Hoogtoerug.Joenne88 schreef:stage 6 cilinder... zijn die hoog of middeltoerig ?

Hoogtoerug.Joenne88 schreef:stage 6 cilinder... zijn die hoog of middeltoerig ?
Ja, is best een aardige cilinder, 20PK is te halen.Dennis182 schreef:Wtf? Stage 6 op een schakel? Of op een scooter?
Daar wil ik ook wel wat meer over wetenslimmedirk schreef:okee,
hoezo staat er niks over de cross ml?
http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... uctId=6999Dennis182 schreef:Nog nooit van gehoord, dat er een Stage 6 cilinder voor een schakel is!
Dennis182 schreef:Nog nooit van gehoord, dat er een Stage 6 cilinder voor een schakel is..
Maar over de topic terug te komen. Ik vind het zelf ook erg leuk, veel koppel en vermogen.
Zelf rij ik nu nog met:
Originele cilinder
MetraKit Thower
Tandwiel verhouding 12 op 50.
Rijd wel mooi opzich, maar erg wennen. Je moet wel snel schakelen opzich, en op top wat overtoeren, maar dat heb ik zelf weinig, om weet men gashendel goed te bedienen..
In het begin, was de powerband echt buurt! Maar ben er nu denk ik een beetje aan gewend, en wil nu overstappen naar een 50cc MetraKit cilinder.. Of misschien ook wel 50cc DR, wil namelijk graag veel koppen en vermogen, netzoals jou!
derbi-yzf schreef:Als je veel trekkracht (koppel) wil kun je het beste voor een 80cc gaan, de meeste 70cc zijn allemaal hoogtoerig, waardoor je dus weinig kracht onderin hebt.
een Malossi Mhr 80 replica is erg leuk met een 19 of 21mm carberateur en als uitlaat bijvoorbeeld een van deze hieronder, je hoeft verder niets aan te passen aan ontsteking krukas etc, wel even zwaardere koppelingsveren erin,
* Yasuni Cross HM
* Yasuni R2
* Gianelli conti
* Malossi Mhr
etc
slimmedirk schreef:derbi-yzf schreef:Als je veel trekkracht (koppel) wil kun je het beste voor een 80cc gaan, de meeste 70cc zijn allemaal hoogtoerig, waardoor je dus weinig kracht onderin hebt.
een Malossi Mhr 80 replica is erg leuk met een 19 of 21mm carberateur en als uitlaat bijvoorbeeld een van deze hieronder, je hoeft verder niets aan te passen aan ontsteking krukas etc, wel even zwaardere koppelingsveren erin,
* Yasuni Cross HM
* Yasuni R2
* Gianelli conti
* Malossi Mhr
etc
Klopt,
dan heb ik heel veel koppel,
en dan ga gelijk 100 KM/h (wat ik dus niet wil)
is geen keuze voor mij 100KM/h, een maandje lang misschien,
daarom zit ik zo moeilijk te doen met uitlaatjes en lichte vertandingen;)
Je moet wel uit kijken met lichte vertanding dat je geen overtoeren gaat maken, dat is ook niet alles, Ja dan rijd je inderdaad wel ongeveer 100 ja, maar 1 tandje kleiner voor moet niet veel uit maken en rijd je meteen ongeveer 90
wel bedankt,
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig.
Ik rijd 68 met 11-53 ontgrenst, maar dat rijdt echt niet lekker. Het is dat m'n ketting nog net te strak is voor tandwiel 12, anders had ik dat allang gedaan.JavenDrD schreef:std uitlaat powerfilter 12-52 of 11-52 anders kan niet, met 11-52 rij je net 70 en zachter met meer trekkracht kan niet, ook niet met andere uitlaat of iets;)
weet niet welke derbi je hebt maar je kan tegenwoordig ook je ketting weer los(make) dus je spanners terug draaie..?Boeki schreef:Ik rijd 68 met 11-53 ontgrenst, maar dat rijdt echt niet lekker. Het is dat m'n ketting nog net te strak is voor tandwiel 12, anders had ik dat allang gedaan.JavenDrD schreef:std uitlaat powerfilter 12-52 of 11-52 anders kan niet, met 11-52 rij je net 70 en zachter met meer trekkracht kan niet, ook niet met andere uitlaat of iets;)
Welke spanners?dessie5 schreef:weet niet welke derbi je hebt maar je kan tegenwoordig ook je ketting weer los(make) dus je spanners terug draaie..?Boeki schreef:Ik rijd 68 met 11-53 ontgrenst, maar dat rijdt echt niet lekker. Het is dat m'n ketting nog net te strak is voor tandwiel 12, anders had ik dat allang gedaan.JavenDrD schreef:std uitlaat powerfilter 12-52 of 11-52 anders kan niet, met 11-52 rij je net 70 en zachter met meer trekkracht kan niet, ook niet met andere uitlaat of iets;)![]()
en dan past ie wel