Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Jonas
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi sm X-treme 2007

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Jonas »

Hallo, ik heb soms een probleem met mijn Derbi. Het is een x-treme uit 2007 met ontgrensde V6 (carbu begrenzing er nog in, sproeier 88) en met originele tandwielverhouding. Als ik een tijdje aan het rijden ben en ik rij dan een stuk vol gas (+- 70 per uur) dan gebeurt het soms dat er precies geen benzine meer doorstroomt. Hij valt dan gewoon terug in toeren en de snelheid mindert dus en dan iets later kan ik wel gewoon terug gas geven en gaat hij terug gewoon goed. Iemand enig idee hoe dit zou komen? Want is soms wel irritant als er auto's achter u rijden.. (ik heb wel de indruk dat hij niet helemaal top afgesteld staat (iets te rijk denk ik) maar kan dat er iets mee te maken hebben?)
Gebruikersavatar
harvik
Tuner
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 00:06
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme special edition 10/11, Tomos A35 snor, Tomos A35 70cc
Locatie: Eindhoven

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door harvik »

lijkt zoals jij het beschrijft meer op een ze arm mengsel, te rijk gaat hij vaak pruttelen in de top en valt hij iets terug
DaliasD
Schakelrijder
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
Vervoersmiddel: cpi oliver
Locatie: Nieuwleusen, Overijssel

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DaliasD »

Jonas schreef:Hallo, ik heb soms een probleem met mijn Derbi. Het is een x-treme uit 2007 met ontgrensde V6 (carbu begrenzing er nog in, sproeier 88) en met originele tandwielverhouding. Als ik een tijdje aan het rijden ben en ik rij dan een stuk vol gas (+- 70 per uur) dan gebeurt het soms dat er precies geen benzine meer doorstroomt. Hij valt dan gewoon terug in toeren en de snelheid mindert dus en dan iets later kan ik wel gewoon terug gas geven en gaat hij terug gewoon goed. Iemand enig idee hoe dit zou komen? Want is soms wel irritant als er auto's achter u rijden.. (ik heb wel de indruk dat hij niet helemaal top afgesteld staat (iets te rijk denk ik) maar kan dat er iets mee te maken hebben?)
Carburateur begrenzing is denk ik de oorzaak. Luchttoevoer wordt beperkt, en daarmee heb je een beperking
van je mengsel . Waarom heb je de carb-begrenzing er nog in ?
Jonas
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 05 jan 2011, 22:21
Vervoersmiddel: Derbi sm X-treme 2007

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Jonas »

@Harvik: Ik dacht dat hij te rijk stond omdat als ik iets minder gas geef dan volgas hij wel eens een paar kilometer per uur sneller wil lopen (Ik dacht dat dat een teken van te rijk staan was).

@DaliasD: Geen idee, gewoon toen niet uitgehaald :). Dus misschien gewoon eens plaatje er uit halen, sproeier zo laten en kijken wat het geeft?
bassie188
Schakelrijder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 09:18
Vervoersmiddel: derbi x race
Locatie: lucaswolde

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bassie188 »

hallo,

ik heb een derbi x race en is nog helemaal standaard met een standaard leovince v6
ik wil nu mijn hele blok en uitlaat ontgrenzen.
welke sproeier heb ik dan ong. nodig?

mvg bas
Afbeelding
Gebruikersavatar
jeffreydb
Schakelrijder
Berichten: 199
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
Locatie: zomergem

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door jeffreydb »

ongeveer 93 kan verlopen van blokl naar blok koopt een setje bij jos dijckman van 80 tot 102 ofzo en dan luisteren kijken en rijden :D
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
DaliasD
Schakelrijder
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 20:35
Vervoersmiddel: cpi oliver
Locatie: Nieuwleusen, Overijssel

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door DaliasD »

Jonas schreef:@Harvik: Ik dacht dat hij te rijk stond omdat als ik iets minder gas geef dan volgas hij wel eens een paar kilometer per uur sneller wil lopen (Ik dacht dat dat een teken van te rijk staan was).

@DaliasD: Geen idee, gewoon toen niet uitgehaald :). Dus misschien gewoon eens plaatje er uit halen, sproeier zo laten en kijken wat het geeft?
ik zou zeggen : eruit met dat ding, sproeier een paar maten groter (92?) en dan gaan blazen.
bassie188
Schakelrijder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 21 mei 2011, 09:18
Vervoersmiddel: derbi x race
Locatie: lucaswolde

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bassie188 »

hoe hard gaat hij dan ong lopen?
met orgineel blok helemaal ontgrenst en ontgrensde leovince?
met tandwiel 13-63
en 12-53
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huug
Pro tuner
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Driebergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Huug »

en 11-53 ? (zijn overtoeren te doen met half gas bvb ?)
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

hallo,
heb snel reactie nodig want heb hem morge nodig.
me derbi blijft bij toeren lang hangen. dan geef je gas gewoon in de vrij en dan blijft hij bv. bij 6000 toeren hangen. en na een tijdje komt hij rustig terug. en als ik dan ga rijden en rem af en schakel terug blijft hij bij 10000 toeren hangen dan zet ik contact uit en zakt hij naar bv. 8000 zet hem weer aan blijft hij daar hangen en zo ook bij bv. 6000.
het is niet de gaskabel die blijft hangen want dat heb ik al ooit gehad en schoot hij meteen in toeren als ik hem starte.
weet iemand iets?

