Het 'afstel' topic
-
- Schakelrijder
- Berichten: 175
- Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: cpi oliver
- Locatie: Nieuwleusen, Overijssel
Re: Het 'afstel' topic
elke brommer is natuurlijk weer anders maar 120 of 130 met alleen een twinair vind ik wel heel groot.
Zou toch eerder sproeiermaat rond de 100 verwachten.
overig materiaal zoals aanzuigrubber wel goed in orde ?
Zou toch eerder sproeiermaat rond de 100 verwachten.
overig materiaal zoals aanzuigrubber wel goed in orde ?
- derbievolimited
- Pro tuner
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project) - Gallery: Evo Limited #740/999: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=2682
DRD Racing #85 (pottendijkproject): http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=11712
Aprilia SXV550: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=17344 - Locatie: Emmen
Re: Het 'afstel' topic
Aanzuigrubber is helemaal in orde, en ik vond dat ook al erg groot. Ik snap het ook niet echt dat ik hem zo groot nodig heb. Maar het zal wel moeten anders heb ik zo een vastlopertje, en dat moet ik helemaal niet hebben nu.DaliasD schreef:elke brommer is natuurlijk weer anders maar 120 of 130 met alleen een twinair vind ik wel heel groot.
Zou toch eerder sproeiermaat rond de 100 verwachten.
overig materiaal zoals aanzuigrubber wel goed in orde ?
Re: Het 'afstel' topic
hallo,
ik heb de volgende setup en hij rijd rond de 85 iets harder.
malossi mhr 50 cc
yasuni r2
dellorto 16 mm sproeier 88
powerfilter
18 mm spruitstuk
standaart membraam
14-53 tandwiel
ik dacht dat die tog wel sneller kon gaan?
maar hij stottert als ik in zijn 3e versnelling door een bocht ga en hij blijft aardig lang stotteren?
en in zijn 2 doet die dat ook een heel klein beetje?
hij stottert ook als ik te vroeg op schakel?
de bougie is wel koffiebruin?
kan iemand helpen waaraan het stotteren dan aan kan liggen?
mvg
thijs
ik heb de volgende setup en hij rijd rond de 85 iets harder.
malossi mhr 50 cc
yasuni r2
dellorto 16 mm sproeier 88
powerfilter
18 mm spruitstuk
standaart membraam
14-53 tandwiel
ik dacht dat die tog wel sneller kon gaan?
maar hij stottert als ik in zijn 3e versnelling door een bocht ga en hij blijft aardig lang stotteren?
en in zijn 2 doet die dat ook een heel klein beetje?
hij stottert ook als ik te vroeg op schakel?
de bougie is wel koffiebruin?
kan iemand helpen waaraan het stotteren dan aan kan liggen?
mvg
thijs
Hoe Hard Rij Je: 45, In De 3e Versnelling
-
- Pro tuner
- Berichten: 608
- Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:20
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
- Locatie: barneveld
Re: Het 'afstel' topic
ik heb iets een dipje in mn brommer. als hij warm is, en stationair loopt; geef ik in één keer een dot gas, dan valt hij eerst even terug voordat hij in de toeren begint te klimmen. hoe zou ik dit oplossen? luchtschroef iets in of uit?
![Afbeelding](http://i51.tinypic.com/16h2d8z.png)
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Het 'afstel' topic
heb vandaag een scr corse hm 50/70 op een drd evo gelegd die was orgineel ontgrenst hier zat sproeier 94 in.
hij rijd er nu ook perfect mee geen stotteren en loopt mooi stationair, zou er toch nog een grotere sproeier in moeten of kan ik zo rond rijden ?
gr
hij rijd er nu ook perfect mee geen stotteren en loopt mooi stationair, zou er toch nog een grotere sproeier in moeten of kan ik zo rond rijden ?
gr
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Het 'afstel' topic
Heb het wel eens gekker meegemaakt. Maat van mij ging van origineel ontgrenst naar Airsal 70cc met Gianneli Conti, beide met sproeier 92.
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
- Berichten: 608
- Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:20
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
- Locatie: barneveld
Re: Het 'afstel' topic
en hoe moet ik dat afstellen dan?
![Afbeelding](http://i51.tinypic.com/16h2d8z.png)
Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
brommer eerst goed warm rijden.luco schreef:en hoe moet ik dat afstellen dan?
stationair laten lopen
stationairschroef iets indraaien voor een iets verhoogd toerental
luchtschroef met hele kleine stapjes in - of uitdraaien totdat de brommer het hardst stationair loopt.
(goed luisteren of toerenteller bekijken)
stationairschroef weer iets uitdraaien voor een normaal toerental.
Kijk maar eens.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het 'afstel' topic
had dit ook, juist hetzelfde probleem en ik moest gewoon aan men luchtschroef draaien (naar links) en dan had ik het niet meerluco schreef:ik heb iets een dipje in mn brommer. als hij warm is, en stationair loopt; geef ik in één keer een dot gas, dan valt hij eerst even terug voordat hij in de toeren begint te klimmen. hoe zou ik dit oplossen? luchtschroef iets in of uit?
![Happy :happy:](./images/smilies/happy.gif)
#22
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het 'afstel' topic
mijn meningmarcwernhout schreef:heb vandaag een scr corse hm 50/70 op een drd evo gelegd die was orgineel ontgrenst hier zat sproeier 94 in.
hij rijd er nu ook perfect mee geen stotteren en loopt mooi stationair, zou er toch nog een grotere sproeier in moeten of kan ik zo rond rijden ?
gr
op top moet je eigenlijk een hele lichte stotter overhouden, dit als teken dat ie daar net iets te rijk staat.
dan krijg je niet zo snel warmlopers als je eens wat langer top draait.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
Re: Het 'afstel' topic
ben ik blij dat ik dit lees, ik heb dit namelijk met men gianneli en ik had schrik voor warmlopersRaliasR schreef:mijn meningmarcwernhout schreef:heb vandaag een scr corse hm 50/70 op een drd evo gelegd die was orgineel ontgrenst hier zat sproeier 94 in.
hij rijd er nu ook perfect mee geen stotteren en loopt mooi stationair, zou er toch nog een grotere sproeier in moeten of kan ik zo rond rijden ?
gr
op top moet je eigenlijk een hele lichte stotter overhouden, dit als teken dat ie daar net iets te rijk staat.
dan krijg je niet zo snel warmlopers als je eens wat langer top draait.
#22
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Re: Het 'afstel' topic
Ik heb het probleem, dat ik mijn Derbi alleen met de chocke kan starten, als hij dan eenmaal draait en de temperatuur rond de 20C is. (Digitale temp. meter)
Geef ik gas en loopt ie in toeren terug en valt hij uit.
Vervolgens weer chocke erop, proberen te starten en met ongeveer 30C, lukt het wel om gas te geven en weg te rijden.
Wat kan het zijn????
Leovincie V6, met prop gedeeltelijk uitgeboord zodat ie 65km/h loopt.
Luchtfilter en carburateur ontgrensd.
Geef ik gas en loopt ie in toeren terug en valt hij uit.
Vervolgens weer chocke erop, proberen te starten en met ongeveer 30C, lukt het wel om gas te geven en weg te rijden.
Wat kan het zijn????
Leovincie V6, met prop gedeeltelijk uitgeboord zodat ie 65km/h loopt.
Luchtfilter en carburateur ontgrensd.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 175
- Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: cpi oliver
- Locatie: Nieuwleusen, Overijssel
Re: Het 'afstel' topic
kwestie van afstellen denk ik.
je hoofdsproeier moet wat groter . ik denk zo'n 2 maten.
loopt de brommer verder wel goed ?
zou eigenlijk verwachten dat de brommer op top wat problemen heeft.
je hoofdsproeier moet wat groter . ik denk zo'n 2 maten.
loopt de brommer verder wel goed ?
zou eigenlijk verwachten dat de brommer op top wat problemen heeft.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Re: Het 'afstel' topic
De brommer loopt verder perfect, nadat ie warm is draait hij stationair ook goed.DaliasD schreef:kwestie van afstellen denk ik.
je hoofdsproeier moet wat groter . ik denk zo'n 2 maten.
loopt de brommer verder wel goed ?
zou eigenlijk verwachten dat de brommer op top wat problemen heeft.
In zijn 6 mist ie zijn powerband, maar dat is denk ik puur omdat ie dan niet meer tot 6000 toeren komt om verder te gaan met de powerband omdat de prop er nog gedeeltelijk in zit.
