Het 'afstel' topic
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xrace 50SM
Re: Het 'afstel' topic
Beste mensen,
Ik heb een Xrace 50 SM,
Deze trouwe jongen loopt, start en trekt goed op, Alleen in zijn 1 en 2 stottert hij onderin de toeren.
Hier trekt hij hem wel weer overheen maar het is toch wel irritant bij een stoplicht etc. Ik dacht zelf eerst aan vet slaan maar dat lijkt me toch sterk, oliepomp staat gewoon bij het standaard streepje. misschien iets met de hoeveelheid lucht of Ik dacht misschien aan versleten zuigerveren. je kan hem namelijk met de hand met de kickstart starten (weinig compressie)
Duss Ik zou graag willen weten hoe jullie erover denken.
Mvg,
Jesse
Ik heb een Xrace 50 SM,
Deze trouwe jongen loopt, start en trekt goed op, Alleen in zijn 1 en 2 stottert hij onderin de toeren.
Hier trekt hij hem wel weer overheen maar het is toch wel irritant bij een stoplicht etc. Ik dacht zelf eerst aan vet slaan maar dat lijkt me toch sterk, oliepomp staat gewoon bij het standaard streepje. misschien iets met de hoeveelheid lucht of Ik dacht misschien aan versleten zuigerveren. je kan hem namelijk met de hand met de kickstart starten (weinig compressie)
Duss Ik zou graag willen weten hoe jullie erover denken.
Mvg,
Jesse
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Kan inderdaad versleten zuigerveren zijn! of dat die te rijk staat.
Maar als eerste: wat is je set-up?
Maar als eerste: wat is je set-up?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
Standaard 50cc met een andere pijp erop, heb allen geen idee welk merk want hij is een keer zwart gespoten.
Ik ga eerst morgen eens kijken of mn membraam niet kapot is. want dat zou ook nog kunnen.
Ik ga eerst morgen eens kijken of mn membraam niet kapot is. want dat zou ook nog kunnen.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Laat eens een foto zien van de uitlaat.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker

op deze foto die ik nu even bij de hand zie je de bocht het beste denk ik..
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Metrakit Thrower
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Banden plakker
Membraam Bij de inlaat zag er goed uit, en aan mijn eurobegrenzer licht het ook niet., Wel aan de luchtschroef gedraait en het lijkt ietsjes beter te gaan nu met optrekken. sproeier zou eigenlijk niet moeten kunnen omdat hij stationair en hoger in de toeren gewoon perfect loopt. het enige waar ik aan denk is de gasnaaldt met tonnetje.
Met vriendelijke groet,
Jesse
Met vriendelijke groet,
Jesse
-
- Banden plakker
Of ligt het gewoon aan de zogenaamde powerband waar jullie over praten? dat hij niks trekt onder de zoveel toeren.?
- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
de powerband is normaal, maar als hij echt lang in een ''dip'' blijft dan is dan wss omdat je gasnaald te hoog staat, of omdat je sproeier net te groot is
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008 (Totallos)
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14599 - Locatie: Goes, Zeeland
Ff vraagje,
Waar kan je nou handig een setje sproeiers kopen? van 80 naar 100 ofzo?
Waar kan je nou handig een setje sproeiers kopen? van 80 naar 100 ofzo?
HardWithStyle schreef:Grapje Koen, niet huilen. *schuift roosvicee toe*

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Josdijkman
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Ben daarnet wat beginnen afstellen,nu zag ik dat er een schroefje zit in het vlotterbakje...aan de afloop.
Waarvoor dient deze?
Het is een een Dellortho 17mm
Waarvoor dient deze?
Het is een een Dellortho 17mm
als je die open draait komt de benzine er uit
Bedankt
Dacht al zoiets,maar het leek me raar moest je de overloop zo gewoon kunnen dichtmaken

Dacht al zoiets,maar het leek me raar moest je de overloop zo gewoon kunnen dichtmaken

