Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren. Update, graag hulp
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren. Update, graag hulp
Hallo,
Ik zit met het volgende dillema:
Momenteel heb ik een leovincie V6 uitlaat onderlangs op mijn Derbi liggen, met tandwiel voor 13.
Zijn maximale snelheid is hierbij 80 km/h.
Ik wil de snelheid terugvoeren naar 60 a 65 km/h. Ik heb gesproken met een scooterhandelaar en die wilt er tandwiel 11 op leggen.
Volgens hem zakt de snelheid dan een stuk. Ik kreeg vandaag een telefoontje dat hij alleen tandwiel 12 kan krijgen, zakt de snelheid dan wel genoeg ten opzichte van tandwiel 13 die er nu opligt?
Zoja hoeveel wordt de snelheid dan ongeveer?
En wat kan ik het beste doen om de snelheid te laten zakken, is het überhaupt wel mogelijk met deze uitlaat?
Of is een originele uitlaat het efficiëntst qua geld en tijd en snelheid?
Zit er trouwens een verschil in de snelheid met een originele uitlaat als je tandwiel 12 heb of tandwiel 13??
Ik zit met het volgende dillema:
Momenteel heb ik een leovincie V6 uitlaat onderlangs op mijn Derbi liggen, met tandwiel voor 13.
Zijn maximale snelheid is hierbij 80 km/h.
Ik wil de snelheid terugvoeren naar 60 a 65 km/h. Ik heb gesproken met een scooterhandelaar en die wilt er tandwiel 11 op leggen.
Volgens hem zakt de snelheid dan een stuk. Ik kreeg vandaag een telefoontje dat hij alleen tandwiel 12 kan krijgen, zakt de snelheid dan wel genoeg ten opzichte van tandwiel 13 die er nu opligt?
Zoja hoeveel wordt de snelheid dan ongeveer?
En wat kan ik het beste doen om de snelheid te laten zakken, is het überhaupt wel mogelijk met deze uitlaat?
Of is een originele uitlaat het efficiëntst qua geld en tijd en snelheid?
Zit er trouwens een verschil in de snelheid met een originele uitlaat als je tandwiel 12 heb of tandwiel 13??
Laatst gewijzigd door PSP123 op za 11 jun 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 163
- Lid geworden op: do 17 feb 2011, 19:37
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 racing
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Ja 1 tand meer of minder scheelt ongeveer 6 á 7 km
Maar als je hem 60-65 wil laten lopen moet je een prop in de uitlaat zetten.
En daarna afstellen.
Maar als je hem 60-65 wil laten lopen moet je een prop in de uitlaat zetten.
En daarna afstellen.
- offroad
- Pro tuner
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: di 11 jan 2011, 14:31
- Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
ik zou gewoon een zo hard mogelijk trekkende vertanding doen
want dat rijd wat lekkerder
en de rest gewoon oplossen met een prop in de uitlaat lassen net zo lang tot je de gewenste snelheid hebt
want dat rijd wat lekkerder
en de rest gewoon oplossen met een prop in de uitlaat lassen net zo lang tot je de gewenste snelheid hebt
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 287
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Tandwiel 11 kan je op sites zoals bromfietsshop en josdijkman gewoon bestellen.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Ja oke, maar zou je dan niet ontzettend last van overtoeren krijgen? Met de Leovincie uitlaat?Ruben'94 schreef:Tandwiel 11 kan je op sites zoals bromfietsshop en josdijkman gewoon bestellen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 287
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Denk het niet, ik rijd met 12/53 en ben ver van overtoeren, en anders rijd je op top toch half/3/4 gas?
Is ook niet zo'n probleem, en het trekt lekker op.
Is ook niet zo'n probleem, en het trekt lekker op.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
- Limburger
- Moderator
- Berichten: 2116
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
- Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997 - Locatie: Heibloem (limbabwe)
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
daar houden de popos geen rekening mee 3/4 gas, als je 11 doet ga je als je 65 rijd eght janke me dat ding. Dus gewoon prop erin zoals hierboven al gezegt word, dan kun je die altijd meer opboren
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Of je originele uitlaat er weer op, rijd wss nog wel lekkerder ook dan Leo met prop.
Offtopic, Ruben'94, jou onderschrift is echt absurd groot, doe daar wat aan.
Offtopic, Ruben'94, jou onderschrift is echt absurd groot, doe daar wat aan.
Open the Throttle and Smile
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Bedankt voort jullie reactie!
Oké die prop moet ik er toch in zetten aan het begin van de uitlaat?
Waar de uitlaat op de cilinder zit bevestigd?
En als de prop erin zit, hoeveel moet ik deze dan uitboren om een snelheid rondt de 55 km/h te krijgen zodat ik op de rollerbank geen boete krijg?
Oftewel watvoor diameter moet het gat in de prop uiteindelijk worden?
Ik heb nu tandwiel 12 voor. Rijdt al een stuk lekkerder als 13 en trekt vlot op.
Oké die prop moet ik er toch in zetten aan het begin van de uitlaat?
Waar de uitlaat op de cilinder zit bevestigd?
En als de prop erin zit, hoeveel moet ik deze dan uitboren om een snelheid rondt de 55 km/h te krijgen zodat ik op de rollerbank geen boete krijg?
Oftewel watvoor diameter moet het gat in de prop uiteindelijk worden?
Ik heb nu tandwiel 12 voor. Rijdt al een stuk lekkerder als 13 en trekt vlot op.

