Nieuwe cilinder x-treme 2009 std + yasuni cross

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

nou ging niet zo goed op t achterwiel, verder liep het helemaal goed. duurt alleen iets langer voor je in je powerband komt,

even een toevoeging over die bougie, denk niet ik neem een HG10 dan is hij altijd schoon, doe dit alleen bij extreme setups. de bougie kan dan zo heet worden dan hij zelf ontbrand, ofterwel jij doet je contact uit en je derbi heeft een eigen wil en gaat verder.
dit kan er ook voor zorgen dat hij vastloopt, daarom is een te arm mengsel slecht, je bougie word veeels te heet.
ook over een reactie over dat een te grote sproeier niet zo erg zou zijn, echt wel! als je echt een stuk of 5 maten te hoog zit kan het zijn dat je ook zoveel olie heb en je zuiger uitzet, maar de warmte niet aan je cilinderwand door kan geven en dan zet je zuiger dus meer uit als je cilinder, en dat wil niet:)

kijk hiermee uit.

luchtschroef halve slag open? vind ik wel erg weinig ik heb 1 3/4.

ja mij maakte t ook niet zoveel uit maar toch maar is een middagje in de schuur gaan zitten.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

jens extreme sm schreef:nou ging niet zo goed op t achterwiel, verder liep het helemaal goed. duurt alleen iets langer voor je in je powerband komt,

even een toevoeging over die bougie, denk niet ik neem een HG10 dan is hij altijd schoon, doe dit alleen bij extreme setups. de bougie kan dan zo heet worden dan hij zelf ontbrand, ofterwel jij doet je contact uit en je derbi heeft een eigen wil en gaat verder.
dit kan er ook voor zorgen dat hij vastloopt, daarom is een te arm mengsel slecht, je bougie word veeels te heet.
ook over een reactie over dat een te grote sproeier niet zo erg zou zijn, echt wel! als je echt een stuk of 5 maten te hoog zit kan het zijn dat je ook zoveel olie heb en je zuiger uitzet, maar de warmte niet aan je cilinderwand door kan geven en dan zet je zuiger dus meer uit als je cilinder, en dat wil niet:)

kijk hiermee uit.

luchtschroef halve slag open? vind ik wel erg weinig ik heb 1 3/4.

ja mij maakte t ook niet zoveel uit maar toch maar is een middagje in de schuur gaan zitten.
Klopt, bij een veel en veel te rijke afstelling kan er een oliefilm in de cilinder ontstaan, en kan de zuiger de warmte niet goed afgeven aan de cilinder, en dan zet hij te ver uit, en BAM! vastloper.
Dat van die luchtschroef slaat dan weer nergens op, iedere motor is anders en heeft dus een andere afstelling nodig, als de TS dichter bij de zee woont dan jij, heb je alweer een andere afstelling. je kan dus nooit zeggen; je moet sproeier 90 hebben met de luchtschroef 1,5 slag open, dat is bij iedereen anders.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

Ruben'94 schreef:
jens extreme sm schreef:nou ging niet zo goed op t achterwiel, verder liep het helemaal goed. duurt alleen iets langer voor je in je powerband komt,

even een toevoeging over die bougie, denk niet ik neem een HG10 dan is hij altijd schoon, doe dit alleen bij extreme setups. de bougie kan dan zo heet worden dan hij zelf ontbrand, ofterwel jij doet je contact uit en je derbi heeft een eigen wil en gaat verder.
dit kan er ook voor zorgen dat hij vastloopt, daarom is een te arm mengsel slecht, je bougie word veeels te heet.
ook over een reactie over dat een te grote sproeier niet zo erg zou zijn, echt wel! als je echt een stuk of 5 maten te hoog zit kan het zijn dat je ook zoveel olie heb en je zuiger uitzet, maar de warmte niet aan je cilinderwand door kan geven en dan zet je zuiger dus meer uit als je cilinder, en dat wil niet:)

kijk hiermee uit.

luchtschroef halve slag open? vind ik wel erg weinig ik heb 1 3/4.

