keuze 80cc cilinder

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
jeroen3nl
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
Locatie: Beltrum (Gelderland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door jeroen3nl »

zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
Gebruikersavatar
wippo
Tuner
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Waardenburg

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door wippo »

Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
Gebruikersavatar
drdwillem
Tuner
Berichten: 336
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:45
Vervoersmiddel: peugeot fox snor

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door drdwillem »

ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 :D en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130 ;)
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door derbiracing »

[quote="drdwillem"]ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 :D en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130 ;)
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.[/quote]
en wat was jou verbruik toen als ik vragen mag?
met hoeveel mm carb?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Gerben »

jeroen3nl schreef:zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
ja blijf jij maar bij 50cc ,want als je niet weet hoe je moet afstellen ed. en een 80 niet vertrouwd begin er dan niet aan

maar ik weeet zeker dat als je een 70 of 80 goed afsteld dat je veel meer plezier heb dan met een 50cc en zeker net zo vertrouwd kan rijden
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

Gerben schreef:wat voor prestaties wil jij?
sorry mense bn er even een avondje tussenuit geweest dus ik loop wat achter ;)

prestaties: goed trekken, en als ik goed zeg dan bdoel ik ok echt goed :lol: en een top van mi-ni-maal 100; hij mag gerust doorrommelen tot de 125 :twisted:
wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
ok, thnx mar afstellen laat ik doen denk k ;)
drdwillem schreef:ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 :D en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130 ;)
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
en dat met ori krukas?!?! nah..jij durft :lol: zou ik nie gedaan hebben mar als jij het zegt ;)
Gerben schreef:
jeroen3nl schreef:zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
ja blijf jij maar bij 50cc ,want als je niet weet hoe je moet afstellen ed. en een 80 niet vertrouwd begin er dan niet aan

maar ik weeet zeker dat als je een 70 of 80 goed afsteld dat je veel meer plezier heb dan met een 50cc en zeker net zo vertrouwd kan rijden
dat is precies waarom ik naar 80cc uitkijk ;) 8-)
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

Xtreme sm schreef:bedankt vor je verhaaltje, airsal valt dus ok niet tegen?
mhr team doe ik niet; het moet wl een beetje relax rijden dat gejank klink wl leuk mar kdenk dat mhr tog wat rustiger rij als ik zo de reacties lees :roll:
om ng ff lastig te doen; is mhr replica egt een stukjke langzamer/relaxer dan mhr :?:
Iedereen die een airsal sloopt heeft dat aan zichzelf te danken, dingen kunnen gewoon heel lang mee als je maar even de tijd neemt om fatsoenlijk af te stellen en warm te rijden.
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

jeroen3nl schreef:zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
Waarom geen replica..?
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
Dit dus, mijn drd had opeens nooit meer problemen toen ik mhr80 had, maatje van me had altijd problemen met z'n tzr, 70cc erop en hij heeft nergens meer last van...
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

Ruben schreef:
wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
Dit dus, mijn drd had opeens nooit meer problemen toen ik mhr80 had, maatje van me had altijd problemen met z'n tzr, 70cc erop en hij heeft nergens meer last van...
anders gezegd: problemen met afstellen? knal er ff 80/70cc op en weg problemen :lol: :lol: ;)
drdwillem schreef:ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 :D en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130 ;)
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
mag k vragen welke sproeier je had?
Ruben
Pro tuner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Ruben »

Xtreme sm schreef:
Ruben schreef:
wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
Dit dus, mijn drd had opeens nooit meer problemen toen ik mhr80 had, maatje van me had altijd problemen met z'n tzr, 70cc erop en hij heeft nergens meer last van...
anders gezegd: problemen met afstellen? knal er ff 80/70cc op en weg problemen :lol: :lol: ;)
drdwillem schreef:ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 :D en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130 ;)
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
mag k vragen welke sproeier je had?
Dat wil ik niet zeggen, wil alleen zeggen dat een 70/80 gewoon veel lekkerder loopt en omdat je vaak laagtoerig rijd op het koppel is het nog beter voor je blok ook...
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

was grapje ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

kben ff wezen googlen en kwam een paar verleidelijke scr corse auspuffjes tegen :D
klop het dat een scr corse racingline vor 70cc ok op 80 past? iemand ervaring met scr corse ...? :roll:
Gebruikersavatar
Neal x-treme
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 15 okt 2010, 16:00
Vervoersmiddel: sm x-treme 2005 derbi gpr nude 2005

