Het 'afstel' topic
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
Re: Het 'afstel' topic
da van die luchtschroef afstellen he. ik had pas volgens mij hier ergens op het forum zien staan dat ze de stationairschroef helemaal indraaide en toen de lucht schroef afstelde tot hij rustig liep ofzo iets? of dat was voor iets anders dat kan ook
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Luchtschroef afstellen
brommer goed warm rijden
brommer stationair laten draaien
stationairschroef iets indraaien zodat de brommer wat meer toeren draait
luchtschroef voorzichtig in- of uitdraaien naar een positie waar de motor de meeste toeren maakt (luisteren of toerenteller)
stationairschroef uitdraaien zodat de brommer weer een normaal toerental draait.
brommer goed warm rijden
brommer stationair laten draaien
stationairschroef iets indraaien zodat de brommer wat meer toeren draait
luchtschroef voorzichtig in- of uitdraaien naar een positie waar de motor de meeste toeren maakt (luisteren of toerenteller)
stationairschroef uitdraaien zodat de brommer weer een normaal toerental draait.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
ja dat bedoelde ik ja.
zal het morge is proberen
zal het morge is proberen
- Alainv-s
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5226
aah moet dat dus zo, morgen eens doen :p .
Ik heb hem nu afgesteld naar hoe die het lekkerst rijd zeg maar...
Ik heb hem nu afgesteld naar hoe die het lekkerst rijd zeg maar...
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
heb het net ff afgesteld. loopt wel beter maar op top niet harder als 85 op de teller. met 11500 toeren. maar kan harder toch?
- Alainv-s
- Pro tuner
ja, maar nu begrenst je cilinder denk ik. Want meer als 12k ga je niet doen met een standaard cilinder :p .
Ik zit vaak ook zo rond dat getal, vind het niet nodig om harder te gaan dan 10-12k toeren want dan is het slijtage echt velen malen groter.
Maar welke vertanding had je, want ik ga even snel op 11k toeren met 12-53...? Komt misschien omdat ik een Oud Type blok heb?
Beetje vreemd.
Ik weet dat 80 op mijn teller(verder gaat die niet, oud type analoge teller) dus 73 echte zijn in een auto(verschilt ook nog per auto, maar vertrouw de bmw 316i uit 2010 het meeste
, ipv een golf uit 2000, en op een yamaha r6 reed ik ook zooiets).
ofterwel je cilinder is kut
, giannelli conti is toch ook voor 70cc dacht ik?
Alsnog moet het kunnen heb 93 gehaald in de auto. En ik wil er wel eens voor de lol 14tandwiel voor op doen, heb ik nog liggen. Ga dan zeker over de 100
.
Ik zit vaak ook zo rond dat getal, vind het niet nodig om harder te gaan dan 10-12k toeren want dan is het slijtage echt velen malen groter.
Maar welke vertanding had je, want ik ga even snel op 11k toeren met 12-53...? Komt misschien omdat ik een Oud Type blok heb?
Beetje vreemd.
Ik weet dat 80 op mijn teller(verder gaat die niet, oud type analoge teller) dus 73 echte zijn in een auto(verschilt ook nog per auto, maar vertrouw de bmw 316i uit 2010 het meeste

ofterwel je cilinder is kut

Alsnog moet het kunnen heb 93 gehaald in de auto. En ik wil er wel eens voor de lol 14tandwiel voor op doen, heb ik nog liggen. Ga dan zeker over de 100

Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
conti is niet voor 70 cc juist een goede voor je orginele cilinder, ik reed op me orginele cilinder met conti ook rond de 95/100 met 13-53 en met mhr team 50 rond de 105 ofzo
- Alainv-s
- Pro tuner
hmm ja. Ik kan idd ook nog wel wat meer halen maar wil ik niet/hoeft niet.
Als die goed warm is komt die in de 3 nog net van de grond af. Gewoon dat leuke, niet een wheelie haha.
Maar ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat het probleem is bij tom-xtreme.
effe geript van http://www.gearparts24.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook zit de 'powerband' tussen de 4 en 12,5k toeren, maar de echte power zit toch wel een stuk hoger hoor bij, 10k.
Dus tom-xtreme zou er minstens nog 1000 toeren uit kunnen persen volgens zijn toerenteller!
Als die goed warm is komt die in de 3 nog net van de grond af. Gewoon dat leuke, niet een wheelie haha.
Maar ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat het probleem is bij tom-xtreme.
effe geript van http://www.gearparts24.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Het klopt, hij is niet voor 80cc gemaakt, maar wel bruikbaar daarmee. En werkt het beste op een originele cilinder.Entwickelt wurde die Giannelli Auspuffanlage besonders für folgende Bereiche des Tuning-Sports. Zum Einen kann mit dem Auspuff eine extrem hohe Leistung aus Originalzylindern erzielt werden und zum Anderen ist diese Anlage auch mit 80cc Zylinderkits kompatibel. Mit der Anlage von Giannelli bist du klar im Vorteil und kannst bereits in besonders niedrigen Drehzahlenbereichen ein klasse Drehmoment erleben, dass sich über das gesamte Drehzahlband (~4.000 bis 12.500 Upm) verbreitet. Bei diesem Artikel sind die Endschalldämpfer getrennt zu bestellen. EU-weit zugelassene Typen sind: LSJ11C10E014
Ook zit de 'powerband' tussen de 4 en 12,5k toeren, maar de echte power zit toch wel een stuk hoger hoor bij, 10k.
Dus tom-xtreme zou er minstens nog 1000 toeren uit kunnen persen volgens zijn toerenteller!
Boekie zegt:
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
vriend van mij heeft ook een conti. loopt iets van 90 op zijn teller. we gaan dadelijk ff tegen elkaar racen:P kijken hoe hard ik dan ga. misschien is die teller wel gewoon kut. anologe derbi xtreme teller. en anders un keer met de auto er achteraan.
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
net getest. we gingen even hard. zijn teller gaf ongeveer 95 aan en die van mij 85 dus top zal ongeveer rond de 90 zijn.
- Alainv-s
- Pro tuner
weet je nooit haha, misschien lopen ze beide niet goed. in de 5 rijd ik mijn hele teller er al uit. dus dan zou die al tegen de 90 zitten.
Maar dat kan echt niet. dus tja.
Doe morgen nog eens effe goed met de auto
. ik heb het gevoel dat mijn airsal een goed cilindertje is
.
Ik wou de gasnaald nog 'effe' afstellen, maar halen jullie dan altijd de hele carburateur er dan af? Want bij mijn derbi is het best wel krap en de luchtfilter gaat zo kut op de carb.
En wat is 2slagen uit m.b.t. de luchtschroef, is dat 720graden (dus 2 x de klok rond) of 2 slagen zoals met een schroevendraaier en dat is bij mij dan 360 graden.
Denk 720, en dan vanaf daar gewoon dicht draaien.
En dan totdat jullie antwoordt hebben gegeven lekker ckv maken
.
Maar dat kan echt niet. dus tja.
Doe morgen nog eens effe goed met de auto

Ik wou de gasnaald nog 'effe' afstellen, maar halen jullie dan altijd de hele carburateur er dan af? Want bij mijn derbi is het best wel krap en de luchtfilter gaat zo kut op de carb.
En wat is 2slagen uit m.b.t. de luchtschroef, is dat 720graden (dus 2 x de klok rond) of 2 slagen zoals met een schroevendraaier en dat is bij mij dan 360 graden.
Denk 720, en dan vanaf daar gewoon dicht draaien.
En dan totdat jullie antwoordt hebben gegeven lekker ckv maken

Boekie zegt:
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
ik zou de luchtschroef gewoon afstellen zo als hier boven ergens staat.
mijn brommer loopt nu wel lekker. maar rijd tog niet zo vaak op top. meestal tot de 10000 toeren. is weer wat zuiniger:P
mijn brommer loopt nu wel lekker. maar rijd tog niet zo vaak op top. meestal tot de 10000 toeren. is weer wat zuiniger:P
- Alainv-s
- Pro tuner
net een stukje op de dijk gedaan haalde 83 in de 5
.
Ik kan niet wachten tot ik hem eens morgne in de 6 kan testen
.

Ik kan niet wachten tot ik hem eens morgne in de 6 kan testen

Boekie zegt:
Ik ben al op zoek naar een goede zet. Mijn ogen vielen hier. Dit kan niet alleen tillen. Je overal, of hoe is dit mogelijk? Dank u bij voorbaat.

- Alainv-s
- Pro tuner
wtf? ^
Boekie zegt:
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: brommer
Heey,
Nog ervaringsdeskundige hier?:) ik heb een probleempje met afstellen
Allereerst mijn setup:
50cc immi
leovince v6
17,5mm dellortho ( orgineel is 14mm )
Orginele luchtfilterbox onbegrenst.
Blok is derbi blok tot 2006.
Topsnelheid: 80/85 op 9k toeren, komt niet veel hoger in de toeren, misschien netaan 10k met windje mee.
het probleem is dat hij nog niet goed is afgestelt, op hoge toeren trekt hij goed door, in de lage toeren stottert hij een paar keer en valt hij weg als ik gas wil geven.
Foto van boegie:

Sproeier die er nu in zit is sproeier 95, hiervoor zat er 90 in wat nog een stukje slechter was.
Luchtschroef indraaien is beter, maar het lijkt me sterk dat ik met een immi 50 cilinder een NOG grotere sproeier moet hebben.
Iets met ontsteking ofz?
Nog ervaringsdeskundige hier?:) ik heb een probleempje met afstellen
Allereerst mijn setup:
50cc immi
leovince v6
17,5mm dellortho ( orgineel is 14mm )
Orginele luchtfilterbox onbegrenst.
Blok is derbi blok tot 2006.
Topsnelheid: 80/85 op 9k toeren, komt niet veel hoger in de toeren, misschien netaan 10k met windje mee.
het probleem is dat hij nog niet goed is afgestelt, op hoge toeren trekt hij goed door, in de lage toeren stottert hij een paar keer en valt hij weg als ik gas wil geven.
Foto van boegie:

Sproeier die er nu in zit is sproeier 95, hiervoor zat er 90 in wat nog een stukje slechter was.
Luchtschroef indraaien is beter, maar het lijkt me sterk dat ik met een immi 50 cilinder een NOG grotere sproeier moet hebben.
Iets met ontsteking ofz?
- Alainv-s
- Pro tuner
je moet denk ik de naald afstellen, stottert hij of doet hij iets anders?
Als hij stottert bij het gas half in moet je hem wat armer zetten. En daarna nog maar eens naar de luchtschroef kijken.
Stationair laten staan, statioschroef half in extra en dan zo je luchtschroef draaien dat ie max toeren maakt(af en toe gas open trekken)en kijken of je reactie beter wordt. Dan 1/4 de indraaie. En effe met het rijden testen.
Als hij stottert bij het gas half in moet je hem wat armer zetten. En daarna nog maar eens naar de luchtschroef kijken.
Stationair laten staan, statioschroef half in extra en dan zo je luchtschroef draaien dat ie max toeren maakt(af en toe gas open trekken)en kijken of je reactie beter wordt. Dan 1/4 de indraaie. En effe met het rijden testen.
Boekie zegt:
- Alainv-s
- Pro tuner
edit:/ laatmaar. ?heb het nu wat te vaak ge-edit, robleem is min of meer opgelost, moet gewoon de gasnaald eentje armer zetten
.
Maar volgens mij is dat gestotter gewoon een kwaal van een giannelli conti (en beinvloedbaar door mijn airsal50cc).
Hoe krijg ik dat gestotter tussen 4-7k toeren weg, want alleen in de 1 trekt die goed door. In de andere vernsellingen duurt het 1 jaar voordat hij door dat gestotter is. Heeft de gasnaald afstellen zin? Want ik probeer te acceleren met volgas, en dit lijkt me ook de bedoeling, niet dat ik met half gas sneller ga als met voluit.
Ik neem dat ik een clipje naar onder moet pakken van onderuit gezien(voor een armer mengsel?), hij zit nu in de middelste(3/5) dus dadelijk zeg maar 2/5 pakken ?

Maar volgens mij is dat gestotter gewoon een kwaal van een giannelli conti (en beinvloedbaar door mijn airsal50cc).
Hoe krijg ik dat gestotter tussen 4-7k toeren weg, want alleen in de 1 trekt die goed door. In de andere vernsellingen duurt het 1 jaar voordat hij door dat gestotter is. Heeft de gasnaald afstellen zin? Want ik probeer te acceleren met volgas, en dit lijkt me ook de bedoeling, niet dat ik met half gas sneller ga als met voluit.
Ik neem dat ik een clipje naar onder moet pakken van onderuit gezien(voor een armer mengsel?), hij zit nu in de middelste(3/5) dus dadelijk zeg maar 2/5 pakken ?
Boekie zegt:
- Alainv-s
- Pro tuner
hij stottert al niet meer. Heb dat rubber uit mijn filter gehaald. Brult wat meer maar is wel chill. Trekt nu goed door in elke versnelling. Behalve in de 6 krijg in hem nauwelijks doorgetrokken in de powerband als Ik aan 't 'cruissen)' ben. Maar eiau is niet zo gek. 'T is een 50 cc toerenjanken set-up. Als je in de powerband zit is er geen houden aan. Doe er voor de lol in de zomer voor 15 ipv 12 op. Kijken Hoeveel trekkracht die echt heeft. (dan kan Ik echt chill cruissen met 15 voor. Trekt die never nooit door.)
Boekie zegt:
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi DRD 2009 Aniversary #85
is het normaal dat olie uit een uitlaat lekt bij een onderlangse uitlaat? hoe kan dat?
Te Koop : Derbi DRD Racing 2009 #85