ja mij maakte t ook niet zoveel uit maar toch maar is een middagje in de schuur gaan zitten.
Klopt, bij een veel en veel te rijke afstelling kan er een oliefilm in de cilinder ontstaan, en kan de zuiger de warmte niet goed afgeven aan de cilinder, en dan zet hij te ver uit, en BAM! vastloper.
Dat van die luchtschroef slaat dan weer nergens op, iedere motor is anders en heeft dus een andere afstelling nodig, als de TS dichter bij de zee woont dan jij, heb je alweer een andere afstelling. je kan dus nooit zeggen; je moet sproeier 90 hebben met de luchtschroef 1,5 slag open, dat is bij iedereen anders.
nee klopt, alleen is het wel raar als je ongeveer 1/8 benzine moet hebben, en de rest lucht, is het vreemd als hij maar een halve slag open staat. tuurlijk kan het, er zijn mensen met sproeier 72 op een 70. maar dit zijn extreme gevallen. als je begint zal ik gewoon op anderhalf beginnen.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

Slecht nieuws!!!!!

Onderweg naar school,, <<BAM>>!!
Helemaal vast. Na 5min wachten wel weer los, maar volgens mij zijn me veertjes naar de klote gezien die totaal geen compressie maakt (voelt zo). Starten doet die ook niet meer. Aanduwen geeft resultaat dat die iedere 3 seconde een soort knal uit de uitlaat geeft. Alsof die druk opbouwt, en dat opeens vrij komt.

Me cilinder is al een keer uitgehoond, kan dat gewoon nog een keer? Of raden jullie een andere (fatsoenlijke?) cilinder aan? En zo ja, welke?

Mijn setup is gewoon helemaal standaard, uiteraard zonder luchtfilter tuutje, luchtinlaat ring, en uitlaat (yasuni cross) prop.
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

haal eerst je cilinder eraf, kijken wat er aan de hand is.

2x honen kan wel als je nog een zuiger vind die er in kan.

maar kijk wat honen kost en vergelijk dat met een nieuwe cilinder.

over die luchtfilter tuut. persoonlijk zal ik hem erin laten

met yasunis is het ongelofelijk moeilijk om hem af te stellen met dat ding eruit.

ook heeft een specialist mij ooit verteld dat ding ding ook een bepaald nut heeft. welk nut weet ik niet :P
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

jens extreme sm schreef:haal eerst je cilinder eraf, kijken wat er aan de hand is.
Hmm, weet niet of ik dat aan durf. Waar moet ik op letten, niet dat die zometeen helemaal dood is :P
jens extreme sm schreef:maar kijk wat honen kost en vergelijk dat met een nieuwe cilinder.
Cilinders heb je al van 130 euro ofzo, maar ook van 400 euro... Uithonen kost denk euro of 30.. Totaal (montage, uithonen, pakkingen, zuiger) kost 140 euro.
jens extreme sm schreef:over die luchtfilter tuut. persoonlijk zal ik hem erin laten

met yasunis is het ongelofelijk moeilijk om hem af te stellen met dat ding eruit.

ook heeft een specialist mij ooit verteld dat ding ding ook een bepaald nut heeft. welk nut weet ik niet :P
Hahahaha! Het geeft alleen wat leuker geluid, qua performerance deed het niet veel dacht ik.. Er weer op zetten dus :P
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

heel makkelijk hoor.
paar boutjes losdraaien. alleen moet je opletten dat je je kop met een momentsleutel vast draait.
tja wast je doet moet je zelf weten, cilindersets zijn helemaal niet zo heel duur.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

Oke, dankje.
Heb al een afspraak gemaakt voor z'n behandeling ;-)

Moet alleen even zelf cilinder kopen. Zat zelf te kijken naar de DR 50cc (http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2215" onclick="window.open(this.href);return false;) Is dat wat?

Deze is, naar wat ik gelezen heb op internet, erg slijtvast enzo (moet er ongeveer 60km per dag mee rijden.. En wil niet iedere 2 maanden een nieuwe zuiger moeten :P)
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door Boeki »

George, dat is een cilinder voor OT blok, niet voor jou dus. En je zei toch dat je een 'fatsoenlijke' cilinder wil? Voor €129,- moet je niet te veel verwachten denk ik zo..

