Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
PSP123
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door PSP123 »

Huug schreef:Ik weet niet welke kleur de koffie bij jou is maar volgens mij gooi jij er veel te veel melk in :lol: :lol:
Bougie is duidelijk wit als je het mij vraagt. Verder kan je het controleren door er gewoon een grotere in te zetten en steeds kleiner te gaan tot op het moment dat hij op top niet meer inhoud. daarna ga je met gasnaald de middentoeren mooi door laten trekken en daarna luchtschroef goed voor een lekkere gasreactie :happy: miss een how-to afstellen opzoeken ? :shh:
Ik heb wel het volgende:
Geen gestotter, vanaf versnelling 3 trekt hij pas goed door. Soms heb ik met het gas half open in de 2de versnelling even een dip. Je geeft dus gas, je wordt even tegengehouden en dan kom je op snelheid. Maar zoals gezegd, heb ik dit heel soms en alleen in versnelling 2.
Verklaart dit iets, of is de afstelling nog niet zo goed dan?

Van de Powerband dus van 6000 rpm als een speer naar de 10000 rpm is geen sprake meer, maar dat komt denk ik door de prop met piemel? Is het dan nog wel mogelijk een powerband met prop??

Ik heb de luchtschroef helemaal dicht gedraaid en vervolgens 1,5x a 1,75x opengedraaid, is dit goed??
Of kan door de luchtschroef niet goede te hebben afgesteld het mengsel te arm zijn wat meer witte uitslag op de bougie verklaard of je cilinder vastlopen?

Hij is op het moment al wat bruiner, maar ik moet toegeven ook wit. Ik bestel sowiezo dan nog sproeier 92 en 94 want 96 zat erin en die was pikzwart.
En moet je nu naar het clipje van je bougie kijken of het gedeelte (dat ronde) onder het clipje van je bougie?
PSP123
Beginnende tuner

Kan iemand mij een link geven naar een how-to om je gasnaald af te stellen en waar ik deze precies kan vinden?!

Bedankt. :)
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

PSP123 schreef:Ik heb wel het volgende:
Geen gestotter, vanaf versnelling 3 trekt hij pas goed door. Soms heb ik met het gas half open in de 2de versnelling even een dip. Je geeft dus gas, je wordt even tegengehouden en dan kom je op snelheid. Maar zoals gezegd, heb ik dit heel soms en alleen in versnelling 2.

Van de Powerband dus van 6000 rpm als een speer naar de 10000 rpm is geen sprake meer, maar dat komt denk ik door de prop met piemel? Is het dan nog wel mogelijk een powerband met prop??

Ik heb de luchtschroef helemaal dicht gedraaid en vervolgens 1,5x a 1,75x opengedraaid, is dit goed??
Of kan door de luchtschroef niet goede te hebben afgesteld het mengsel te arm zijn wat meer witte uitslag op de bougie verklaard of je cilinder vastlopen?

Hij is op het moment al wat bruiner, maar ik moet toegeven ook wit. Ik bestel sowiezo dan nog sproeier 92 en 94 want 96 zat erin en die was pikzwart.
En moet je nu naar het clipje van je bougie kijken of het gedeelte (dat ronde) onder het clipje van je bougie?
Dat hij nog niet helemaal goed door trekt ligt waarschijnlijk wel aan je gasnaald ja. Gewoon een tandje naar beneden proberen lijkt mij. Gaat hij er beter door lopen moet je inschatten of je miss nog 1 naar beneden moet of misschien een grotere sproeier proberen. Dat ligt er aan of je daar al de goede voor hebt gevonden. Vol gas houd hij niet in op top ? Hij rijd gewoon netjes verder in hoge toeren ?

Met een prop er in begrens je de brommer gewoon heel erg en dat is goed want daarvoor zit hij er in maar dat gaat ook ten koste van je powerband ja. De brommer kan zijn uitlaatgassen zo snel niet kwijt waardoor hij in houd op top. Je kort de powerband in doordat hij op top niet harder gaat wat dus ten koste gaat van de hevigheid. Piemel er aan is ook een belemmering bij het uitstoten van zijn uitlaatgassen en heeft het zelfde effect.

luchtschoef kan je bij het grof afstellen tussen de 1,5 en 2 slagen uit zetten (dus 540 tot 720 graden (A)).

Wees er eerst zeker van dat je de goede hoofdsproeier hebt, ga daarna eventueel een dipje voor de powerband weg halen met je gasnaald en dan pas je luchtschroef en stationair sproeier. Dat laatste zal niet nodig zijn nu.
PSP123 schreef:Kan iemand mij een link geven naar een how-to om je gasnaald af te stellen en waar ik deze precies kan vinden?!

Bedankt. :)
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=2882 Staat wel wat in hoe je hem kan verstellen en waar je hem kan vinden. Maar zoek gewoon hier op het forum. zoekfunctie gebruiken ! Lees op internet gewoon wat berichten over 2-tact en het afstellen er van dan kan je het makkelijk zelf doen en bespaard het me dat te gaan herhalen want ALLES staat wel 100X op internet en op het forum.
Afbeelding
joey2041
Schakelrijder
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC supermoto

Ongelezen bericht door joey2041 »

cilinder: orgineel
carb: del'lortho 14 mm
uitlaat: SCR corse

welke maar sproeier zal ik ongeveer zitten? :think:
yannickverlinden
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: x-limit

Ongelezen bericht door yannickverlinden »

welke sproeier?
70cc dr
21mm inlaat,19mm carbu met ori luchtfilter
v6 uitlaat

mvg
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

joey2041 schreef:cilinder: orgineel
carb: del'lortho 14 mm
uitlaat: SCR corse

welke maar sproeier zal ik ongeveer zitten? :think:
Rond de 98.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
joey2041
Schakelrijder

okee bedankt!
Richard
Schakelrijder
Vervoersmiddel: senda sm 2010

Ongelezen bericht door Richard »

Hoezo 14mm?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
joey2041
Schakelrijder

14mm is standaard bijoud type gpr.
PSP123
Beginnende tuner

Huug schreef:
PSP123 schreef:Ik heb wel het volgende:

Dat hij nog niet helemaal goed door trekt ligt waarschijnlijk wel aan je gasnaald ja. Gewoon een tandje naar beneden proberen lijkt mij. Gaat hij er beter door lopen moet je inschatten of je miss nog 1 naar beneden moet of misschien een grotere sproeier proberen. Dat ligt er aan of je daar al de goede voor hebt gevonden. Vol gas houd hij niet in op top ? Hij rijd gewoon netjes verder in hoge toeren ?

Met een prop er in begrens je de brommer gewoon heel erg en dat is goed want daarvoor zit hij er in maar dat gaat ook ten koste van je powerband ja. De brommer kan zijn uitlaatgassen zo snel niet kwijt waardoor hij in houd op top. Je kort de powerband in doordat hij op top niet harder gaat wat dus ten koste gaat van de hevigheid. Piemel er aan is ook een belemmering bij het uitstoten van zijn uitlaatgassen en heeft het zelfde effect.

luchtschoef kan je bij het grof afstellen tussen de 1,5 en 2 slagen uit zetten (dus 540 tot 720 graden (A)).

Wees er eerst zeker van dat je de goede hoofdsproeier hebt, ga daarna eventueel een dipje voor de powerband weg halen met je gasnaald en dan pas je luchtschroef en stationair sproeier. Dat laatste zal niet nodig zijn nu.
PSP123 schreef:Kan iemand mij een link geven naar een how-to om je gasnaald af te stellen en waar ik deze precies kan vinden?!
Hij houdt soms wel in op volgas ja, maar komt dit niet door de prop? Of is volgens jouw de powerband mogelijk ook al zit de prop erin en is dit te herstellen door de gasnaald te verstellen?
Nog een vraag, moet je bij de bougie voor 'melkbruin' gewoon kijken naar het rondegedeelte onder het clipje of naar het clipje.
Want dat is bij mij mooi koffie met melk bruin!
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

