok echt mooi enzo ,
maar nu ik mijn conti heb gestoken heb ik al 106-109-113 geprobeert en met 113 begon het te lukken maar nu als ik 5 km volgas rij en ik shakel terug en wil optrekken sputterd die .en voor powerband doet hij ook niets maar denk dat dat wel normaal is aangezien de uitlaat.
iemand tips ?
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
Al eens op luchtschroef en gasnaaldpositie afgesteld ?
Al je brommer op top wel goed loopt, dan moet je nog gaan fijnafstellen.
Al je brommer op top wel goed loopt, dan moet je nog gaan fijnafstellen.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- jeffreydb
- Schakelrijder
- Berichten: 199
- Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
- Locatie: zomergem
Re: Het 'afstel' topic
in de schuurmachine zal dat waarschijnlijk ook wel zitten ik zou zeggen openbreken die handelAlainv-s schreef:Ik heb een paar kapotte schuur apparaten liggen. Die kan ik wel open draaien.
ik ken niemand die boormachines repareert hier in de buurt. Maar die dingen zullen toch wel te koop moeten zijn.
Een kleinere maat naar micro is er toch ook? Je hebt toch ook nog nanoFarad.
Nog een vraagje. Ik heb een giannelli conti, een airsal 50cc vlinderpoort, een 17,5mm dellorto carb en standaard ontsteking.
Ook is mij tandwielverhouding 12-53.
Nu reed ik gister op een heel lang recht stuk en daar haalde ik 90km/h op de autoteller. Maar ik heb een soort van probleem. Er zit een soort van loos gat tussen de 6 en9k toeren, is dit normaal of valt dit weg te werken met afstellen? In de 2 heb ik er geen last van en in de 3 minder maar als ik hem vanuit de 4-5-6 wil doortrekken dan gaat dit amper. De 6 lukt echt niet. en in de 3-4-5 duurt het echt eventjes totdat hij over dat 'dode' punt is.
Volgens mij komt het omdat beide onderdelen (cilinder+uitlaat) hoogtoerig zijn. Zou dit een te kleine sproeier kunnen zijn? Had al vergroot van 70 naar 76, maar de bougie is nog steeds koffiebruin.
Welke hittegraad raden jullie trouwens aan, heb nu 8 maar iemand op school zei vandaag 10. Maar hijdoet alleen maar in scooters. Dus tja.
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
today is a gift
tomorrow is a mistery
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Het 'afstel' topic
ik had met giannelli conti sproeier 88 wat zou dat meoten zijn met een bidalot r2? lager lijkt me>?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: Het 'afstel' topic
gwoon 88 erin doen, en fff proberen... zal denk rond de 84 zitten
- Sander
- Moderator
- Berichten: 4244
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Het 'afstel' topic
aight heb net ff 82 84 en 86 gehaald moet wel lukken dan.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
- Banden plakker
- Berichten: 1
- Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: D
Re: Het 'afstel' topic
Echt onder de indruk! Alles is heel, heel duidelijk, open is een beschrijving van het probleem. Het bevat de informatie.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het 'afstel' topic
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het 'afstel' topic
hallo
setup:
standaart ontgrensd + gianelli conti.
twv 14-53.
nu sproeier 94
hij loopt nog niet helemaal super. onder powerband stottert hij nog een klein beetje.
en op top loopt hij maar ongeveer 80 en komt hij niet boven de 10.000 toeren.
kleinere sproeier? want hij zou toch eigenlijk wel de 90/95 moeten halen?
setup:
standaart ontgrensd + gianelli conti.
twv 14-53.
nu sproeier 94
hij loopt nog niet helemaal super. onder powerband stottert hij nog een klein beetje.
en op top loopt hij maar ongeveer 80 en komt hij niet boven de 10.000 toeren.
kleinere sproeier? want hij zou toch eigenlijk wel de 90/95 moeten halen?
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
als je een sproeiersetje hebt zou ik eerst een grotere (bv 100) proberen
en dan naar beneden afstellen. eerst zorgen dat je op top goed draait .
en dan naar beneden afstellen. eerst zorgen dat je op top goed draait .
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het 'afstel' topic
ik ben bij 98 begonnen en was toen gewoon hetzelfde maar toen stotterde hij veel onder de powerband
- Alainv-s
- Pro tuner
- Berichten: 543
- Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:02
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
Re: Het 'afstel' topic
Hoeveel mm carb heb jij?
Ik heb dellorto 17,5 en heb sproeier 78.
Ik ga nu al 93 echte vandaag weer gemeten. en dat met tandwiel verhouding 12-53 !
Wel heb ik (bewerkte) arisal50cc snel. Beukt aardige toeren. En die mijd ik ook liever vanwege slijtage haha.
Maar er valt zeker nog wat af te stellen bij jou. Weet je ongeveer wat je toerenteller aangeeft, want die van mij tikt gewoon de 14 aan in de 6. En dan hoor ik een overtoeren geluid. Dus zwaardere vertanding zou er nog wel bij op kunnen.
Ik zit zelf alleen nog met dit, dat in de 1. Hij niet meer als 8k toeren wil maken, ligt dit aan de versnelling? Of moet je hem daar overheen trekken want dat durf ik eigenlijk niet, bang dat er iets stuk gaat. Heb ik eigenlijk wel een keer gehad, want trok me aardigge wheelie (voro mijn gevoel) toen ik weg wou rijden bij een stoplicht .
Ik heb dellorto 17,5 en heb sproeier 78.
Ik ga nu al 93 echte vandaag weer gemeten. en dat met tandwiel verhouding 12-53 !
Wel heb ik (bewerkte) arisal50cc snel. Beukt aardige toeren. En die mijd ik ook liever vanwege slijtage haha.
Maar er valt zeker nog wat af te stellen bij jou. Weet je ongeveer wat je toerenteller aangeeft, want die van mij tikt gewoon de 14 aan in de 6. En dan hoor ik een overtoeren geluid. Dus zwaardere vertanding zou er nog wel bij op kunnen.
Ik zit zelf alleen nog met dit, dat in de 1. Hij niet meer als 8k toeren wil maken, ligt dit aan de versnelling? Of moet je hem daar overheen trekken want dat durf ik eigenlijk niet, bang dat er iets stuk gaat. Heb ik eigenlijk wel een keer gehad, want trok me aardigge wheelie (voro mijn gevoel) toen ik weg wou rijden bij een stoplicht .
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
Met standaard instellling van luchtschroef (1.5 slag) en gasnaaldpositie(midden) eerst op top afstellen = hoofdsproeiertom-xtreme schreef:ik ben bij 98 begonnen en was toen gewoon hetzelfde maar toen stotterde hij veel onder de powerband
daarna problemen in tussengebied op lossen met fijnafstelling op luchtschroef en gasnaaldpositie.
top goed = hoofdsproeier goed.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het 'afstel' topic
welke sproeier proberen dan? bij 98 96 en 94 kwam hij niet boven de 80 met 10000 toeren.