Oja, over die luchtfilterbegrenzer, ik zou hem er toch maar af laten, met dat ding erop geeft ie minder lucht af, en je luchtschroef staat al zo ver ingedraaid.
Open the Throttle and Smile
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

Boeki schreef:George, dat is een cilinder voor OT blok, niet voor jou dus. En je zei toch dat je een 'fatsoenlijke' cilinder wil? Voor €129,- moet je niet te veel verwachten denk ik zo..
Stel eens wat voor dan :P,, ik ben niet zo thuis in cilinder-land.. jullie wel :P

Dat die trouwens goed is heb ik van dit forum :P : http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=15" onclick="window.open(this.href);return false;
basDRD
Tuner
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 13:47

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door basDRD »

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=3469" onclick="window.open(this.href);return false;

hoplaaa ;d
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

Als jij zegt dat die goed, en beter is dan die ik zei :P
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

Jullie advies opgevolgd, en een airsal besteld.

Gisteren heel de brommer uit elkaar gehad en gelijk even helemaal schoon gemaakt. Was ook weer een keer nodig :-p
Ook zelf de cilinder erop gezet. Geen idee alleen hoeveel moment de kop moet hebben. Iemand idee?

Morgen koelvloeistof halen, en kijken of die weer wil leven :) !

Overigens was me koelwaterleiding door me carb verstopt. Deze is neem ik aan voor voorverwarming van de brandstof,, en kan het 's zomers dus geen kwast als deze verstopt zit?
Verder was me gasnaald beetje krom, maar hij pastrami nog dus dat loopt wel los denk ik. Of niet?

Ik laat nog horen of die het weet doet morgen!!
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door the skullkid »

ik heb nog nooit 'n cilinderkop vastgezet met 'n momentsleutel, altijd op gevoel nog nooit 'n tap gebroken.. Ga er gewoon niet als 'n gek aanhangen ;)
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

the skullkid schreef:ik heb nog nooit 'n cilinderkop vastgezet met 'n momentsleutel, altijd op gevoel nog nooit 'n tap gebroken.. Ga er gewoon niet als 'n gek aanhangen ;)
Haha oké ;)
Heb ze nu gewoon goed vast zitten. Heb ze met een busje, en daar een schroevedaaier in vast gezet. Geen doppenset dus. Zal wel goed genoeg vast zitten dus ;)

Gaat alle ontluchting verder vanzelf? Straks starten zonder KVS dop voor koelingontluchtig. Maar brandstof ontlucht vanzelf? Ik heb geen schakelaar erop,, maar zo'n vacuüm ding ofzo
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

beetje knijpen in de slangen als die aan staat meestal goed genoeg,

binnenkop op 13nm en buitenkop op 10:)
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

jens extreme sm schreef:beetje knijpen in de slangen als die aan staat meestal goed genoeg,

binnenkop op 13nm en buitenkop op 10:)
Heb binnen-buiten combi.. Die op 13 dus?
georgeboot
Beginnende Derbi fan
Berichten: 41
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme R

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door georgeboot »

Goed, vandaag KVS weze hale en erin gegote.
Olieslang even met een spuitje gevult, en zo die boel ontlucht.

Starte deed die zelf gewoon in 1x, maar daarna gelijk als een malle naar bove in de toeren.
Heb me stationail helemaal eruit gehad, helemaal erin, lucht helemaal erin, en 1,5 eruit.

Steeds als ik start (vaak heb ik de shoke nodig omdat die anders niet wil) gaat die meteen naar de 6000. Daar blijft die net hange, maar zodra ik het gas ook maar aanraak vliegt die in ze PB door. Heb dan steeds gelijk contact uitgedraaid.

Wat me opviel is dat het bovekant van me carb beetje (milimeter of 2-3) meebeweegt als ik gas geef. Toch zit me schroefje er helemaal in. Dit hoort niet zo. Ga hem er morge even afhalen, en kijken hoe dat kan (defect / verkeerd gemonteerd)

Iemand een idee waar het ander aan zou kunne liggen?
Rare vind ik dat die zonder shoke vaak niet start (brandstof tekort) maar als die loopt en ik zet shoke uit schiet die gelijk door (brandstof teveel.. Of lucht, kan ook toch?)
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door Wovter »

valse lucht gecheckt?
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Cilinder Senda x-treme 2009 met yasuni cross

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

zou het inderdaad bij de carburateur zoeken, scheurtje in spruitstukrubber, luchtfilter los, kapje van de gaskabel goed vast? membraanpakking lek?
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Plaats reactie