Als hij gereden heeft en je start hem na een uur, doet ie het ook in 1 keer.
Ik moet zeggen dat hij nu veel beter rijdt dan met groter sproeiers (88, 90, 92,94 en 96), reageert veel beter op gas geven.
Maar als ik hem start en dat hij dan vervolgens uitvalt met gas geven is niet dat hij teveel benzine krijgt, dus verzuipt??
Zoja dan moet de sproeier toch kleiner? En met een warme motor de luchtschroef afstellen, is toch door de luchtschroef zo in te stellen dat hij stationair het rustigst loopt?
-
- Banden plakker
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 22:21
- Vervoersmiddel: Derbi sm X-treme 2007
Re: Het 'afstel' topic
Wat is de oorzaak van een lichte witte rook uit de uitlaat? Te grote of te kleine sproeier?
-
- Banden plakker
- Berichten: 19
- Lid geworden op: ma 10 okt 2011, 23:57
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing 50r/sm
- Locatie: Schiedam
Re: Het 'afstel' topic
ik heb een vraagje
ik heb een nieuwe derbi drd racing 50 sm die ik bij aan koop gelijk laten ontgrenzen maar nu zie ik dat ze me uitlaat en tandwielen hebben gedaan maar dat plaatje bij me cabratuur niet hebben weg gehaald
moet nu een groter sproeier er in doen als ik dat plaatje weg haald er zit nu een sproeier 84 in
ik heb een nieuwe derbi drd racing 50 sm die ik bij aan koop gelijk laten ontgrenzen maar nu zie ik dat ze me uitlaat en tandwielen hebben gedaan maar dat plaatje bij me cabratuur niet hebben weg gehaald
moet nu een groter sproeier er in doen als ik dat plaatje weg haald er zit nu een sproeier 84 in
Laatst gewijzigd door blanc16 op za 15 okt 2011, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Het 'afstel' topic
Als mijn brommer een tijdje niet heeft gereden (weekje ofzo...) en hem dan start,
begint hij best hoog in toeren? Is dit normaal? Want dit had ik niet met mijn Aerox (
)
Groeten!
begint hij best hoog in toeren? Is dit normaal? Want dit had ik niet met mijn Aerox (
![Emo :emo:](./images/smilies/emo.gif)
Groeten!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 175
- Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: cpi oliver
- Locatie: Nieuwleusen, Overijssel
Re: Het 'afstel' topic
Sorry voor late antwoord,PSP123 schreef:De brommer loopt verder perfect, nadat ie warm is draait hij stationair ook goed.DaliasD schreef:kwestie van afstellen denk ik.
je hoofdsproeier moet wat groter . ik denk zo'n 2 maten.
loopt de brommer verder wel goed ?
zou eigenlijk verwachten dat de brommer op top wat problemen heeft.
In zijn 6 mist ie zijn powerband, maar dat is denk ik puur omdat ie dan niet meer tot 6000 toeren komt om verder te gaan met de powerband omdat de prop er nog gedeeltelijk in zit.
Als hij gereden heeft en je start hem na een uur, doet ie het ook in 1 keer.
Ik moet zeggen dat hij nu veel beter rijdt dan met groter sproeiers (88, 90, 92,94 en 96), reageert veel beter op gas geven.
Maar als ik hem start en dat hij dan vervolgens uitvalt met gas geven is niet dat hij teveel benzine krijgt, dus verzuipt??
Zoja dan moet de sproeier toch kleiner? En met een warme motor de luchtschroef afstellen, is toch door de luchtschroef zo in te stellen dat hij stationair het rustigst loopt?
Met het afstellen van de luchtschroef moet je je brommer zo hard mogelijk stationair laten lopen.
dus stationair toerental iets verhogen met stationairschroef (duwt gasschuif omhoog)
daarna luchtschroef heel rustig in- of uitdraaien tot hoogste toerental (luisteren of op toerenteller kijken)
dit alles met een warme motor uitvoeren.
daarna staionairschroef weer iets uitdraaien.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Re: Het 'afstel' topic
Witte rook, is er volgens mij iets met je koppaking/vloeistof.Jonas schreef:Wat is de oorzaak van een lichte witte rook uit de uitlaat? Te grote of te kleine sproeier?