Ok,ik heb dus een probleem bij het afstellen (althans ik hoop van niet
)
Nadat ik mijn olietankje en luchtfilterbak gedemonteerd had om te reinigen heb ik ook meteen de carbbegrenzer en luchtfilterbegrenzer eruit gelaten
De sproeier hiervoor was 70 en had na wat opzoekwerk gedacht om een 80 te steken,
omdat ik niet zeker was van mijn keuze heb ik 82 erin gedaan.Ik start gisteren de brommer,alles lijkt in orde enz. maar
was wat laat voor een testrondje.Daarnet de bougie netjes gemaakt want deze zag nogal zwart en dacht dat het zo
de kleur ging beïnvloeden.
Ik rij mijn straat uit,en na 50m in de volgende straat begint mijn lampje plots te branden van de temp
Ik ben meteen gestopt,rad voelde nogal warm(heb omdat er nooit eerder problemen waren er ook nooit eerder aan gevoeld,maar het leek wel warm
) dus maar rustig teruggereden en bougie eens gechekt. Deze is koffiebruin
maar wat aan de donkere kant(koffie met weinig melk
) Maar,is de kleur van de bougie wel een goede indicatie na
amper 200m rijden ofzo?(weet al dat de kleur van bougie niet alles zegt
) en kan het überhaupt wel dat er door
een,vermoed ik dan,te kleine sproeier de brommer te warm word na slechts 200m?
De kabel van de tempsensor in de is wel gebroken,maar heb daar nooit last mee gehad...
Ligt het dan hieraan of kan dat niet?
Ik ben wel een noob in afstellen,het is de eerste keer dat ik dit doe,daarom speel ik liever meteen zeker door het te vragen
PS: "setup"
-ori cilinder
-carb en luchtfilter nu ontgrenst
-begrensde lv6
-sproeier 70->nu dus 82

Nadat ik mijn olietankje en luchtfilterbak gedemonteerd had om te reinigen heb ik ook meteen de carbbegrenzer en luchtfilterbegrenzer eruit gelaten

omdat ik niet zeker was van mijn keuze heb ik 82 erin gedaan.Ik start gisteren de brommer,alles lijkt in orde enz. maar
was wat laat voor een testrondje.Daarnet de bougie netjes gemaakt want deze zag nogal zwart en dacht dat het zo
de kleur ging beïnvloeden.
Ik rij mijn straat uit,en na 50m in de volgende straat begint mijn lampje plots te branden van de temp

Ik ben meteen gestopt,rad voelde nogal warm(heb omdat er nooit eerder problemen waren er ook nooit eerder aan gevoeld,maar het leek wel warm

maar wat aan de donkere kant(koffie met weinig melk

amper 200m rijden ofzo?(weet al dat de kleur van bougie niet alles zegt

een,vermoed ik dan,te kleine sproeier de brommer te warm word na slechts 200m?
De kabel van de tempsensor in de is wel gebroken,maar heb daar nooit last mee gehad...
Ligt het dan hieraan of kan dat niet?
Ik ben wel een noob in afstellen,het is de eerste keer dat ik dit doe,daarom speel ik liever meteen zeker door het te vragen

PS: "setup"

-ori cilinder
-carb en luchtfilter nu ontgrenst
-begrensde lv6
-sproeier 70->nu dus 82
- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
je cilinder wordt inderdaad warmer met een te kleine sproeier
probeer gewoon even een grotere sproeier en ga dan eens rijden, dan weet je direkt of het daar aan ligt
probeer gewoon even een grotere sproeier en ga dan eens rijden, dan weet je direkt of het daar aan ligt
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
Ok bedankt,zal morgen eens proberen 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 02#p249102
Wat voor sproeier ga ik ongeveer nodig hebben met een 70cc metrakit sp cilinder met scr corse 50/70 bovenlangs en een 21mm dellortho?
- ron
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
hallo, ik heb een scr corse 50/70 hm onderlangs, 14 mm carburateur, barikit 50 aluminium, luchtfilterbegrenzer zit er nog gewoon op. welke sproeier zou ik moete nemen?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Dat kunnen wij niet weten, is een kwestie van een sproeier steken en veranderen in maat totdat hij goed afgesteld is, en daarvoor hebben we een guide op het forum