Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DerbiFanaatje
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiFanaatje »

Doe er eens sproeier 90 in en kijk dan eens hoe het loopt.

Als je een vacuumkraan hebt, dan is probleem 2 dood normaal.
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kristof »

doe eerst grotere sproeier en kijk of het beter wordt of slechter, als je gaat afstellen moet je om te beginnen een veel te grote sproeier steken en dan maat per maat afbouwen, zo ben je zeker dat je sproeier niet te klein is

probeer eens een 110 ofz, had zelf op een ori setup een 114 zitten met een corse 50/70
neem aan dat jij een chrome hebt?
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
daanderbisendaxtreme
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 mar 2014, 17:02
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme 50

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door daanderbisendaxtreme »

hallo ik heb een derbi senda met nt blok

ik wil een grotere cilinder ik heb nu 50cc std
maar ik zou eigenlijk een 70 of 80 cc willen hebben
mijn setup nu is:

50cc std
yasuni r2
17,5mm cab
verder alles origineel

ik zat zelf te denken aan een airsal 70 of 80cc
of een malossi mhr replica 80cc
hierbij koop ik dan wel een caburateur van een vriend van mij 19,5mm

ik heb ook mijn twijfels over de krukas of die het wel aan kan
sommig mensen zeggen van wel en sommige niet.

groetjes Daan
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kristof »

leukste cilinders voor jou zijn laag/middeltoerige aangezien je een r2 hebt
airsal 70 en mhr replica 80 kunnen zonder probleem op je krukas tenzij je speling hebt of veel km's dan zou ik op zen minst de lagers vervangen maar je kan beter ineens een goede krukas steken die er beter tegen kan
airsal 80 moet ook lukken op een ori krukas maar deze is iets hoogtoeriger dan de mhr replica 80
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Ori krukas lekker houden als ie niet teveel gelopen heeft, zijn sterkste krukassen opzich.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jolt »

Als ik mijn cilinder wil tunen, is er dan een berekening of wat dan ook nodig om het optimale uit mijn cilinder te halen ?

Setup:
50 cc airsal
Metrakit thrower
14 mm carb
Doppler nogwat krukas.
standaard koppeling (Zover ik weet)
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

Is het niet gewoon veel makkelijker om een airsal 70 aan te schaffen dan?
En dan ook een grotere carburateur nemen :thumbup:
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jolt »

Roelah schreef:Is het niet gewoon veel makkelijker om een airsal 70 aan te schaffen dan?
En dan ook een grotere carburateur nemen :thumbup:
Jaa daar had ik ook al aan gedacht maar daar heb ik geen geld voor op dit moment omdat ik mijn rijbewijs nog betalen moet, dus ik dacht nu aan goedkoop opvoeren..
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Je kan niet zelf zomaar gaan aanpassen.

Je moet echt weten wat je aan het doen bent.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
bpsurfer
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:37
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
Locatie: gelderland

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bpsurfer »

past originele cilinder kop op doppler cilinder , OT type blok?


EDIT: volgens deze site past originele kop : http://www.scootparts.nl/Cilinder-Doppl ... uct/56163/" onclick="window.open(this.href);return false;
beter een gat in je uitlaat dan een uitlaat in je gat
https://www.youtube.com/user/brennoprakken voor sport en brommer videos ( kitesurfen / wildwater kayakken / windsurfen )
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jolt »

bpsurfer schreef:past originele cilinder kop op doppler cilinder , OT type blok?


EDIT: volgens deze site past originele kop : http://www.scootparts.nl/Cilinder-Doppl ... uct/56163/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij kan het gewoon hoor !
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Loyk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 17:00

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Loyk »

Hallo,

Ik vroeg mij af of een Mk thrower bocht past op een leovince v6 tailpipe. Ik wil namelijk iets harder en kan een thrower bocht voor weinig geld krijgen.