alvast bedankt.

setup is:
standaart ontgrensd+leovince v6
13-53 vertand.
Gebruikersavatar
jeffreydb
Schakelrijder
Berichten: 199
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
Locatie: zomergem

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door jeffreydb »

hebik ook gehad heb hem dan binnengestoken uit wanhoop omdat ik het niet vond de dealer zij dat mijn gasschuif beetje bleef hangen en mijn naaldklipje te hoog stond
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
Gebruikersavatar
tom-xtreme
Beginnende tuner
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Locatie: landhorst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tom-xtreme »

hallo,
ja zo iets dacht ik ook al.
maar heb hem dadelijk nodig dus dan maar de heen en terug weg kut rijden.
maar als je brommer in elkaar staat krijg je die carburateur er maar moeilijk af.
iemand een goeie manier?
alvast bedankt

ben vandaag op en neer naar het station gereden. en er geen last van gehad dat hij blijft hangen in toeren. maar wel dat hij heel rustig terug in toeren komt
Gebruikersavatar
jeffreydb
Schakelrijder
Berichten: 199
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
Locatie: zomergem

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door jeffreydb »

ik haal mijn uitlaat eraf en dan lossen aan spruitstuk en luchtslan en naar u trekken
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

jeffreydb schreef:ik haal mijn uitlaat eraf en dan lossen aan spruitstuk en luchtslan en naar u trekken
Hoe bedoel je?
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

Ik heb een dringend probleem! er zat een gat in mn luchtfilterslang, nieuwe gekocht gemonteerd carb weer in elkaar, opnieuw afgesteld! Maaar... als ik hem dus start loopt die stationair schommelt een beetje maar loopt wel goed stationair. Dan als ik (in de vrij/ met koppeling in) gas geef schiet die hoog in toeren (hoe hoog licht aan hoeveel gas ik geef) en laat gas los (hij gaat wel gewoon terug) dan blijft die +- 10 seconden hierin hangen en gaat het langzaam weer omlaag als ik rijd heeft die er geen last van behalve als ik dan weer terugschakel (koppeling in houd en gas geef weer dus) doet die het weer! Wat kan dit zijn? De gashendel gaat wel gewoon vanzelf soepeltjes terug!
Gebruikersavatar
jeffreydb
Schakelrijder
Berichten: 199
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
Locatie: zomergem

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door jeffreydb »

derbidrd07 schreef:
jeffreydb schreef:ik haal mijn uitlaat eraf en dan lossen aan spruitstuk en luchtslan en naar u trekken
Hoe bedoel je?
je haalt je uitlaat eraf als deze de toegang tot je carbu verhindert
dan doe je de klem aan het pruitstuk los en trek je allesn een beetje naar achter i dit deel al lo dan doe je de klem op de luchtslang los en kan je de carbu naar je toe trekken
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
derbidrd07
Tuner
Berichten: 317
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 16:53
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2007
Locatie: Overijssel/ Holten

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbidrd07 »

derbidrd07 schreef:Ik heb een dringend probleem! er zat een gat in mn luchtfilterslang, nieuwe gekocht gemonteerd carb weer in elkaar, opnieuw afgesteld! Maaar... als ik hem dus start loopt die stationair schommelt een beetje maar loopt wel goed stationair. Dan als ik (in de vrij/ met koppeling in) gas geef schiet die hoog in toeren (hoe hoog licht aan hoeveel gas ik geef) en laat gas los (hij gaat wel gewoon terug) dan blijft die +- 10 seconden hierin hangen en gaat het langzaam weer omlaag als ik rijd heeft die er geen last van behalve als ik dan weer terugschakel (koppeling in houd en gas geef weer dus) doet die het weer! Wat kan dit zijn? De gashendel gaat wel gewoon vanzelf soepeltjes terug!
Gebruikersavatar
derbievolimited
Pro tuner
Berichten: 1164
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)
Locatie: Emmen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbievolimited »

Wat zou ongeveer de sproeier moeten zijn van een Originele 50cc setup, 17.5mm carb, met SCR Corse en Twin air ongeveer zijn??
Ik heb nu 120 erin zitten en hij bwaopt nog bij de 10.000 toeren :S en met choke erbij houd hij nog in tot 11.000 toeren
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Richard »

rond de 92 ongeveer
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Gebruikersavatar
derbievolimited
Pro tuner
Berichten: 1164
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)
Locatie: Emmen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door derbievolimited »

92?? ik reed met ori luchtfilter en prop erop met 96, en ik heb nu 130 erin met twin air alleen en nu doet hij het al wel redelijk goed.
Plaats reactie