PSP123 schreef:Hij houdt soms wel in op volgas ja, maar komt dit niet door de prop? Of is volgens jouw de powerband mogelijk ook al zit de prop erin en is dit te herstellen door de gasnaald te verstellen?
Nog een vraag, moet je bij de bougie voor 'melkbruin' gewoon kijken naar het rondegedeelte onder het clipje of naar het clipje.
Want dat is bij mij mooi koffie met melk bruin!
Hij houd op vol gas natuurlijk altijd een keer in omdat hij niet meer vermogen heeft. De prop zorgt er voor dat hij minder vermogen heeft omdat hij zijn uitlaatgassen niet meer kwijt kan. Het is gewoon een gevoel dat je moet krijgen voor je brommer. Houd hij echt heel erg in op top alsof je ineens je rem ietsjes in houd of verslikt hij zich op top wel eens dat soort dingen moet je naar kijken. Bougie is enkel een indicatie. Je moet naar het ronde gedeelte kijken om de kleur te indexeren niet naar het clipje.

De gasnaald kan een dipje weg halen of over het geheel beter laten trekken maar het is niet zo dat het een powerband is of niet want die heb je vrijwel altijd of je moet hem zo begrenzen dat hij de powerband niet meer in komt maar dat lijkt me hier niet van toepassing. Maar voor de 2e keer. Zoek op internet naar stukken over 2-tact en afstellen. Er staat zo ongelooflijk veel op internet en dat ga ik hier niet allemaal voor je herhalen als je het zelf kan vinden. steek er gewoon 5 maten groter in (dus getal op de sproeier 10 hoger) en kijk of het beter loopt. is het heel veel slechter ga je weer 2 maten terug. Zo moet je wat spelen totdat je de goede hebt. Dat noem je afstellen :thumbup:
Afbeelding
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Precies, afstellen is proberen, proberen en nog eens proberen, of je het nou leuk vind of niet.
Maar binnenkort heb je vakantie dus dan heb je er lekker lang de tijd voor.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

yannickverlinden schreef:welke sproeier?
70cc dr
21mm inlaat,19mm carbu met ori luchtfilter
v6 uitlaat

mvg
ik denk rond 92
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Ruben'94 schreef:Precies, afstellen is proberen, proberen en nog eens proberen, of je het nou leuk vind of niet.
Maar binnenkort heb je vakantie dus dan heb je er lekker lang de tijd voor.
Sommigen werken :wave:
Maar het is inderdaad gewoon eeuwig proberen, sommigen hebben gelijk de juiste sproeier anderen doen er 2 dagen over. Ik deed er 2 dagen over, ik heb een stuk of 10 sproeiers geprobeerd en dan ook nog vaak de gasnaald versteld en met de luchtschroef gespeeld. :sick:
Maar als je eenmaal resultaat hebt is het super :D
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Derbi#85
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD 2009 Aniversary #85

Ongelezen bericht door Derbi#85 »

ik heb onderin een kleine dip
moet dan de luchtschroef verder los of dicht?
Te Koop : Derbi DRD Racing 2009 #85
Racing Gerrit
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing

Ongelezen bericht door Racing Gerrit »

Dat zal je zelf even moeten proberen.
Je zou ook even de gasnaald in wat verschillende standen kunnen zetten dit wil vaak wel helpen.
Derbi#85
Schakelrijder

Hij heeft het ook altijd zo goed gedaan.zonder gasnaald te verzetten
Racing Gerrit
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing

Ongelezen bericht door Racing Gerrit »

Hoe komt het dan dat je in 1 keer een dip hebt.
Derbi#85
Schakelrijder

Originele uitlaat heeft er poos onder gezeten
maar ik heb 1,75 nu lucht
ga morgen 1,5 proberen en dan verder goed afstellen..
Senda Xtreme
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme

Ongelezen bericht door Senda Xtreme »

Hallo, ik rij op een Derbi Senda Extreme, ik heb me carburateureen half jaartje geleden laten afstellen bij een "professionele" scooterzaak maar ik had t beter zelf kunnen doen denk ik:P

Dit is me setup:
Dr70
delortho 19mm
gianelli conti
ori luchtfilter

Ik heb er nu sproeier 84 in zitten (weet ik niet 100% zeker) en hij gaat tegen de 100 aan. Heeft iemand ervaring met deze setup? Welke sproeier raad je me aan? Ik ga ook een twin air filtertje kopen, moet ik me sproeiermaat dan ook veranderen?

Alvast bedankt:D
Plaats reactie