Mvg
Jasper blokhuis
Beginnende tuner
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 07:23
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 racing

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper blokhuis »

Hallo,

Mijn gpr (model 2006-2009) is compleet origineel, weliswaar ontgrenst en loopt ook zeer goed, maar......
Het geluid is net een stofzuiger vind ik zelf..
Nou heb ik gehoord over luchtfilters ontgrenzen enzo..
Is dat niet schadelijk voor je blok (dat die niet meer goed werkt) lees ik namelijk best vaak...
Als dat niet zo is, hoe moet ik dit doen?

En heeft iemand ervaringen met ori gpr uitlaat met gianelli street demper..... :eerie:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Luchtfilter ontgrenzen houd enkel in dat hij meer lucht gaat aanzuigen,is dus niet schadelijk :happy:
Ik weet niet of het bij een GPR hetzelfde is maar bij een Senda zit onder het zadel je luchtfiterbox,daar zit een "aanzuigbuisje" aan.Als je die eruit haalt is het gat in de box groter en zuigt die dus meer lucht binnen.

Gaten maken in je box doen ook vele,net hetzelfde principe.Powerfilter van hetzelfde.

Nadien uiteraard wel afstellen,hij zal dus ietwat meer verbruiken.
Jasper blokhuis
Beginnende tuner
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 07:23
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 racing

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper blokhuis »

Xtreme06 schreef:Luchtfilter ontgrenzen houd enkel in dat hij meer lucht gaat aanzuigen,is dus niet schadelijk :happy:
Ik weet niet of het bij een GPR hetzelfde is maar bij een Senda zit onder het zadel je luchtfiterbox,daar zit een "aanzuigbuisje" aan.Als je die eruit haalt is het gat in de box groter en zuigt die dus meer lucht binnen.

Gaten maken in je box doen ook vele,net hetzelfde principe.Powerfilter van hetzelfde.

Nadien uiteraard wel afstellen,hij zal dus ietwat meer verbruiken.
Ja ik lees wel vaker wat je nu precies zegt maar als ik dan ga zoeken naar die "klote" buisjes zie ik ze nergens zitten, alles zit wel achter een kap of dergelijke
Jasper blokhuis
Beginnende tuner
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 07:23
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 racing

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper blokhuis »

Waar ik dus niet bijkan komen, en om de halve zooi eraf te halen heb ik ook niet veel zin in haha #2linkerhanden.........
Ezasta
Beginnende tuner
Berichten: 213
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc
Locatie: Hoogkarspel

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Ezasta »

Je brommer maakt zon stofzuiger geluid omdat de expansie van dikker materiaal is dan andere uitlaten. Met een andere uitlaat zal je dus een mooier en scheller geluid maken.
Je originele uitlaatgeluid kan je denk ik niet (veel) veranderen.
Ik heb wel eens gelezen dat anderen het geprobeerd hebben met andere dempers maar dat het weinig tot niets hielp.
Je zou het gaten boren in de box kunnen proberen. Maarja, dat vind ik zonde.
Ezasta
Beginnende tuner
Berichten: 213
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc
Locatie: Hoogkarspel

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Ezasta »

Is er een vaste zuigerspelingsmaat voor aluminium cilinders, of verschild dit per cilinder en/of boringen?
(bedoel de maat tussen de zuiger en de cilinderwand)
Jasper blokhuis
Beginnende tuner
Berichten: 218
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 07:23
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 racing

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper blokhuis »

Ja het probleem is dat hier best veel politie rijdt (omgeving a'foort) en mijn pa wilt niet dat ik nog harder ga als dat ik nu ga.... Dus vandaar wil ik alleen dat geluid een beetje opkrikken
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Ezasta schreef:Is er een vaste zuigerspelingsmaat voor aluminium cilinders, of verschild dit per cilinder en/of boringen?
(bedoel de maat tussen de zuiger en de cilinderwand)
Ja, je meet altijd je cilinder op en neemt dan de juiste maat zuiger (a, b, c, d)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie