Senda smoort bij gas loslaten

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Pv_94
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Evo Limited edition, Yamaha yz250f

Ongelezen bericht door Pv_94 »

Hallo mensen,

Ik heb Een derbi senda drd evo limited uit 2009.
gisteren heb ik er een andere uitlaat onder gehangen, namelijk een gianelli conti (enduro).
Ook heb ik alles ontgrensd en sproeier 100 en in gedaan. vervolgens gasnaald clipje 1 stand naar beneden (1 na onderste stand). hij loopt stationair super en start ook direct. optrekken gaat geweldig geen dode punten of extreem gestotter ofzo. ook het zogenoemde ''revven'' gaat feilloos naar de powerband. Nu is er nog 1 probleem: Het is ontzettend lastig om een constante snelheid te rijden(hij wil alleen maar harder :clap: ). dit komt denk ik ook doordat er snelgas op de brommer zit, maar het grote probleem is eigenlijk als ik bijv. 85 rijd en laat het gas los is het net alsof de brommer stikt, hij knettert en pruttelt niet meer. het lijkt er haast wel op dat hij verzuipt. als ik weet gas wil geven duurt het even, dan komt er een bult lawaai en dan is ie er weer.

ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft en hoor het natuurlijk graag (A)

groeten
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Re: Senda smoort bij gas loslaten

Ongelezen bericht door DaliasD »

luchtschroef ook lekker afgesteld ?
Als ik je verhaal lees, is er bij het optrekken nog wel sprake van licht gestotter, of begrijp ik het verkeerd ?
Pv_94
Banden plakker

bij het optrekken is er weinig tot geen sprake van gestotter. ik heb de luchtschroef nog niet afgesteld en weet niet zeker of ik dat zo goed doe: bij warme motor stationair laten draaien, stationair schroef iets indraaien zodat de motor meer toeren draait en dan luchtschroef zo draaien dat de motor het hardst stationair loopt :?: laat me even weten als hier nog andere methodes voor zijn of wanneer ik iets fout doe.

alvast bedankt. :wave:
TimKroese
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Brommer uiteraard

Ongelezen bericht door TimKroese »

Luchtschroef 1.5 slag uit, dan halve slag in en dan halve slag uit en kijken wat beter is, en dan weer nog slag extra en als dat niet zo is gewoon op 0.5 slag laten staan of 2.5
Boeki
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik heb hetzelfde verschijnsel bij m'n originele uitlaat. :clap: Alleen nooit echt aandacht aan geschonken, maar nu jij het ter sprake stelt ben ik ook wel benieuwd hoe dat zit.
Open the Throttle and Smile
DaliasD
Schakelrijder
Vervoersmiddel: cpi oliver

Ongelezen bericht door DaliasD »

TimKroese schreef:Luchtschroef 1.5 slag uit, dan halve slag in en dan halve slag uit en kijken wat beter is, en dan weer nog slag extra en als dat niet zo is gewoon op 0.5 slag laten staan of 2.5
met de luchtschroef moet je niet in halve slagen denken, gewoon stationair op maximaal toerental draaien.
Het is je fijnafstelling.
Pv_94
Banden plakker

Ok allemaal bedankt voor jullie antwoorden, ik heb vandaag 2 schroevendraaiers mee genomen naar school want na 30 km rijden is blok mooi warm. toen stationair ingedraaid zodat hij mooi hard stationair liep. toen eerst geteld hoeveel slagen de luchtschroef uit was gedraaid, bleek dit 1 1/4 te zijn. dit maakt verder niks uit maar dan kan ik hem altijd op origineel terug zetten mog het niet helpen. toen heb ik de luchtschroef langzaam uitgedraaid totdat hij de meeste toeren draaide,stationair weer terug en naar de les :roll: Op de terug weg even goed warmdraaien en dan maar testen he, stukken beter zo hij pakt zijn power onder in de toeren veel sneller op. dit rijd gewoon veel prettiger.

iedereen hier bedankt :thumbup:
Plaats reactie