Bas, k zou dat vliegwiel zo laten. Wordt er niet egt beter van, want je kunt een paar gram van het omhulsel afhalen, de magneet blijft alsnog een kilo zeg maar

Door dat verlichten zit er minder massa aan je krukas waardoor je makkelijker op toeren komt, maar dit heeft ook nadelen want door diezelfde massaverkleining zit je ook te kijken met het feit dat je niet meer tegen de wind in komt. (bij wijze van spreken, maar zo werkt het wel, heb je ook met binnenrotor last van, top van mijn senda gaat met wind tegen een goeie 10 km/u achteruit)derbiracing schreef:hallo mensen,
ik heb horen vetellen dat als je het vliegwiel af draait (bijna tot op de magneet) dat je dan meer power krijgt over het hele toerenbereik omdat ie het vliegwiel veel makkelijker rond krijgt.
heeft iemand hier ervaring mee?
het lijkt mij logisch want dan gaat het naar het binnenrotor effect
the skullkid schreef:ook niet als je heel weinig per x afneemt aan 'n hoog toerental?
ja dat weet ikJoenne88 schreef:the skullkid schreef:ook niet als je heel weinig per x afneemt aan 'n hoog toerental?
nee een magneet splintert... in een draaibank klapt ie uit elkaar als er een beitel op komt... niet proberen dus
voorbeeld; als je met een hamer een stuk staal schampt, vonkt het. doe je dit bij een magneet, dan breekt er een stuk af
wat voor materiaal is het dan dat het magnetische veld geeft?Ruben schreef:Je vliegwiel is geen magneet eh, kan je best wat vanaf halen...
Ga je vliegwiel maar eens bestuderen, afdraaien is vaker gedaan en je molt niks, je kan ruiten ingooien met die dingen en ze gaan niet kapot dus dat je hem sloopt hoef je niet bang voor te zijn, tenzij je er te veel afhaalt natuurlijk.Joenne88 schreef:wat voor materiaal is het dan dat het magnetische veld geeft?Ruben schreef:Je vliegwiel is geen magneet eh, kan je best wat vanaf halen...
of waar tovert die spoel zn stroom anders vandaan dan?