-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 28 mei 2011, 18:37
- Vervoersmiddel: derbi drd
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
helemaal geen tandwiel der op doen...
nee das onzinnig
prop in die leokronkel proppen
nee das onzinnig
prop in die leokronkel proppen

- iiKoe
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 16:55
- Vervoersmiddel: Malaguti Drakon
- Locatie: Beverwijk
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
PSP123 schreef:Bedankt voort jullie reactie!
Oké die prop moet ik er toch in zetten aan het begin van de uitlaat?
Waar de uitlaat op de cilinder zit bevestigd?
En als de prop erin zit, hoeveel moet ik deze dan uitboren om een snelheid rondt de 55 km/h te krijgen zodat ik op de rollerbank geen boete krijg?
Oftewel watvoor diameter moet het gat in de prop uiteindelijk worden?
Ik heb nu tandwiel 12 voor. Rijdt al een stuk lekkerder als 13 en trekt vlot op.
Jonge , maak het gat gewoon steeds groter. Niemand zal je een exacte waarde kunnen geven.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 287
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
10mm lijkt me wel goed.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
- Job0172
- Pro tuner
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
- Vervoersmiddel: Tomooosss
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1139
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Dan hou je geen prop over hoor als je hem 10mm uitboort 

Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
- derbievolimited
- Pro tuner
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project) - Gallery: Evo Limited #740/999: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=2682
DRD Racing #85 (pottendijkproject): http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=11712
Aprilia SXV550: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=17344 - Locatie: Emmen
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Hoe kun je het makkelijkst een prop in uitlaat maken dan??
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
makkelijkst is ff naar de fietsenmaker gaan
tenzij je zelf een taps busje hebt liggen en die erin kunt lassen? of een draaibank? en dan daarna lekker zelf opboren totdat hij 65 gaat en ook steeds grof opnieuw afstellen

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 05 mei 2011, 22:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme, Yamaha AeroxR
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Oké, dat is misschien wel het handigst!
Hoe stel ik hem dan af, waar moet ik dan aandraaien? Misschien zijn er foto's aan om het te verduidelijken?
Ik zie wel dat er op dat aansluitstuk van de slang van de benzine die op het blok is aangesloten een schroef zit, is dit om hem af te stellen?
Hoe stel ik hem dan af, waar moet ik dan aandraaien? Misschien zijn er foto's aan om het te verduidelijken?
Ik zie wel dat er op dat aansluitstuk van de slang van de benzine die op het blok is aangesloten een schroef zit, is dit om hem af te stellen?
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Om af te stellen zitten er 2 stelschroefjes op de carburateur. 1 voor het stationair toerental en een voor de hoeveelheid lucht.

Dit is een plaatje van de 17mm carb. van t niew type blok.
De schroef bij de rode pijl is voor het stationair toerental. Als je die naar binnen draait zal de motor harder stationair draaien.
De schroef bij de groene pijl is voor de hoeveelheid lucht die toegevoegd wordt. alleen weet ik bij deze niet hoeveel slagen die open moet
Oh, en bij het oud type blok zit de stelfschroef voor het lucht aan de andere kant

Dit is een plaatje van de 17mm carb. van t niew type blok.
De schroef bij de rode pijl is voor het stationair toerental. Als je die naar binnen draait zal de motor harder stationair draaien.
De schroef bij de groene pijl is voor de hoeveelheid lucht die toegevoegd wordt. alleen weet ik bij deze niet hoeveel slagen die open moet

Oh, en bij het oud type blok zit de stelfschroef voor het lucht aan de andere kant


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
zoek maar eens gewoon een nette faq hier of op een ander forum over de werking van een carb en hoe af te stellen, zo met losse vragen krijg je nooit een goed beeld
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 287
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
- Vervoersmiddel: X-treme R '08
Re: Hulp gevraagd met Derbi Senda afvoeren.
Je kan draaien aan de luchtschroef wat je wilt, maar je zal toch sproeiers moeten gaan wisselen.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.