keuze 80cc cilinder
- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: keuze 80cc cilinder
zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: keuze 80cc cilinder
Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
- drdwillem
- Tuner
- Berichten: 336
- Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:45
- Vervoersmiddel: peugeot fox snor
Re: keuze 80cc cilinder
ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
- derbiracing
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R
Re: keuze 80cc cilinder
[quote="drdwillem"]ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.[/quote]
en wat was jou verbruik toen als ik vragen mag?
met hoeveel mm carb?
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.[/quote]
en wat was jou verbruik toen als ik vragen mag?
met hoeveel mm carb?
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: keuze 80cc cilinder
ja blijf jij maar bij 50cc ,want als je niet weet hoe je moet afstellen ed. en een 80 niet vertrouwd begin er dan niet aanjeroen3nl schreef:zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
maar ik weeet zeker dat als je een 70 of 80 goed afsteld dat je veel meer plezier heb dan met een 50cc en zeker net zo vertrouwd kan rijden
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
sorry mense bn er even een avondje tussenuit geweest dus ik loop wat achterGerben schreef:wat voor prestaties wil jij?
prestaties: goed trekken, en als ik goed zeg dan bdoel ik ok echt goed en een top van mi-ni-maal 100; hij mag gerust doorrommelen tot de 125
ok, thnx mar afstellen laat ik doen denk kwippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
en dat met ori krukas?!?! nah..jij durft zou ik nie gedaan hebben mar als jij het zegtdrdwillem schreef:ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
dat is precies waarom ik naar 80cc uitkijkGerben schreef:ja blijf jij maar bij 50cc ,want als je niet weet hoe je moet afstellen ed. en een 80 niet vertrouwd begin er dan niet aanjeroen3nl schreef:zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
maar ik weeet zeker dat als je een 70 of 80 goed afsteld dat je veel meer plezier heb dan met een 50cc en zeker net zo vertrouwd kan rijden
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Iedereen die een airsal sloopt heeft dat aan zichzelf te danken, dingen kunnen gewoon heel lang mee als je maar even de tijd neemt om fatsoenlijk af te stellen en warm te rijden.Xtreme sm schreef:bedankt vor je verhaaltje, airsal valt dus ok niet tegen?
mhr team doe ik niet; het moet wl een beetje relax rijden dat gejank klink wl leuk mar kdenk dat mhr tog wat rustiger rij als ik zo de reacties lees
om ng ff lastig te doen; is mhr replica egt een stukjke langzamer/relaxer dan mhr
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Waarom geen replica..?jeroen3nl schreef:zelf ook zeer slechte ervaring met airsal ( 70cc alweer kapotgelopen voordat ik klaar was met afstellen, en vergoeden ho maar)
heb ook een korte tijd mhr gereden was opzich ideal maar nu weer 50 vanwege 40km per dag voor het werk, conclusie: MHR 80cc geen replica ofzoiets met orgineel spul weet je dat je goed zit qua inlaat is een 21+ toch zeker een must en uitlaat is maar net wat je wilt: hoog toerig, middentoerig, koppel/pk etc etc.
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Dit dus, mijn drd had opeens nooit meer problemen toen ik mhr80 had, maatje van me had altijd problemen met z'n tzr, 70cc erop en hij heeft nergens meer last van...wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
anders gezegd: problemen met afstellen? knal er ff 80/70cc op en weg problemenRuben schreef:Dit dus, mijn drd had opeens nooit meer problemen toen ik mhr80 had, maatje van me had altijd problemen met z'n tzr, 70cc erop en hij heeft nergens meer last van...wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
mag k vragen welke sproeier je had?drdwillem schreef:ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
-
- Pro tuner
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 12:31
- Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc
Re: keuze 80cc cilinder
Dat wil ik niet zeggen, wil alleen zeggen dat een 70/80 gewoon veel lekkerder loopt en omdat je vaak laagtoerig rijd op het koppel is het nog beter voor je blok ook...Xtreme sm schreef:anders gezegd: problemen met afstellen? knal er ff 80/70cc op en weg problemenRuben schreef:Dit dus, mijn drd had opeens nooit meer problemen toen ik mhr80 had, maatje van me had altijd problemen met z'n tzr, 70cc erop en hij heeft nergens meer last van...wippo schreef:Je moet met afstellen ook altijd hoog beginnen met sproeiermaat. Dan gaat het zelden fout.
mag k vragen welke sproeier je had?drdwillem schreef:ik heb zelf met mhr 80 en yasuni spr3 gereden, geen supersnelle combinatie, maar het loopt wel heel mooi.
niet heel erg hoogtoerig, maar wel fatsoenlijke kracht. met tandwielverhouding 14-53 kwam hij met 2 man erop toch regelmatig achterover in zn 1 en met een zwaardere tandwielverhouding ging hij ook door tot 130
ik kon toen nog gewoon met de ori krukas rijden.. hij heeft er ongeveer 3000 km onder gezeten en hij ziet er nog als nieuw uit.
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
was grapje
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
kben ff wezen googlen en kwam een paar verleidelijke scr corse auspuffjes tegen
klop het dat een scr corse racingline vor 70cc ok op 80 past? iemand ervaring met scr corse ...?
klop het dat een scr corse racingline vor 70cc ok op 80 past? iemand ervaring met scr corse ...?
- Neal x-treme
- Beginnende tuner
- Berichten: 211
- Lid geworden op: vr 15 okt 2010, 16:00
- Vervoersmiddel: sm x-treme 2005 derbi gpr nude 2005
Re: keuze 80cc cilinder
hey ik weet niet of je al je 80 cc keuze hebt gemaakt.
maar ik heb een airsal 80 cc met scr corse hm uitlaat 21mm carbu loopt mooi en hard rond 130.
maar ik heb een airsal 80 cc met scr corse hm uitlaat 21mm carbu loopt mooi en hard rond 130.
