Heb het nadat ik me nieuwe cilinder erop heb gezet. Heb toen de carb ook los gehad, dus denk dat het aan de carb kapje ligt. Ga dat nu checken!
Laat nog van me horen.
Nieuwe cilinder x-treme 2009 std + yasuni cross
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: 1x derbi senda extreme
2x honda mt
2x puch
en een fiets
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
dat kan het idd zijn ma ik heb nu net hetzelfde gehad ik had een beetje aan de luchtschroef geprutst, zodra ik hem starte blaasde hij gelijk volop toeren . ik heb de luchtschroef weer een aardig stuk ingedraaid miss helpt dit ook voor jouw ?
-
- Beginnende Derbi fan
Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross
Problem solved 
Het deksel van me carb zat er inderdaad net niet helemaal strak genoeg op. Daardoor trok die net via een mm valse lucht, en ging die als een malle lopen.
heb hem nu gewoon stationail stabiel lopen.
Ook al op gereden, heeft echt 10x meer power laag in ze toeren nu zeg!!
Heb nog niet boven de 8000 gereden, maar toen ik er bijna aan zat had ik wel genoel dat die erg inhield.. Morgen eens proberen.
Hoe afstellen nu? gewoon lekker grote sproeier (had 94 met std clinder en de yasuni cross),, 100 ofzo en rustig inrijde?

Het deksel van me carb zat er inderdaad net niet helemaal strak genoeg op. Daardoor trok die net via een mm valse lucht, en ging die als een malle lopen.
heb hem nu gewoon stationail stabiel lopen.
Ook al op gereden, heeft echt 10x meer power laag in ze toeren nu zeg!!
Heb nog niet boven de 8000 gereden, maar toen ik er bijna aan zat had ik wel genoel dat die erg inhield.. Morgen eens proberen.
Hoe afstellen nu? gewoon lekker grote sproeier (had 94 met std clinder en de yasuni cross),, 100 ofzo en rustig inrijde?
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
Re: Nieuwe cilinder x-treme 2009 std + yasuni cross
beter te groot dan te klein 
VICTOREEE ik ahd gelijk

VICTOREEE ik ahd gelijk

"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Beginnende Derbi fan
Haha, ik ookjens extreme sm schreef:beter te groot dan te klein
VICTOREEE ik ahd gelijk

Zo thuis eens even een grotere sproeier erin draaien dan.
Hoe ziet het btw met de oliepomp?
Stationair staat die boven z'n 0-punt. Heb de brommerboer geloof ooit gedaan toen ik me yasuni er net op had. Kan verder geen kwaad?
En me koelingsslangen zijn ook wel erg warm nu.. Als ik hem start en effe 5minuten stationair laat lopen, is de cilinder al niet meer aan te raken en de slangen warmen dan na een goed stuk rijden met me oude cilinder.. Is dat normaal?
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
stationair laten lopen word die warm van aangezien je (waarschijnlijk) geen ventilator hebt, je radiateur koelt minimaal als die stationair loopt, als je afgesteld hebt gwn is 5 min rustig rijde, ik denk dat die dan kouder is
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Beginnende Derbi fan
Inmiddels al 100km mee gereden, is loopt nog als een zonnetje
Nog niet doorgetrokken, voor de zekerheid eerst maar eens goed inrijden. Heb wel bougi gececkt: lekker mooi bruin. Netjes afgesteld dus. Gasnaald moet nog wel anders, want nu wil die rond ze 6000 nog niet echt.
Wat ik nog wel graag wil weten is hoe het met de olie zit. Deze zit nu in de stationair royaal over ze 0-punt heen. Wat extra olie met een snellere setup lijkt me goed, maar dit vind ik denk ik teveel. Bang dat als ik zo eens goed gas geef hij op me olie vastloopt..
Terechte zorgen of niet? Hoor wel !

Wat ik nog wel graag wil weten is hoe het met de olie zit. Deze zit nu in de stationair royaal over ze 0-punt heen. Wat extra olie met een snellere setup lijkt me goed, maar dit vind ik denk ik teveel. Bang dat als ik zo eens goed gas geef hij op me olie vastloopt..
Terechte zorgen of niet? Hoor wel !
Daar zou ik nou niet bang overzijn, dat beetje teveel olie wat je kan regelen met het olie pompje!