Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren. Update, graag hulp

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.

Ongelezen bericht door jurjen27 »

ja, Rikkert volgens mij mag je eerst even gaan zoeken wat afstellen inhoud...
je moet zorgen dat je een goede sproeier er in hebt zitten en de naald op de juiste stand, als je dat hebt kan je stationair afstellen..
de luchtschroef draai je helemaal dicht en dan 1,5 slag open, is meestal wel goed..
succes!
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
PSP123
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR

Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.

Ongelezen bericht door PSP123 »

De dealer heeft een prop in de uitlaat gezet.

Ik heb de uitlaat er vervolgens op gemonteerd, effe kicken, hij ging even aan en viel toen weer weg.
Vervolgens nog is een paar gekicked, maar geen leven.
Dan maar chocke en ja hoor hij draaide.
De Derbi loopt in zijn vrij goed, als je gas geef, komt hij ook goed in toeren, net zoals voordat er geen prop in zat. ;)
Starten is soms moeilijk, ik heb daarom de gasschroef een kwart slag naar links naar binnen dus gedraaid, starten doet de Derbi nu goed.

Ik zit wel met het volgende, als ik gas geef in zijn 1 en vervolgens naar zijn twee dan moet ik flink gas geven om weg te komen en ik merk dat hij nu inhoudt, hij komt dus niet echt in hoge toeren.
Zonder prop, moest ie even op gang komen tot 6000 toeren en dan schoot hij zo door naar de 10000 rpm.
Nu merk ik gewoon dat hij tot een bepaald aantal toeren loopt en dan inhoudt! Komt dit door de prop??
In de 5de versnelling rij ik nu 55km/h (gas vol open), schakel ik verder naar zijn 6 dan is er maar weinig kracht en loopt hij terug naar 50 km/h.
Met tegenwind wat ik vanmiddag heb, zie je de Derbi in zijn 6de versnelling gewoon teruglopen omdat hij geen kracht heeft.

Nu heb ik aan de hand van mijn constateringen en bovenstaand verhaal een paar vragen:

-Is het normaal doormiddel van de prop die er nu inzit dat je flinke toeren moet maken in de 2de, 3de, 4de om snelheid te krijgen? Ik trek nu echt sloom op!
-Geen powerband meer vanaf de 6000 toeren is dit de oorzaak van de prop? (Want was magnifiek)
-Is de reden dat hij nu inhoudt bij een bepaald aan toeren, ook de reden van de prop?
-Moet er nu ook een andere sproeier op, nu hij toch wel 30km/h langzamer loopt, zoja welke ongeveer en hoe kan ik zien welke er nu opzit?
-Als ik het gaatje van de prop nu wat groter boor, zodat hij 65 km/h max loopt, trekt hij dan ook weer sneller op? Of kan je niet zeggen, hoe groter de vernauwing hoe sneller hij optrekt, hij dus meer van zijn ouderwetse powerband terug krijgt en topsnelheid wordt verhoogd? Of ligt het optrekken eraan dat hij nu nog niet goed is afgesteld.
Het enige wat ik heb gedaan is gasschroef een kwart naar links.

Alvast bedankt voor de hulp.

Voor de rest is dat koperen plaatje met die gaatjes door de vorige eigenaar eruit gehaald en kreeg ik er een stuk rubber bij volgens mij van luchtfilter.
Wat de maat van de sproeier die er nu opzit weet ik niet, is het makkelijk te zien welke er nu opzit??
NickD
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD racing
Tomoz Boekmachine

Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren. Update, graag hu

Ongelezen bericht door NickD »

door die prop komt hij gewoon veel moeilijker op toeren. daarom rijdt een gia bijvoorbeeld voor geen meter als er een prop in zit
Afbeelding
Derbi Senda DRD Racing '10: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2081" onclick="window.open(this.href);return false;
n00n
Pro tuner
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Ongelezen bericht door n00n »

Ten eerste, stel hem af.
Ik maak zo uit je verhaal op dat je de uitlaat met prop gemonteerd hebt en hem veder niet hebt afgesteld.

Ten tweede,
Tuurlijk is het logish dat hij inhoud en veel kracht verliest. Als ik 100 kilo aan jou bind, loop jij ook een stuk slomer, sevvie? ;-)

Ja als je hem op boort zal hij weer wat beter trekken en ook harder gaan, maar dan snap ik niet waarom je er uberhaupt een prop in hebt laten zetten.
Afbeelding
PSP123
Beginnende tuner

n00n schreef: Ja als je hem op boort zal hij weer wat beter trekken en ook harder gaan, maar dan snap ik niet waarom je er überhaupt een prop in hebt laten zetten.
65km/h of 85km/h is nog steeds een wezenlijk verschil, ook qua boete ;)
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Precies en strafrecht/geen strafrecht.
Maar hoe groot is de prop die er nu inzit?
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
PSP123
Beginnende tuner

Ruben'94 schreef:Precies en strafrecht/geen strafrecht.
Maar hoe groot is de prop die er nu inzit?
Zover ik weet, zit er een prop in de gehele diameter van de voorbocht, in de prop zit vervolgens een een "piemel". (Dun buisjes)
Waardoor de snelheid op 50/55 km/h zit.
Plaats reactie