ik heb er een 17,5 mm carburateur opzitten. Ja, allemaal schoongemaakt, heb zelfs de hele caburateur schoogemaakt!
Met de demper heb ik niet geprobeerd! Dat heb ik trouwens ook op me oude brommer gehad dat me demper op een een of andere manier vast zat
DrdEvo schreef:als ik met mn derbi volgas rijd( 70 km/u ) dan hapert hij een beetje als ik hem volgas zet, en dan 1 mm gas minder geeft gaat die zeg maar (volgas). Maar voor de rest hapert hij niet en met het wegrijde is er niks aan de hand. Zou ik een beetje aan 1 van de 2 schroeven aan mn carb. kunnen draaien om wat verbetering hierin te kunne krijgen?
andere hoofdsproeier. steek er een paar maten groter in bouw het langzaam af totdat hij goed loopt.
DrdEvo schreef:als ik met mn derbi volgas rijd( 70 km/u ) dan hapert hij een beetje als ik hem volgas zet, en dan 1 mm gas minder geeft gaat die zeg maar (volgas). Maar voor de rest hapert hij niet en met het wegrijde is er niks aan de hand. Zou ik een beetje aan 1 van de 2 schroeven aan mn carb. kunnen draaien om wat verbetering hierin te kunne krijgen?
andere hoofdsproeier. steek er een paar maten groter in bouw het langzaam af totdat hij goed loopt.
is goed , en de carb. moet eraf zo te zien als ik de sproeier wil veranderen.
Want je kan er namelijk zo kut bij .
bij een bovenlangse uitlaat is het idd klote. Als je goed je best doet met draaien en je uitlaat beetje gedraaid monteert moet het gaat maar het is idd veel gepruts. weet je hoe het in elkaar zit kan je het op de tast doen maar anders miss beter de 1e keer even goed de ruimte vrij maken of eventueel demonteren.
Heb nou dat piemeltje dicht laten lassen, heb prop bijna geheel uitgeveild en carb. begrenzing eruit.
Hij loopt nou 77, maar de standaard sproeier zit er nog in.
Nou heb ik het gevoel dat hij niet echt te arm loopt, maar ik denk toch dat ik er ff 8 maatjes groter in probeer.
En dan stiekem hoop de 80 km/u te halen.
Maar mn carburateur eraf halen (17.5mm) hoe moet ik dat precies doen want ik zie allemaal draadjes ernaartoe lopen,
ik had gehoord dat je de benzine slang er gewoon vanaf kon trekken dit ivm een vacuumkraan ofzo, klopt dit ?
Verder nog andere tips of moet ik gewoon alle slangetjes klemmen ofzo ? En dan met behulp van wat ?
Ik ben nu bezig met mijn carburateur hij staat zeg maar kwartslag gedraaid nu kan ik de vlotterbak eraf draaien maar er komt gelijk benzine uit, welke slang moet ik dichtknijpen om dit te stoppen?
Mvg , Dick
Laatst gewijzigd door DrdEvo op za 20 aug 2011, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Als mijn blok soms koud is en ik probeer me brommer te starten, wilt hij geen toeren maken.
Ook komt er dan veel rook uit de uitlaat.
Als ik hem dan uitzet en opnieuw start, is het weer opgelost.
Weet iemand wat dat kan zijn en hoe ik er voor kan zorgen dat hij het meteen goed doet ??
Mijn setup is:
DMP 70
17,5 mm carb
Yasuni Cross HM
als ik mn carburateur een kwartslaag draai dan kan ik bij mn sproeier maar zodra ik mn vlotterbak eraf wil schroeven gaat er gelijk benzine uit lekken, stopt dit of gaat dit door ? Ik heb geen benzine kraan maar zo'n k*t vacuumkraan, en hij blijft volgens mij doorlekken, hoe kan ik dit stoppen dan ? De zwarte kabel van de vacuumkraan dichtklemmen ofzo ?
DrdEvo schreef:als ik mn carburateur een kwartslaag draai dan kan ik bij mn sproeier maar zodra ik mn vlotterbak eraf wil schroeven gaat er gelijk benzine uit lekken, stopt dit of gaat dit door ? Ik heb geen benzine kraan maar zo'n k*t vacuumkraan, en hij blijft volgens mij doorlekken, hoe kan ik dit stoppen dan ? De zwarte kabel van de vacuumkraan dichtklemmen ofzo ?
DrdEvo schreef:als ik mn carburateur een kwartslaag draai dan kan ik bij mn sproeier maar zodra ik mn vlotterbak eraf wil schroeven gaat er gelijk benzine uit lekken, stopt dit of gaat dit door ? Ik heb geen benzine kraan maar zo'n k*t vacuumkraan, en hij blijft volgens mij doorlekken, hoe kan ik dit stoppen dan ? De zwarte kabel van de vacuumkraan dichtklemmen ofzo ?
gewoon de vlotter met één hand omhoog houden.
en als je het flotterbakje er weer op wil doen dan? dan blijft er toch echt benzine doorstromen...
the skullkid schreef:om een sproeier te vervangen hoef je toch niet je vlotterbakje eraf te doen?
hoe wil jij een sproeier demonteren door je vlotterbakje heen ? zijn wel bakjes met een gat er in dat je open kunt maken om even te demonteren maar standaard bij derbi niet helaas.....
Ik heb een drd racing 2011
en ik heb vandaag een Malossi MHR race replica besteld, die ik deze week binnen krijg
maar welk tandwiel zou ik nemen? 13 of 14? er zit nu een standaard tandwiel op van 11 dacht ik
en richting welke maat sproeier zou er in moeten denken jullie?? zodat die gewoon goed loopt.
voor de rest hou ik alles standaard aan me derbi
Derbi95
Derbi95 schreef:Ik heb een drd racing 2011
en ik heb vandaag een Malossi MHR race replica besteld, die ik deze week binnen krijg
maar welk tandwiel zou ik nemen? 13 of 14? er zit nu een standaard tandwiel op van 11 dacht ik
en richting welke maat sproeier zou er in moeten denken jullie?? zodat die gewoon goed loopt.
voor de rest hou ik alles standaard aan me derbi
Derbi95
Ik denk dat je met tandwiel 13 meer koppel krijgt en meer trekkracht krijgt!
Sproeiermaat zal dan denk ik rond de 90 zitten als je alles orginail houd!
Maar waarom standaard uitlaat op mhr replica 80?
ook een probleempje
heb derbi een beetje opgevoerd
93 sproeier
ori cilinder
ori carbu
hebo performer uitlaat half uitgeborde prop
had een top van 80 nu zij de dealer dat ik hem verkeerd opgedreven had
dus deed ik het op zijn manier dat hele boeltje verzoop dus maar terug op mijn manier gedaan start die brommer niet meer
het is alsof hij geen benzine krijgt vlotterbakje is gedeeltelijk nat
en kan me iemand vertellen op welke stand het klipje van de gasnaald standaart staat?
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
ik dacht in het midden over die gasnaald dan he
ma heb zelf ook een probleemke.
als de broem nog vrij koud is eerste 5 minuten rijden trekt hij mooier en kan ik in lagere touren rijden dan waneer die heet is
was dit nou kleiner of juist grotere sproeier ? btw setup : cil ori beetje bijgewerkt en yasuni cross heb er nu spr.98 inzitten.