Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

biezelinge schreef:hallo.
ik heb een giannelli conti en wil andere vertanding nu zit er 12-52 op en wat is een beetje normale vertanding dat hij nog goed trekt en toch een leuke snelheid loopt
hij loopt nu 88
Groetjes
ik vind 12-52 al een leuke vertanding hoa :roll: als je em harder wil laten lopen zou ik 13/14 is proberen..
biezelinge
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 05 dec 2010, 22:13
Vervoersmiddel: Drd 2009

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door biezelinge »

wat is de standaard vertanding dan?
Gebruikersavatar
MonsterDerbi
Schakelrijder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 17:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MonsterDerbi »

Bij de meeste senda's 12-53 volgens mij (correct me if I'm wrong)
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door the skullkid »

11-53 ;)
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbiracing »

11 past er bij mij niet eens op, dan moet de ketting een te grote knik maken :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

11 is ok wel heel klein hor :roll: ik dacht altijd dat het 12-53 was
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbiracing »

ja ik ook :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hein
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 15:20
Vervoersmiddel: Derbi DRD limited 2008, Derbi DRD limited 2005, puch maxi
Locatie: heemskerk

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door hein »

als je een derbi nieuw koopt zit er 11-53 op, altijd (weet niet of het in buitenland zo is?)
Derbi limited 2008
airsal 74cc
dell'ortho 21mm
doppler endurance
gianelli enduro dubbele dempers
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

hein schreef:als je een derbi nieuw koopt zit er 11-53 op, altijd (weet niet of het in buitenland zo is?)
ow dan is dus tog 11-53.. :roll: tog wel heel klein hor, vtw 11 :?
D-Gijs
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 22:23
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D-Gijs »

Bij nt-blok is standaar 11-53,,, bij ot-blok is 13-53 standaard :P
Ik rij ot-blok,, zit nu te twijfelen tussen 12-52 of 12-53. Wat raden jullie me aan?
Wil toch een beetje redelijk optrekken, snelheid maakt niks uit, komt propje in.
Rij elke dag is stad, dus moet nog wel beetje comfortabel zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbiracing »

12-53 ;) rij ik ook mee, trekt best lekker (rij waarschijnlijk wel een hele andere setup) en top van 70 met een prop
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Op welke plek in de bocht moet je de originele uitlaat doorslijpen om de katalysator eruit te halen?

En werkt een prop in de tailpipe net zo goed als een prop bij het beging van de uitlaat?
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Lex »

Boeki schreef:Op welke plek in de bocht moet je de originele uitlaat doorslijpen om de katalysator eruit te halen?

En werkt een prop in de tailpipe net zo goed als een prop bij het beging van de uitlaat?
Met katalysator bedoel je die piemel?
Dat is of gewoon afsnijden, en dichtlassen, of afknellen.
Dit zorgt trouwens dat er minder volume is, en dus meer druk, waardoor je sneller gaat.
En het 2e, iets wat ik niet zou doen, aan het einde van de bocht, dus waar de uitlaatgassen naar buiten gaan, door de tailpipe,
Daar afknellen, 1, het wordt dan te warm, omdat het niet weg kan, en 2e ik weet niet eens of dat wel mogelijk is.
Prop zit niet voor niets aan het begin van de bocht. ;)
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Boeki »

AlexSenda schreef:
Boeki schreef:Op welke plek in de bocht moet je de originele uitlaat doorslijpen om de katalysator eruit te halen?

En werkt een prop in de tailpipe net zo goed als een prop bij het beging van de uitlaat?
Met katalysator bedoel je die piemel?
Dat is of gewoon afsnijden, en dichtlassen, of afknellen.
Dit zorgt trouwens dat er minder volume is, en dus meer druk, waardoor je sneller gaat.
En het 2e, iets wat ik niet zou doen, aan het einde van de bocht, dus waar de uitlaatgassen naar buiten gaan, door de tailpipe,
Daar afknellen, 1, het wordt dan te warm, omdat het niet weg kan, en 2e ik weet niet eens of dat wel mogelijk is.
Prop zit niet voor niets aan het begin van de bocht. ;)
Neeneenee, katalysator zit in de bocht (kun je niet zien) en filtert je uitlaatgassen. bij zit hij los en rammelt, dus daarom wil ik hem eruit hebben. (plus dat je meteen een stuk harder gaat ;) )

Ik wil een prop in de uitlaat zetten, die ik met een hendeltje onder het stuur in kan trekken. en het stuk tailpipe achter het frame is de enige geschikte plek voor zo`n systeem. Weet nu dus nog niets eigenlijk.
Open the Throttle and Smile
D-Gijs
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 31 okt 2010, 22:23
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D-Gijs »

Geen prop maken bij je tailpipe, altijd bij de uitlaatflens. Anders blijven de gassen in de uitlaat staan en word die inderdaad te warm, ergere slijtage, warmlopers?
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Goed dat ik het toch eerst maar even gevraagd heb. ;)
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

wel goed bedacht, hendeltje onder het struur enz :lol:
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik ga nu iets proberen bij de flens, zo klein mogelijk. :D

Een klepje die normaal horizontaal staat, en die ik elektrisch/met de hand naar beneden kan trekken, zodat hij meer weerstand krijgt.
Open the Throttle and Smile
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Iets anders, wat is er speciaal aan de black edition carburateurs van Dell'Orto?
Open the Throttle and Smile
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper »

Zijn zwart, en zit een snel systeem op om sproeiers te wisselen.
Hoef je niet het vlotterbokje eraf te halen maar alleen een moer.
Verder weet ik geen verschillen tussen de black en gewone.
Plaats reactie