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
naais, nooit geen problemen met die airsal? hoor namelijk nogal wat neg reacties over airsal (zie vorige pagina's bv...)Neal x-treme schreef:hey ik weet niet of je al je 80 cc keuze hebt gemaakt.
maar ik heb een airsal 80 cc met scr corse hm uitlaat 21mm carbu loopt mooi en hard rond 130.
- derbiracing
- Tuner
- Berichten: 402
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
- Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R
Re: keuze 80cc cilinder
als je een airsal een beetje afwerkt heb je een hele nette goedkope en snelle cilinder
Re: keuze 80cc cilinder
Neem dan gilardoni is slijtvaster en hoef je ook niet af te laten werken omdat het gewoon kwaliteit is.
Airsal is wel goed maar als je hem niet afwerkt is die na 3000km vastgelopen of de zuiger is helemaal kapot gesleten.
Er zitten gewoon scherpe randen op de zuiger en cilinder.
Maar ik geef toe als je hem laat afwerken heb je een leuk cilindertje wat redelijk slijtvast is maar gilardoni is slijtvaster en iets laagtoeriger.
Airsal is wel goed maar als je hem niet afwerkt is die na 3000km vastgelopen of de zuiger is helemaal kapot gesleten.
Er zitten gewoon scherpe randen op de zuiger en cilinder.
Maar ik geef toe als je hem laat afwerken heb je een leuk cilindertje wat redelijk slijtvast is maar gilardoni is slijtvaster en iets laagtoeriger.
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: keuze 80cc cilinder
jij bedoelt zoiets??maffia741 schreef:Neem dan gilardoni is slijtvaster en hoef je ook niet af te laten werken omdat het gewoon kwaliteit is.
Airsal is wel goed maar als je hem niet afwerkt is die na 3000km vastgelopen of de zuiger is helemaal kapot gesleten.
Er zitten gewoon scherpe randen op de zuiger en cilinder.
Maar ik geef toe als je hem laat afwerken heb je een leuk cilindertje wat redelijk slijtvast is maar gilardoni is slijtvaster en iets laagtoeriger.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6391
- mathieurnx96
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: za 13 nov 2010, 11:22
- Vervoersmiddel: DRD, kx500 en civic ek
- Locatie: katowice
Re: keuze 80cc cilinder
mhr team met scr corse racing line 70 of mhr supermoto, dellorto 24 en doppler krukasje natuurlijk
I LOVE POLEN
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 36
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 21:19
- Vervoersmiddel: Derbi drd evo ltd
Re: keuze 80cc cilinder
hallo,
heb zelfde voorgehad wist ook niet welke te kiezen en heb met die 3ook hard getwijfeld
maar mijn gedacht is:
dat de airsal 80cc veels te goedkoop afgewerkt is en snel vastloopt
en in tegenstelling tot de mhr 80cc is die heel goed afgewerkt maar je betaalt wel 120euro meer (300euro dus) in belgie tog)
en met die cilinder zou je tog een 115km/u moeten mee kunnen halen en heb je niet echt noodzakelijk krukasj nodig maar zou het toch doen.
en ik heb zelf laten prijs maken met een echte tunerboer voor een mhr team volgens hem moet je dan een echte malossi krukas insteken en die kosten 350euro.. volgens hem gaat zo een dopler endurance krukasj het niet aankunnen
en dan rade hij mij ook nog een 26mm/28mm carbu aan enz en men eind bedrag kwam dan zo aan een 1500euro zonder werk uren vond ik veelsteveel maar hij zei dat ie dan wel tegen de 25pk ging hebben...
ik heb het risco niet durven nemen om een dopler krukasj met een mhr team 80cc te combineren + had ik dat geld ook niet
als ik van jou was zou ik voor de gwne mhr gaan en een dopler krukas en 21carbu en een goede/mooie uitlaatj
ik heb zelf nu een hebo manston revolution 70cc gekocht weet nog niet hoe die rijd heb hem pas dinsdag en moet ie nog 500km inrijden --'
veel succes
mvg.
heb zelfde voorgehad wist ook niet welke te kiezen en heb met die 3ook hard getwijfeld
maar mijn gedacht is:
dat de airsal 80cc veels te goedkoop afgewerkt is en snel vastloopt
en in tegenstelling tot de mhr 80cc is die heel goed afgewerkt maar je betaalt wel 120euro meer (300euro dus) in belgie tog)
en met die cilinder zou je tog een 115km/u moeten mee kunnen halen en heb je niet echt noodzakelijk krukasj nodig maar zou het toch doen.
en ik heb zelf laten prijs maken met een echte tunerboer voor een mhr team volgens hem moet je dan een echte malossi krukas insteken en die kosten 350euro.. volgens hem gaat zo een dopler endurance krukasj het niet aankunnen
en dan rade hij mij ook nog een 26mm/28mm carbu aan enz en men eind bedrag kwam dan zo aan een 1500euro zonder werk uren vond ik veelsteveel maar hij zei dat ie dan wel tegen de 25pk ging hebben...
ik heb het risco niet durven nemen om een dopler krukasj met een mhr team 80cc te combineren + had ik dat geld ook niet
als ik van jou was zou ik voor de gwne mhr gaan en een dopler krukas en 21carbu en een goede/mooie uitlaatj
ik heb zelf nu een hebo manston revolution 70cc gekocht weet nog niet hoe die rijd heb hem pas dinsdag en moet ie nog 500km inrijden --'
veel succes
mvg.