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Neal x-treme »

hey ik weet niet of je al je 80 cc keuze hebt gemaakt.
maar ik heb een airsal 80 cc met scr corse hm uitlaat 21mm carbu loopt mooi en hard rond 130.
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

Neal x-treme schreef:hey ik weet niet of je al je 80 cc keuze hebt gemaakt.
maar ik heb een airsal 80 cc met scr corse hm uitlaat 21mm carbu loopt mooi en hard rond 130.
:shock: :shock: naais, nooit geen problemen met die airsal? hoor namelijk nogal wat neg reacties over airsal (zie vorige pagina's bv...)
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door derbiracing »

als je een airsal een beetje afwerkt heb je een hele nette goedkope en snelle cilinder ;)
Afbeelding
maffia741
Tuner
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 15 dec 2010, 17:08
Vervoersmiddel: Senda

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door maffia741 »

Neem dan gilardoni is slijtvaster en hoef je ook niet af te laten werken omdat het gewoon kwaliteit is.

Airsal is wel goed maar als je hem niet afwerkt is die na 3000km vastgelopen of de zuiger is helemaal kapot gesleten.
Er zitten gewoon scherpe randen op de zuiger en cilinder.

Maar ik geef toe als je hem laat afwerken heb je een leuk cilindertje wat redelijk slijtvast is maar gilardoni is slijtvaster en iets laagtoeriger.
Gebruikersavatar
Xtreme sm
Pro tuner
Berichten: 644
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
Locatie: Lexmond

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door Xtreme sm »

maffia741 schreef:Neem dan gilardoni is slijtvaster en hoef je ook niet af te laten werken omdat het gewoon kwaliteit is.

Airsal is wel goed maar als je hem niet afwerkt is die na 3000km vastgelopen of de zuiger is helemaal kapot gesleten.
Er zitten gewoon scherpe randen op de zuiger en cilinder.

Maar ik geef toe als je hem laat afwerken heb je een leuk cilindertje wat redelijk slijtvast is maar gilardoni is slijtvaster en iets laagtoeriger.
jij bedoelt zoiets??
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6391
Gebruikersavatar
mathieurnx96
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: za 13 nov 2010, 11:22
Vervoersmiddel: DRD, kx500 en civic ek
Locatie: katowice

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door mathieurnx96 »

mhr team met scr corse racing line 70 of mhr supermoto, dellorto 24 en doppler krukasje natuurlijk :lol:
I LOVE POLEN
DerbiEvoltd
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 21:19
Vervoersmiddel: Derbi drd evo ltd

Re: keuze 80cc cilinder

Ongelezen bericht door DerbiEvoltd »

hallo,
heb zelfde voorgehad wist ook niet welke te kiezen en heb met die 3ook hard getwijfeld
maar mijn gedacht is:
dat de airsal 80cc veels te goedkoop afgewerkt is en snel vastloopt
en in tegenstelling tot de mhr 80cc is die heel goed afgewerkt maar je betaalt wel 120euro meer (300euro dus) in belgie tog)
en met die cilinder zou je tog een 115km/u moeten mee kunnen halen en heb je niet echt noodzakelijk krukasj nodig maar zou het toch doen.
en ik heb zelf laten prijs maken met een echte tunerboer voor een mhr team volgens hem moet je dan een echte malossi krukas insteken en die kosten 350euro.. volgens hem gaat zo een dopler endurance krukasj het niet aankunnen
en dan rade hij mij ook nog een 26mm/28mm carbu aan enz en men eind bedrag kwam dan zo aan een 1500euro zonder werk uren vond ik veelsteveel maar hij zei dat ie dan wel tegen de 25pk ging hebben...
ik heb het risco niet durven nemen om een dopler krukasj met een mhr team 80cc te combineren + had ik dat geld ook niet
als ik van jou was zou ik voor de gwne mhr gaan en een dopler krukas en 21carbu en een goede/mooie uitlaatj
ik heb zelf nu een hebo manston revolution 70cc gekocht weet nog niet hoe die rijd heb hem pas dinsdag en moet ie nog 500km inrijden --'
veel succes
mvg.
Plaats reactie